[D3 03 4.2MPI ] Wymiana sterownika ABS
: 05 kwie 2014, 22:04
Witam.
Nadeszła wiekopomna chwila wymiany sterownika ABSu, czyli tej czarnej puchy koło pompy hamulcowej. To stara zaszłość po wypadku więc czas nadszedł zrobić z tym porządek. Stary sterownik zgłaszał się tak:
Numer Sterownika: 4E0910517B
Nazwa: ESP 5.7 allrad H44
Kodowanie: 03 0007597
SW 0500
W jego miejsce poszedł taki: 4E0614517BC/4E0910517B, który zgłasza się tak:
Numer Sterownika: 4E0910517B
Nazwa: ESP 5.7 allrad H46
Kodowanie: 03 0000000
SW 0510
Niby wszystko ładnie pięknie, ale "nowy" sterownik ma kodowanie 0000000. Próba kodowania kończy się komunikatem RC 22 - odrzuceniem, tzn. nie mogę go zakodować. W związku z powyższym wywala wielki wykrzyknik na tablicy wskaźników. Ponadto jest też błąd 3(0x0003):6E Sterownik Defekt, oraz błąd kodowania sterownika (bo nie jest dopasowany) i błąd czujnika skrętu (bo nie jest dopasowany). Więc poleciała zamiana na "stary" sterownik, ale stary też się rozkodował, więc ta sama sytuacja. No i mam dylemat. Czy oba są padnięte? Czy może oba dobre, ale trzeba je zakodować, a mój sprzęt tego nie łyka? Ponownie założyłem "nowy" sterownik i zastanawiam się. Hamulce działają, ale na pewno nie działa ABS/ESP i inne systemy (przez brak kodowania i czujnik kąta skrętu). Chyba zostaje tylko serwis.
Kody z Ross-tech nie działają. Stary sterownik po wyjęciu też się rozkodował. Ogólnie kicha, bo jest gorzej niż było. Ktoś ma jakieś pomysły?
Aktualizacja tematu. Okazuje się, że sterowniki ABSu padają w całej grupie VAG i to nie tylko ze względu na temperaturę (chociaż temperatura w tym pomaga). Po prostu taka wada konstrukcyjna. Ponowne zakodowanie sterownika ABSu powiodło się KTS'em 520 (coś w tym stylu: http://ftp.motointegrator.pl/specyfikac ... 0_OPIS.pdf). Czasami na niektóre błędy sterownika pomaga jego ponowne zakodowanie (wyzerować i zakodować ponownie).
Nadeszła wiekopomna chwila wymiany sterownika ABSu, czyli tej czarnej puchy koło pompy hamulcowej. To stara zaszłość po wypadku więc czas nadszedł zrobić z tym porządek. Stary sterownik zgłaszał się tak:
Numer Sterownika: 4E0910517B
Nazwa: ESP 5.7 allrad H44
Kodowanie: 03 0007597
SW 0500
W jego miejsce poszedł taki: 4E0614517BC/4E0910517B, który zgłasza się tak:
Numer Sterownika: 4E0910517B
Nazwa: ESP 5.7 allrad H46
Kodowanie: 03 0000000
SW 0510
Niby wszystko ładnie pięknie, ale "nowy" sterownik ma kodowanie 0000000. Próba kodowania kończy się komunikatem RC 22 - odrzuceniem, tzn. nie mogę go zakodować. W związku z powyższym wywala wielki wykrzyknik na tablicy wskaźników. Ponadto jest też błąd 3(0x0003):6E Sterownik Defekt, oraz błąd kodowania sterownika (bo nie jest dopasowany) i błąd czujnika skrętu (bo nie jest dopasowany). Więc poleciała zamiana na "stary" sterownik, ale stary też się rozkodował, więc ta sama sytuacja. No i mam dylemat. Czy oba są padnięte? Czy może oba dobre, ale trzeba je zakodować, a mój sprzęt tego nie łyka? Ponownie założyłem "nowy" sterownik i zastanawiam się. Hamulce działają, ale na pewno nie działa ABS/ESP i inne systemy (przez brak kodowania i czujnik kąta skrętu). Chyba zostaje tylko serwis.
Kody z Ross-tech nie działają. Stary sterownik po wyjęciu też się rozkodował. Ogólnie kicha, bo jest gorzej niż było. Ktoś ma jakieś pomysły?
Aktualizacja tematu. Okazuje się, że sterowniki ABSu padają w całej grupie VAG i to nie tylko ze względu na temperaturę (chociaż temperatura w tym pomaga). Po prostu taka wada konstrukcyjna. Ponowne zakodowanie sterownika ABSu powiodło się KTS'em 520 (coś w tym stylu: http://ftp.motointegrator.pl/specyfikac ... 0_OPIS.pdf). Czasami na niektóre błędy sterownika pomaga jego ponowne zakodowanie (wyzerować i zakodować ponownie).