Strona 1 z 1
[D2 99 3.7PB
] Czujnik kąta skrętu
: 18 kwie 2012, 21:53
autor: nynek16
no hej otóż coś sie ostatnio podziało z moją furką mianowicie przy jeździe zapalają sie kontrolki od abs i esp vag wykazał ze Czujnik kąta skrętu z tego co wyczytałem znajduje sie on przy kierownicy a reczej o ile sie nie myle pod nią .
moje pytanie:
czy to jest to samo co taśma od poduchy?
do czego ten czujnik służy?
i co może powodować ten błąd?
wspomnę ze po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu kontrolki gasną dopiero przy w trakcie jazdy to sie dzieje..
pozdrawiam
: 18 kwie 2012, 22:01
autor: robertas
W trakcie jazdy czy dopiero jak skrecisz kierownica w jakas ze stron bardziej???
: 19 kwie 2012, 06:30
autor: nynek16
hmm trudno powiedzieć jak krece na postoju to niby nic sie nie dzieje bede jechał ileś tam km i tez nic potem ni stąd ni owąd zapalają sie kontrolki:/ logicznie rzecz ujmując ciągle kierką sie kręci, mam tez tak ze czesto przy przyspieszaniu włącza sie esp

dodam że przepływka nowa z ASO
: 19 kwie 2012, 11:43
autor: Dymian
mam ten czujnik w subaru zepsuty i poza nie działającym vcd/analogiczne esp/ nie ma wiecej zmian,
czujnik ten wysyla informacje jakie jest polozenie kierownicy- aby w razie W wpomoc poprzed dohamowanie odpowiednich kół..
znajduje się pod kierownicą.
: 19 kwie 2012, 12:40
autor: shaqal
Patrzyłes w bloki pomiarowe? Zmiana kąta jest liniowa?
: 20 kwie 2012, 08:40
autor: nynek16
shaqal pisze:Patrzyłes w bloki pomiarowe? Zmiana kąta jest liniowa?
raczej dużo sie nie da odczytać mam jakąś wersje demo vaga nie wszystko da sie sprawdzić
moge patrzeć błędy czy kosować inspekcjie olej itp. reszta to o kant d.... robić tam.
może wiesz jaki to nr bloku? sprawdze może jakimś cudem coś tam bedzie..
aha no i jescze jest tak że jade na wprost to kierownica jest w położeniu jakbym skręcał w lewą strone tak z 30 35 stopni może od tego?
rad bym był jak by mi ktoś podał nr tego czujnika

: 20 kwie 2012, 22:14
autor: robertas
nynek16, a to dlaczego kiera Ci tak patrzy??? Uderzyles gdzies czy co??? Nie pamietam jaki to numer blokow w Vagu...ja temat przerabialem w A2...wymienialem magiel...i pewna osoba mi przekrecila kiera...czujnik na normalnym polozeniu kiery odbieral ze juz ma 360st na plusie a przy skrecaniu w prawy wychodzil poza zakres i wywalalo blad...najlepiej sprawdzic Vagiem jaki kat pokazuje na prostych kolach...jesli inny niz 0 lub plus minus 10 st to znaczy ze czujnik jest zle wykalibrowany
[ Dodano: 2012-04-20, 22:21 ]
Najprawdopodobniej wejdz Vagiem:
[03 - ABS Brakes]
[Fault Codes - 02]
[Done, Go Back]
Skręć kierownice o co najmniej 30° w lewo a następnie spowrotem
[Meas. Blocks - 08]
Kanał 005 pole 1 zobaczysz tam wartości kąta skrętu w stopniach, należy ustawić na wartość 0,0°
tolerancja ±5.0 °
: 20 kwie 2012, 22:21
autor: shaqal
Z reguły pomaga ponowna adaptacja czujnika. Czasami bez przyczyny czujnik straci punkt zero.
: 20 kwie 2012, 22:32
autor: robertas
shaqal, dlatego najpierw trzeba sprawdic Vagiem jaki jest odczyt z czujnika a potem sprawdzac dalej

: 20 kwie 2012, 23:39
autor: shaqal
robertas pisze:shaqal, dlatego najpierw trzeba sprawdic Vagiem jaki jest odczyt z czujnika a potem sprawdzac dalej

Troche wyżej właśnie to napisałem

: 21 kwie 2012, 22:29
autor: szeryfisch
czujnik i tasma to jedno.
: 22 kwie 2012, 07:51
autor: nynek16
ano wzieło sie stąd że miałem delikatny lot przez pogórek i noskiem w glebe poszła chłodnica wentylator dolna część zderzaka i właśnie od tamtej pory tak mam . może zaczne od tego ze pojade na zbieżność
wogole:P
[ Dodano: 2012-08-01, 11:33 ]
Może ktoś mi pomóc z tą kalibracją czujnika bo zaczynam mieć powoli dosc marki audi :-x
mam polski vag 4.9 ale nie wiem czy do tego sie nada....
: 04 sie 2019, 16:37
autor: pb41ns
Odgrzeje trochę, po wymianie magla zaswiecily się kontrolki, morze wie ktoś jak to skalibrowac, już tak zrobiłem że na prostych kołach jest 0 stopni i mieści się w tolerancji 5stopni
[ Dodano: 2019-08-04, 16:37 ]
Coś ktoś morze?