Strona 1 z 1
[D3 02 4.2MPI
] Pulsuje światło we wnętrzu
: 27 wrz 2013, 22:56
autor: korzonek
dzis wieczorem wsiadajac do auta zauwarzylem ze swiatla na podsufitce oswietlajace kabine pulsuja a po dodaniu gazu przestaja dziwne bo jakby to byl pasek to by piszczal to moze aleternator???
: 27 wrz 2013, 23:06
autor: Simone331
Kolego korzonek, w pierwszej kolejności odsyłam tutaj:
http://www.a8team.pl/topics2/22.htm
A następnie proszę się zastosować do tej regułki:
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku
Pozdrawiam
Simone331
: 28 wrz 2013, 19:38
autor: sylwekr
U mnie coś takiego zaczęło się po wymianie regulatora napięcia, później wymieniłem na kolejny i bez zmian :-( , wkurzyłem się kupiłem cały alternator i pulsowanie światła zniknęło.
: 28 wrz 2013, 20:03
autor: Gość
Bo to jest wina regulatora napięcia

: 28 wrz 2013, 22:18
autor: korzonek
dzięki odpowiedź koledzy
: 28 wrz 2013, 22:29
autor: FOSS
Tylko że koledzy powyżej mówią o D2 a tu jest D3.
Przyczyną pulsowania jest oczywiście alternator ale w D3 jest on chłodzony cieczą i sterowany elektroniką - problem w tym, że ciężko go zdiagnozować "na stole" - zwykły warsztat raczej nie da rady bo do diagnozy nie wystarczy zwykły multimetr.
Próbowałem ten temat ogarnąć jednemu koledze ale niestety mój fachura od regeneracji rozruszników i alternatorów się poddał.
Pozostało kupno już zregenerowanego za kilkaset pln którego nie przetestujesz zanim nie włożysz do auta lub kupno nowego za grubsze pln-y - temat odłożyliśmy na później jak już padnie całkiem :-x
: 29 wrz 2013, 12:05
autor: korzonek
to on jest chłodzony płynem z chłodzącym :shock: tego nie wiedziałem a ile kosztuje nowy???
: 29 wrz 2013, 20:24
autor: pebo
korzonek pisze:to on jest chłodzony płynem z chłodzącym :shock: tego nie wiedziałem a ile kosztuje nowy???
Ano jest i jest do tego ma pioruńsko paskudne dojście. Dojście przewodów do płynu jest od obudowy filtra oleju silnikowego. Ja bym stawiał na regulator napięcia, ale przede wszystkim trzeba posprawdzać na VAGu. Wydaje mi się, że konstrukcja napinacza i prowadzenia pasa wieloklinowego w D3 powoduje, że raczej nie będzie piszczeć i ślizgać się po rolkach. Ogólnie jak silnik pracuje to ma delikatne falowanie napięcia (rzędu +/- 0,01V). Jeśli więcej, to trzeba szukać, co nie bangla.
: 29 wrz 2013, 22:11
autor: korzonek
a gdzie ten regulator napięcia?
[ Dodano: 2013-10-01, 18:06 ]
kom pokazuje alternator daje napiecie 13 a powinien ponad 14 mechanik jutro sprawdzi na samym alternatorze ale może być mniejsze i dlatego słabo tez ładuje akumulator a cos wiecie o legulatorze napięcia ?