Strona 1 z 2
[D2 FL ALL
] Zmiana bixenonu( xenonu plus) na xenon
: 16 sty 2012, 11:09
autor: jaskil
Witam
Potrzebuję pomocy:( Chciałbym zmienić obecne światła na soczewkę. Zastanawiam się czy można zastosować przetwornice z bixenonów- tzn, czy obudowa lamp jest taka sama(czy jest miejsce na przetwornicę po wewnętrznej stronie lampy) i czy jest on a kompatybilna z okablowaniem ksenona?? ( na przetwornicy jest napisane ze pasuje do żarników d2s i d2r). Niestety nikt nie sprzedaje lamp w okolicy, żeby podjechać i zobaczyć.
Czekam na wskzówki.
Dzięki
PS koszt kompletnych lamp z przetwornicami i żarnikami to 1800, a bez przetwornic 1300, dlatego pytam:D
: 16 sty 2012, 12:06
autor: sebos17
Kolego a dla czego chcesz zmienić? Pytam się, ponieważ mi podobają się bardziej właśnie XENON PLUS a mam zwykły xenon na soczewce i zastanawiałem się czy nie wymienić :-P może jakąś podmianę zrobimy? Na parkingu pół godzinki i po temacie :-P
: 16 sty 2012, 12:47
autor: FOSS
O ile dobrze pamiętam to wiązka elektryczna jest taka sama, kubatura lampy oraz mocowania identyczne więc najprościej było by przełożyć całe lampy...
i tak jak napisał Sebastian dla osoby zaznajomionej z tematem to może być jakieś 0,5 godziny roboty ;-)
: 16 sty 2012, 15:57
autor: eloallxp
kolega pewnie chce zmienic bo ten Xenon Plus to o kant tyłka z nim wgl nie widac nic podczas jazdy
: 16 sty 2012, 16:46
autor: sebos17
eloallxp pisze:kolega pewnie chce zmienic bo ten Xenon Plus to o kant tyłka z nim wgl nie widac nic podczas jazdy
O tym nie słyszałem, może ktoś się wypowie kto jeździł/jeździ z XENONEM PLUS
: 16 sty 2012, 17:02
autor: jaskil
Dzięki za odpowiedzi, ale muszę miec pewnosc zanim wydam 1200 pln.
według zdjęc i mojego samochodu bixenon ma takie przetwornice
http://allegro.pl/lampy-lampa-bi-xenon- ... 94333.html
a xenon tak,
http://allegro.pl/przednia-lewa-lampa-a ... 55001.html
ma wtyczkę, tam gdzie znajduje się przetwornica w bixenonie.
Pozdrawiam
P.S sorry za brak "ci"
p.p.s może ktoś mógłby wrzucic fotki, lub na chwile udostępnic auto na obejrzenie
dzieki
: 16 sty 2012, 20:43
autor: SJake
sebos17 pisze:O tym nie słyszałem, może ktoś się wypowie kto jeździł/jeździ z XENONEM PLUS
Wypalony X-Plus świeci jak świeczka we mgle... ale - kto jest w miarę ograniety spokojnie potrafi to zregenerować i jest jak nówka, która świeci lepiej niżeli zwykła soczewka.
Lampa z soczewka xenonowa, w której zazwyczaj z czasem wypala sie odbłyśnik, a soczewkę pokrywa mleczny brud, wcale nie daje więcej światła. Dużym atutem jest to, że łatwiej ją jednak zregenerować. (jakby ktoś chciał to służę pomocą) Ma też wadę gorszej wentylacji przez co czasem zdarza jej się przyparować.
Co do estetyki - w nocy soczewa wyglądą ciekawiej, lecz plus bardziej unikatowy. Wieśki co się nie znają myśla, że zenon dokładaniec.
: 16 sty 2012, 23:44
autor: maciu
regeneracja polega na położeniu nowej powłoki na odbłyśnik czy jakieś
inne czary?
: 17 sty 2012, 07:08
autor: pioter
Samo wyczyszczenie soczewki już bardzo dużo daje .
: 17 sty 2012, 09:47
autor: sznink
SJake możesz coś więcej powiedzieć na temat wentylacji w reflektorze.
Może trochę out of topic, ale w mojej C4 mam reflektory soczewkowe i jedna lapa cały czas mi paruje pomimo kilkukrotnych prób jej uszczelnienia (drugą też ruszałem, żeby przeczyścić i jest ok). Już nawet stwierdziłem, że muszę kupić nowy reflektor. A może na coś powinienem zwrócić uwagę jeśli chodzi o wentylację reflektora?
: 18 sty 2012, 16:11
autor: SJake
maciu pisze:regeneracja polega na położeniu nowej powłoki na odbłyśnik czy jakieś
inne czary?
Po rozłożeniu lampy czyści się szkło soczewy, i wszystko inne z zachowaniem należytej ostrożności (gorzej jak z jajkiem). Poleruje "rozsądnie" szkło (prelift), policarb (lift). Odbłyśnik soczewy (kielich), jeśli tego wymaga oddaje się do ponownego pokrycia warstwą "lustereczka" - składasz i gotowe.
sznink pisze:SJake możesz coś więcej powiedzieć na temat wentylacji w reflektorze.
Połowę życia, żyłem w przeświadczeniu, że im szczelniej zamknięta lampa tym lepiej.
Jako, że nie każda jest hermetyczna to większość ma tendencje do parowania po myciu lub dużym deszczu. (różnica temperatur, fizyka). W A8 za wentylacje odpowiada tunelik z dziurką w klapce ochronnej (kapa od żarnika)... Niestety jest mało wydajny.
Dlatego jak zdarzy się którejś zaparować odrobinę po myjni lub długiej jeździe w deszczu (przeważnie od strony żarówki kierunkowskazu) zdejmuje jedną osłonkę od żarówek i daje ulecieć wilgoci.
: 18 sty 2012, 18:01
autor: pioter
Można w prelifcie jak się nie chce polerować wymienić szkła bo koszt niewielki , płaciłem ostatnio do mnie 40zł .
: 19 sty 2012, 11:50
autor: sznink
SJake pisze:
sznink pisze:SJake możesz coś więcej powiedzieć na temat wentylacji w reflektorze.
Połowę życia, żyłem w przeświadczeniu, że im szczelniej zamknięta lampa tym lepiej.
Jako, że nie każda jest hermetyczna to większość ma tendencje do parowania po myciu lub dużym deszczu. (różnica temperatur, fizyka). W A8 za wentylacje odpowiada tunelik z dziurką w klapce ochronnej (kapa od żarnika)... Niestety jest mało wydajny.
Dlatego jak zdarzy się którejś zaparować odrobinę po myjni lub długiej jeździe w deszczu (przeważnie od strony żarówki kierunkowskazu) zdejmuje jedną osłonkę od żarówek i daje ulecieć wilgoci.
Dzięki. Wszystko jasne. Zobaczę czy w moim przypadku sposób ze zdjęciem osłonki pomoże.
: 01 kwie 2012, 09:02
autor: BJ
Czy jest jakiś sposóm regeneraacji karbowanego "szkielka", znajdującego się między kloszem a odbłyśnikiem? U mnie jest pożółkłe, co powoduje, że xenon świeci pomarańczowo jak lampa z H4. Sam odbłyśnik wygląda dobrze, więc pozostaje tylko ten element. Przy prób ie czyszczenia matowieje. Żarniki również nowe, oryginalne.
: 12 kwie 2012, 18:56
autor: audik
Niestety nigdzie nie widziałem sposobu na pozbycie się zgniłego żółtka z tych szybek