Strona 1 z 1

[D2 97 ] Prawy xenon mruga i gaśnie

: 05 maja 2012, 10:45
autor: Tomek_1988
Witam,
Mam problem z prawym ksenonem - po zapaleniu świateł oba włączają się w tym samym czasie i świecą jednakowo. Po ok 10 s. prawy zaczyna żółknąć, ciemnieć potem kilka razy jasno mruga i gaśnie.
Żarniki były wymieniane ok. dwa lata temu (Philipsy).

Macie panowie pomysł co to może być???

Generalnie ja pomyślałem sobie że skoro zaświeca się i dopiero po kilku sekundach zaczyna żółknąć to chyba nie wina żarnika (bo gdyby był spalony to wcale by się nie zapalał). Może to być wina przetwornicy??
Pomyślałem że może przełożyć lewą przetwornicę na prawą stronę żeby sprawdzić czy na tej na której wszystko działa z lewej strony będzie też działać prawa strona tylko nie bardzo mam pojęcie jak te przetwornice zamienić i czy w ogóle tak można.

Podpowiedzcie ;-)

: 05 maja 2012, 13:15
autor: PIPPEN
Kolego po co zamieniać przetwornice zamień żarniki .Jak na moje to już ci się wykończyły bo jak padają to właśnie zmieniają kolor. Mi po zakupie jeden mrugał to się okazało ,że nie było masy na obudowie przetwornicy dołożyłem dodatkowy kabelek z masą i hula do tej pory.

: 19 maja 2012, 15:42
autor: Tomek_1988
A więc problem rozwiązany (już jakiś czas temu ale nie było czasu napisać).
Najpierw zamieniłem żarniki (pisałem o przetwornicach bo myślałem że te można zamienić bez wyciągania reflektorów ale jednak nie. Po zamianie okazało się że dzieję się dokładnie tak samo tyle że z drugiej strony - tym samym wykluczyłem wadę przetwornicy.
Zakupiłem nowe żarniki (OSRAM XENARC COOL BLUE INTENSE 5000k), założyłem - wszystko gra i buczy :-)

Moja uwaga gdyby ktoś miał podobny problem - nie warto kupować najdroższych żarników za 500zł do kilkunastoletniego A8. Ja zapłaciłem 500zł i porównałem z jakością świateł w BMW 645 executora (który za żarniki D2R zapłacił 140zł) i u niego jest lepiej. Po dokładnym przyjrzeniu się widać że soczewka w moim audi jest już jakby nieco "mleczna" a nowszym samochodzie executora jest krystalicznie przejrzysta.
Jak rozumiem jedyny sposób na uzyskanie owej krystaliczności to wymiana na nową?? czy może są jakieś inne możliwości?

: 19 maja 2012, 21:36
autor: k44761
Ja rozebrałem lampę, wyczyściłem szkło soczewki miękką szmatką (ten mleczny osad to zwykły kurz) oraz odbłyśnik i też teraz wyglądają jak nowe. A świecą 30% lepiej niż wcześniej. Jak zobaczyłem różnicę w jasności światła, to nawet palniki ksenonowe zostawiłem stare :)

: 19 maja 2012, 22:59
autor: Tomek_1988
O proszę!
Dzięki za podpowiedź. W wolnej chwili też tak zrobię i pochwalę się co wyszło :-)

: 20 maja 2012, 00:19
autor: robertas
Tomek_1988, dokladnie przeczysc soczewke i bedzie gites...w naszych lampach to 30 min roboty w efekt robi wrazenie...tylko pamietaj o miekkiej szmatce do czyszczenia odblysnikow...bo mozna je latwo porysowac ;)

: 20 maja 2012, 14:12
autor: PIPPEN
Zawsze można najpierw sprężonym powietrzem potraktować.

: 10 lis 2016, 19:19
autor: Chris75
koledzy,
jeśli ktoś potrzebuje radę na wieczną udrękę naszych Aut czyli MRUGAJĄCY XENON
i gdy nie pomaga podmiana
żarników
przetwornic
przekaźników
etc... etc...

------ podłączcie dodatkową masę bezpośrednio do przetwornicy --------

<chura>

: 03 gru 2016, 16:46
autor: Satyavan
Podepnę się pod temat z trochę innym problemem, ale także dotyczącym ksenonów. Otóż odpalają się dopiero po dobrych 20-30 sekundach, nie mrugają, nie przygasają, po prostu długo się odpalają i słychać dziwne brzęczenie z obydwóch lamp zanim się zapalą. Prąd z aku płynie odpowiedni, czyżby alternator nie miał siły na starcie ? Gdy już się odpalą, mogę wyłączać i włączać do woli na odpalonym silniku i startują prawidłowo. Problem jest po dłuższym postoju.

: 11 gru 2016, 08:56
autor: ernesto
Satyavan, Oryginał czy dokładane ksenony ?

: 11 gru 2016, 09:16
autor: pioter
Doprowadź na próbę dodatkową masę do obudowy przetwornicy i wtedy włącz .