Strona 1 z 1

[D2 95 4.2PB/LPG ] Wibracje podczas wyłączania ECO oraz wł

: 20 kwie 2012, 11:46
autor: Judo
Witam
Co może wywoływać trzęsienie budy podczas wyłączania przycisku ECO na klimatyzacji. Gdy ECO jest włączone czuć bardzo , bardzo minimalnie, natomiast jak się wyłączy albo włączy klime czuć takie oscylacyjne wibracje - wibruje i odpuszcza , wibruje i odpuszcza tak w częstotliwości jednej sekundy mniej więcej... coś z alternatorem , wiatrakiem ? Dodam , że nie ma żadnych błedów . Jeszcze jedno pytanie czy patrząc na grupy 15 i 16 ( odpowiadające za cewki po napięciach ) , jeśli bez obciążenia ( bieg jałowy ), na niektórych cylindrach pokazuję się napięcie ponad 1 V, czy to normalne , jeśli nie to co to oznacza ? Reszta grup wychodzi orientacyjnie około 0, 700 V , 0,800 V

Yo
Pozdro 600 V ;)

: 20 kwie 2012, 11:57
autor: hipcio
Blok 15 16 to napięcia od czujnika spalania stukowego dla kazdego cylindra.

Co do Eco to może wina kompresora od klimy. Stawia duży opór w pewnym miejscu.
Zdejmij pasek klinowy sprawdz jak się obraca na odpalonym silniku i włączonej klimie.

: 20 kwie 2012, 12:02
autor: Judo
hipcio pisze:Blok 15 16 to napięcia od czujnika spalania stukowego dla każdego cylindra.
No właśnie ale czy to napięcie powyżej 1 V może świadczyć o niesprawnej cewce zapłonowej ? Czy raczej to olać i to normalka ? Raz pojawiało mi się to napięcie na 1 i 4 cylindrze , później było już tylko na 2 cylindrze ...

: 20 kwie 2012, 19:47
autor: maciu
włączas klimę załącza się kompresor

może powodować wyczuwalne wibracje

: 20 kwie 2012, 21:47
autor: Prorok
kiedys miałem podobny przypadek i winą było sprzęgło kompresora klimatyzacji choć czujnik powinien w takim przypadku spowodować wyłączenie natychmiast kompresora klimy aby nie doszło do zerwania paska klinowego

: 21 kwie 2012, 08:35
autor: maciu
jedyny czujnik jaki tam kojarzę a też nie występował zawsze to czujnik
obrotów kompresora, a wtedy można jedynie stwierdzić że się coś
slizga a nie wibracje

: 22 kwie 2012, 08:37
autor: hipcio
Judo pisze:
hipcio pisze:Blok 15 16 to napięcia od czujnika spalania stukowego dla każdego cylindra.
No właśnie ale czy to napięcie powyżej 1 V może świadczyć o niesprawnej cewce zapłonowej ? Czy raczej to olać i to normalka ? Raz pojawiało mi się to napięcie na 1 i 4 cylindrze , później było już tylko na 2 cylindrze ...
Normalka. Gdyby wychodziło powyżej 2.5v to mógłyś się martwic.

Co do kompresora zdjąc pasek odpalic i sprawdzic czy masz wibracje.

: 22 kwie 2012, 11:46
autor: tomi5
A ta wibracja nie jest spowodowana wiatrakiem od klimy, ja tak mam jak włączę klimę to cała buda wpada w lekkie wibracje i właśnie okazało się że to ten wiatrak. rozgrzej auto do 90*C pociśnij mu trochę, zjedz na parking zgaś auto i z powrotem przekręć kluczyk na zasilanie ale nie odpalaj, wiatrak powinien jeszcze się załaczyć i wtedy porównasz częstotliwość wibracji i czy w ogóle on Ci je powoduje.