Strona 1 z 2

[D2 00 ] Czujnik poziomowania ksenonów

: 16 lut 2013, 12:44
autor: Wariat
Witam.

Od niedawna stałem się posiadaczek poliftowej Ósemki i mam problem z ksenonami, a mianowicie od pewnego czasu zapaliła mi się kontrolka na Fisie od samo poziomowania ksenonów.

Odkręciłem prawe lewo koło, sprawdziłem czujnik, wszystko na suche i na swoich miejscu. Ściągam koło z prawej strony , a tam tylko otwory po czujniku, więc teraz pytanie ktoś ukradł czy powinien być tylko po lewej stronie?
Jeżeli powinny być dwa to gdzie prowadzi kabel którego też nie widzę?
Chce sprawdzić czy czujnik został wyrwany na parkingowym postoju, czy może wypięty na warsztacie w którym auto było naprawiane.

Proszę o wszelkie porady.

: 16 lut 2013, 13:13
autor: jacek
Czujniki poziomowania xenonów masz dwa jeden z przodu i jeden z tyłu . Sprowdziłeś przedni to traz zerknij na tylny :-)

: 16 lut 2013, 13:14
autor: Wariat
jacek pisze:Czujniki poziomowania xenonów masz dwa jeden z przodu i jeden z tyłu . Sprowdziłeś przedni to traz zerknij na tylny :-)
Będzie po tej samej stronie czy po przekątnej? w jakim miejscu będzie się znajdować?

: 16 lut 2013, 13:53
autor: jacek
Będzie po tej samej stronie (lewej) z tyłu , zdejmij koło a napewno znajdziesz.

: 16 lut 2013, 14:35
autor: Wariat
mogłem tak wcześniej Vagować :)

774 Czujnik poziomu pojazdu tylny Lewy-76
przerwa lub zwarcie do masy

Dobrałem się do czujnika, suchy, ale jeden kabel miał małe przetarcie, zostało zaizolowane. Zobaczymy czy to coś da.

Przy próbie kasowania błędu słyszę jakieś buczenie w aucie i błąd na nowo pojawia się w okienku.

Co to może być?

: 16 lut 2013, 14:44
autor: Wariat
Sprawdziłem na włączonych światłach. To buczenie to silniczki, podczas kasowania błędu zjeżdżają w dół i z powrotem w górę.

: 16 lut 2013, 14:50
autor: jacek
Przy kasowaniu błędu następuje samo diagnostyka systemu , jeżeli jest sprawny to będzie działać ok , jeżeli błąd powraca sprawdz jeszcze raz czujnik , przewody .

Czasem samo zaizolowanie nie pomoże , możliwe że kabelek zeżarło w środku.

: 16 lut 2013, 14:53
autor: Wariat
Przy niesprawnym czujniku będzie taki sam problem ze skasowaniem błędu?

W pierwszej kolejności należy się przywitać, w tym dziale
http://www.a8team.pl/przywitaj-sie-i-pr ... .htm#99504

Simone331

: 16 lut 2013, 14:58
autor: jacek
Błąd mówi jasno :
Wariat pisze:774 Czujnik poziomu pojazdu tylny Lewy-76
przerwa lub zwarcie do masy
.

Ja bym sprawdzał kable , widać że system wysyła sygnał tylko nic z czujnika nie wraca. Ostatnim krokiem ewentualna wymiana czujnika lub podmiana .

: 17 lut 2013, 12:00
autor: FOSS
Dzizas... myślcie...
wszystkie informacje znajdziesz spokojnie w innych tematach na forum... bez oczekiwania na odpowiedź... wystarczy użyć "Szukajki".



- jak czujnik niesprawny to VAG pokaże jego błąd
- jak okablowanie czujnika niesprawne to VAG pokaże jego błąd

Jeżeli masz VAG'a i wiesz gdzie znaleźć błędy z czujnika poziomowania (sterownik "poziomowanie xenonów" żeby nie było zbyt trudno) to wchodzisz w bloki pomiarowe ruszasz czujnikiem poziomowania i patrzysz czy wartości w blokach się zmieniają.
Jeżeli elektryka jest sprawna to czujnik jest uwalony co w tych autach i jego roczniku nie jest niczym niezwykłym.
Jak nie umiesz sprawdzić czujnika inaczej to wystarczy podmienić go z tym drugim sprawnym - w ten sposób określisz czy uwalony jest czujnik czy jego okablowanie.


Nowy czujnik, o ile dobrze kojarzę dostaniesz tylko w ASO - koszt około 350pln (cena aktualna - wymieniałem to ostatnio w jednym S8).
Nie mam wiedzy czy można tu zastosować inny czujnik, od innego modelu Audi, tak żeby było taniej ale cóż... masz A8 to trzeba liczyć się z kosztami.

: 17 lut 2013, 13:38
autor: Unknown

: 11 maja 2013, 18:21
autor: Wariat
FOSS pisze: Nowy czujnik, o ile dobrze kojarzę dostaniesz tylko w ASO - koszt około 350pln (cena aktualna - wymieniałem to ostatnio w jednym S8).
Nie mam wiedzy czy można tu zastosować inny czujnik, od innego modelu Audi, tak żeby było taniej ale cóż... masz A8 to trzeba liczyć się z kosztami.
czy ma ktoś możliwość sprawdzenia nr części do wersji FL ?

: 11 maja 2013, 21:02
autor: luka6
U mnie są dwa o takich nr 4B0 907 503

: 12 maja 2013, 09:42
autor: Wariat
luka6 pisze:U mnie są dwa o takich nr 4B0 907 503
wielkie dzięki za info

: 13 maja 2013, 19:16
autor: admus
Podepnę się pod temat.
Czy jest możliwość, żeby pojawiał się błąd poziomowania świateł z uwagi na zbyt krótkie sprężyny w tylnym zawieszeniu (samochód delikatnie z tyłu "siedzi"..)