Strona 1 z 1

[D2 FL ALL ] Cewki i kable WN - czy wymieniać?

: 01 sty 2013, 20:05
autor: VanDyke
Mądre głowy piszą aby wymieniać w aucie cewki i kable wysokiego napięcia, podobnie jak świece gdyż te elementy również się zużywają.

Jak ma się to do A8, w szczególności z silnikiem 4.2? Cewki wymieniamy tylko wtedy gdy zaczynają szwankować czy może profilaktycznie wymieniać je co pewien interwał przejechanych kilometrów?
Czy kable idące od modułów zapłonowych do cewek również wymieniamy?

Re: Cewki i kable WN - czy wymieniać?

: 06 sty 2013, 21:16
autor: FOSS
VanDyke pisze:Mądre głowy piszą aby wymieniać w aucie cewki i kable wysokiego napięcia, podobnie jak świece gdyż te elementy również się zużywają.

Jak ma się to do A8, w szczególności z silnikiem 4.2? Cewki wymieniamy tylko wtedy gdy zaczynają szwankować czy może profilaktycznie wymieniać je co pewien interwał przejechanych kilometrów?
Ehhh, to może na początek małe sprostowanie...
cewki a i owszem masz ale kabli wysokiego napięcia nie ma... to przecież cewki na każdej świecy wytwarzają to wysokie napięcie ale że są one bezpośrednio na świecy to kabli WN brak.

Co do ich wymiany... nie kojarzę żadnej instrukcji mówiącej o ich cyklicznej wymianie... wg. mnie cewki wymieniamy jak zaczynają szwankować.
VanDyke pisze:Czy kable idące od modułów zapłonowych do cewek również wymieniamy?
Nie ma u ciebie czegoś takiego.
Moduły zapłonowe są w autach przed-liftem... w po-liftowych sterowanie zapłonem odbywa się bezpośrednio ze sterownika silnika i modułów zapłonowych już tu nie ma.

: 12 sty 2013, 11:02
autor: VanDyke
Dzięki FOSS za wyjaśnienie ;-)