Strona 1 z 2

[D2 96 3.7PB ] Auto odpala i gaśnie

: 13 cze 2013, 21:56
autor: COLA
Witam koledzy od jakiegoś czasu mam problem który ostatnio się nasilił. Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu go auto odpala i gaśnie po 1 sekundzie , przy tym miga kontrolka imobilajzera. Sytuacja może się powtórzyć kilka razy albo wystarczy jeszcze raz wyjąć kluczyk i zapala , Są tez dni że wszystko jest Ok . Według mnie to cos z imobilajzerem ponieważ jeśli kontrolka zgaśnie po włożeniu kluczyka do stacyjki to zapali jeśli miga to nie zapali, dodam iż mam tylko jeden kluczyk z irdą więc nie mogę sprawdzić czy to wina kluczyka . Od czego w takim przypadku zacząć poszukiwania problemu i co jeżeli któregoś dnia gdzieś zaparkuję i już nie odpalę jak wtedy ominąć imobilajzer . Zastanawiam się także czy kluczyk nie traci swojego kodu i imobilajzer go nie odczytuje

: 13 cze 2013, 22:11
autor: Flash
Wina ewidentnie kluczyka. Ja w A6 miałem podobny problem, brat bw A4. W obydwu przypadkach pomogła powtórna adaptacja klucza przy pomocy kabelka CAN+K i programu can+k commander 1,4. W A/S8 nie sprawdzałem ale może być podobnie. Może bardziej zorientowani koledzy podpowiedzą czy faktycznie tak jest.

: 13 cze 2013, 22:27
autor: sylwekr
Może antena od immo już nie zbierać dobrze sygnału (kiedyś w A4 miałem identycznie to pomogło wyczyszczenie złącza anteny -przy stacyjce, spotkałem się z zaleceniem aby je na stałe zlutować). Inna opcja to wywalić z auta immobilizer. Jest to kiepskie zabezpieczenie przed złodziejem, a najprostszy schowany wyłącznik ważnego obwodu na dłużej zatrzyma złodzieja niż ten immobilizer. Kiedyś miałem w rękach testowo urządzenie które w moim aucie immobilizer zdeaktywowało w parę sekund - pisałem kiedyś o tym na forum. To pudełeczko przeznaczone było do niemal wszystkich aut koncenrnu VAG - również Porshe, Bentey :-) Są też emulatory immobilizera, które można wpiąć i go wyłączyć, można to zrobić programowo (jak byś był zainteresowany napisz PW to podam ci namiary na kompetentną firmę która usunie immobilizer ze sterownika - również mozna im wysłać sterownik i za 2 dni masz go z powrotem i immobilizer może się już psuć, a auto odpalisz kluczykiem gdziekolwiek dorobionym - dla Ciebie to może i wygodniej jak masz 1 kluczyk, dorobisz wtedy zapasowy za parę złoty. A jak się boisz że auto ukradną to auto na wiele innych sposobów można zabezpieczyć.

: 13 cze 2013, 22:37
autor: pioter

: 13 cze 2013, 22:45
autor: COLA
Auto stoi na mojej posesji więc nie obawiam się kradzieży , więc mógłbym zrezygnować z imobilajzera a jeżeli chodzi o złodzieji to zdaje sobie sprawę iż nie takie rzeczy ich zatrzymają . Pytanie gdybym chciał ci podesłać tą centralkę to jak ja zdemontować i gdzie szukać

: 13 cze 2013, 22:49
autor: sylwekr
COLA pisze:Auto stoi na mojej posesji więc nie obawiam się kradzieży , więc mógłbym zrezygnować z imobilajzera a jeżeli chodzi o złodzieji to zdaje sobie sprawę iż nie takie rzeczy ich zatrzymają . Pytanie gdybym chciał ci podesłać tą centralkę to jak ja zdemontować i gdzie szukać
Ja ci tego nie zrobię, mogę dać ci namiary na firmę która takie rzeczy robi. Sterownik masz przy podszybiu po stronie pasażera pod plastikową osłoną.

: 13 cze 2013, 22:53
autor: COLA
ok możesz mi podesłać

: 14 cze 2013, 01:01
autor: Gość
Miałem niemal identyczny problem i pomoło zlutowanie na stałe przewodów dochodzacych do anteny. Wywalic immo w tym roczniku można przy pomocy już vag coma(tzw immo box)

: 14 cze 2013, 08:40
autor: sylwekr
COLA pisze:ok możesz mi podesłać
podesłałem

: 14 cze 2013, 21:46
autor: COLA
Jutro jade do mechanika i zobaczę co powie na temat immo i jego wyłączenia Vagiem

: 15 cze 2013, 02:08
autor: Gość
ja bym zlutował te przewody do anteny i jak problem minie to zostawił immo.

: 15 cze 2013, 22:20
autor: COLA
Pytanie czy aby zlutować te styki przy antenie to wystarczy zdemontować obudowę przy kierownicy czy coś więcej

: 15 cze 2013, 22:52
autor: Gość
Tylko plastyki przy kolumnie demontujesz i masz jak na dłoni. No kawałeczek tej plastykowej czesci gdzie wchodzi kostka musisz delikatnie wyłamac lub wytopić lutownica by było widac piny i po zalutowaniu jak hasa to najlepiej zalac silikonem i zapomnieć :)

: 18 cze 2013, 20:49
autor: COLA
Byłem dzisiaj w warsztacie u siebie i okazało się że mechanik może niby wyłączyć imobilajzer ale będzie to kosztowało około 300 zł , i z tego co wywnioskowałem to nie będzie mu się chciało bawić w naprawę anteny lub innej części bo stwierdził że przyczyn może być wiele, ale jakoś mnie to nie przekonało więc jutro pojadę jeszcze w jedno miejsce a w sobotę lub niedzielę sam rozkręcę obudowę kolumny i zobaczę co z tymi pinami przy antenie. Pytanie tylko mam jak je zlutować tak jak kostka jest wpinana czy inaczej

: 18 cze 2013, 21:28
autor: Gość
Fajni mechanicy.... Kostke ucinasz a raczej kosteczke i zlutujesz kable do pinów.
Masz tu troszke literatury :)
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... place.html