Strona 1 z 1
[D2 97 4.2PB
] Znikło zasilanie, Gdzie sobie poszło ?
: 01 sty 2013, 21:16
autor: judam
Mam na ukończeniu swoją a8. Jeździłem dwa dni po czym auto stało w garażu dwa dni i nie chciało zapalić. VAG nie komunikował się z immo oraz z sterownikiem silnika. Wszystko reszta było ok. Błąd w skrzyni brak komunikacji z sterownikiem silnika. Sprawdziłem sterownik imma był ok. Już chciałem wymieniać komputer silnika gdy nagle przypadkowe trzaśnięcie mocno drzwiami pasażera ożywiło samochód. :-) Rozebrałem prawy próg, skrzynkę bezpieczników i przekaźników. Wszystko okazało się czyściutkie, bez najmniejszego śladu korozji czy utleniania. Wszytko popsikałem specjalnym preparatem do elektryki i na razie jest dobrze. Ale martwi mnie to że nie zauważyłem żadnego śladu awarii. Ktoś może miał już taki przypadek ?
: 01 sty 2013, 21:20
autor: mdamian
A zobacz kolego główne kable zasilające które idą od aku do przodu auta , znajdziesz je w takiej czarnej skrzynce pod prawą podłużnicą .
Otwórz ją i zobacz , może tam się tobie kabel ułamał .
: 01 sty 2013, 22:10
autor: Simone331
mdamian pisze:A zobacz kolego główne kable zasilające które idą od aku do przodu auta , znajdziesz je w takiej czarnej skrzynce pod prawą podłużnicą .
Otwórz ją i zobacz , może tam się tobie kabel ułamał .
Przewód pod podłużnicą idzie tylko do alternatora i rozrusznika. Ja bym sprawdził przewód który wchodzi w skrzynkę pod nogami pasażera (dolna listwa) bo raczej on daje plus na wszystkie podzespoły elektryczne w naszych autach.
: 02 sty 2013, 00:23
autor: judam
To raczej nie wina głównych kabli zasilających bo auto normalnie kręciło. Wszystkie systemy w VAG'u bez błędu tylko i wyłącznie błąd komunikacji z immo i sterownikiem silnika
: 02 sty 2013, 00:36
autor: Simone331
W tej skrzynce pod nogami pasażera jest przekaźnik (niestety nie pamiętam który to, ale wiem że idzie do niego cienki przewód zielony z czarnym paskiem), odpowiada on za podanie plusa na sterownik silnika. Sprawć czy go czasem szlag nie trafił.