Strona 1 z 1

[D3 ALL ] Sterownik AIRBAG.

: 11 mar 2014, 21:15
autor: pebo
W VAG sterownik zgłasza się jako 4E0910655A, natomiast według ETKA jest to 4E0959655G. Czy dobrze rozumiem, że jest to tożsame oznaczenie?
Dla przykładu link do aukcji: http://allegro.pl/sensor-modul-sterowni ... 61550.html
Jak dobrać prawidłowy? Z tego co gdzieś czytałem to trzeba zwracać uwagę na jeszcze jakiś numer (czy ten w owalu w prawym górnym rogu - tu 085?)? Czy to jest jakiś kod SW?

: 05 kwie 2014, 21:47
autor: pebo
Aktualizacja tematu. Auto już po zabiegu. Sterownik o numerach 4E0 959 655 G, SW 4E0 910 655. Sterownik znajduje się w centralnym miejscu auta, w środku ciężkości, na przecięciu geometrycznych osi wahań: wzdłużnych i poprzecznych. Fizycznie siedzi toto pod tunelem środkowym pod kanałami nawiewów na tylną kanapę. Z tego względu trzeba było rozłożyć półkę pod kierownicą oraz schowek aby dostać się do śrub mocujących tunel środkowy. Oczywiście leciał demontaż popielniczki, panelu MMI, podłokietników i nawiewów z tyłu. Przełącznika zakresów zmiany biegów rozkładać nie trzeba, aczkolwiek trzeba nieco go podnieść aby cofnąć tunel środkowy. Po zdjęciu części nawiewów pod elegancką matą ukazuje się sterownik poduszek. Przed samym demontażem sterownika włączamy zapłon i odłączamy akumulator - i tak pozostaje do czasu założenia modułu. I z powrotem całość do kupy. Po złożeniu i podpięciu akumulatora wyłączamy zapłon i włączamy ponownie, tym razem z interfejsem diagnostycznym. Oczywiście błędów kupa, ale po zakodowaniu sterownika wszystkie bolączki znikają. Wygląda to tak:
Adressword : 15
Nazwa :Poduszka bezpieczenstwa
Numer VAG :4E0910655
Opis ster. :Airbag 8.4E+ H10
Wersja SW :0940
Kodowanie :0530707
Komunikacja :TP2.0, CANT=300 CANE=768
Zabieg wykonany z powodzeniem. Wolę nie sprawdzać, czy poduszki działają :) Pozdrawiam.

: 05 kwie 2014, 23:03
autor: Rapik
Pebo - z ciekawości, czemu ma służyć włączanie zapłonu przed odpięciem akumulatora?

: 05 kwie 2014, 23:05
autor: pebo
Rapik pisze:Pebo - z ciekawości, czemu ma służyć włączanie zapłonu przed odpięciem akumulatora?
Takie jest zalecenie serwisowe przy wymianie poduszek i komputerów sterujących w A8 D3. Może tak być, aby nie krążyły ładunki w instalacji, ale też może być i po to, aby jak założysz komputer to nie wywaliło poduch. W każdym razie jeśli coś robisz z AIRBAGiem to najpierw włączasz zapłon a następnie odłączasz akumulator.

: 06 sty 2015, 19:25
autor: jordan233
pebo śmiało mogę zamawiać do swojej D3 też taki sterownik o numerach 4E0 959 655 G? ,będzie pasować ? - mam również problem ze sterownikiem.

: 07 sty 2015, 19:06
autor: pebo
jordan233 pisze:pebo śmiało mogę zamawiać do swojej D3 też taki sterownik o numerach 4E0 959 655 G? ,będzie pasować ? - mam również problem ze sterownikiem.
A jaki sterownik miałeś poprzednio? Sprawdź w ETKA, bo powinien być identyczny (litery w oznaczeniu też są ważne).

: 07 sty 2015, 19:21
autor: jordan233
nie wiem,nie rozbieralem jeszcze,chciałbym zamówić sterownik wcześniej,po VIN-ie da się sprawdzić jaki sterownik jest potrzebny? przez vcsd można sprawdzić jaki jest numer tego sterownika?

: 07 sty 2015, 22:18
autor: pebo
Sterownik da się sprawdzić po podłączeniu do auta (chyba że całkiem padł i się nie komunikuje) albo po numerze VIN.

: 08 sty 2015, 19:04
autor: jordan233
pebo pisze:Sterownik da się sprawdzić po podłączeniu do auta (chyba że całkiem padł i się nie komunikuje) albo po numerze VIN.
Kolega mi sprawdził po VIN-ie i jest taki sam jak ty posiadasz 4E0 959 655 G,więc takiego będę szukać....

: 11 sty 2015, 21:20
autor: pebo
jordan233 pisze:
pebo pisze:Sterownik da się sprawdzić po podłączeniu do auta (chyba że całkiem padł i się nie komunikuje) albo po numerze VIN.
Kolega mi sprawdził po VIN-ie i jest taki sam jak ty posiadasz 4E0 959 655 G,więc takiego będę szukać....
To spoko. Schematy to rozłożenia tapicerki masz? Jakby co, to pisz na pebo@wp.pl to Ci prześlę wydruki z ELSA, bo jest z tym trochę zabawy.

: 11 sty 2015, 21:36
autor: jordan233
pebo pisze:
jordan233 pisze:
pebo pisze:Sterownik da się sprawdzić po podłączeniu do auta (chyba że całkiem padł i się nie komunikuje) albo po numerze VIN.
Kolega mi sprawdził po VIN-ie i jest taki sam jak ty posiadasz 4E0 959 655 G,więc takiego będę szukać....
To spoko. Schematy to rozłożenia tapicerki masz? Jakby co, to pisz na pebo@wp.pl to Ci prześlę wydruki z ELSA, bo jest z tym trochę zabawy.
Tak ,dostałem wcześniej od ciebie schematy ale nie wiem czy się za to sam wezmę :)

: 12 sty 2015, 20:39
autor: pebo
Przyda się kilka dni wolnego (na spokojnie 2) lub jeden cały wolny i odpowiednie klucze. Jednak trzeba to składać i rozkładać ostrożnie aby niczego nie zapomnieć, bo ponowne rozkręcanie, kiedy się zapomni jakiejś śrubki lub elementu irytuje najbardziej.

: 06 kwie 2018, 17:15
autor: Rapik
Pozwolę sobie odświeżyć.
Sterownik Airbag o numerze 4E0 959 655H - stary niestety zgłaszał stały błąd 'zwarcia do plusa jednego z czujników'.
Stwierdzono uszkodzenie sterownika. Zakupiłem inny o tym samym numerze, kodowanie przepisane, błędu zwarcia brak, ale za to 02095 - Component Protect Active
Czy ktoś wie który scalak odpowiedzialny jest za CP w tym sterowniku?

Obrazek

Obrazek

: 10 kwie 2018, 19:11
autor: shaqal
Rapik pisze:Pozwolę sobie odświeżyć.
Sterownik Airbag o numerze 4E0 959 655H - stary niestety zgłaszał stały błąd 'zwarcia do plusa jednego z czujników'.
Stwierdzono uszkodzenie sterownika. Zakupiłem inny o tym samym numerze, kodowanie przepisane, błędu zwarcia brak, ale za to 02095 - Component Protect Active
Czy ktoś wie który scalak odpowiedzialny jest za CP w tym sterowniku?

Obrazek

Obrazek

Moge zrobić CP w tym sterowniku.