Strona 1 z 4
[D3 ALL
] Czujniki ciśnienia i temperatury opon.
: 16 lip 2014, 20:59
autor: pebo
Witam
Stan na dzień rozpoczęcia operacji:
- czujniki typu 4D0 907 275
- częstotliwość pracy 433 MHz
- oznaczenie PR-kod: 7K3 Uklad kontroli cisnienia w oponach 433,92mhz
Czujniki nie działają, prawdopodobnie skończyła się bateria. Układ obejmuje 5 czujników po jednym na każde koło + zapas. Jako że na felach są założone zimówki - jeden z czujników został wylosowany do testu.
W albumie zdjęcia
czujnika.
Od strony wewnętrznej zwróconej do felgi znajduje się plastyczna masa (silikon?). Po delikatnym zarysowaniu zabrałem się do operacji usuwania masy. Na zdjęciach widać stopniowy ubytek masy (do tego celu użyto płaskiego śrubokrętu). Pod masą ukazuje się płytka laminowana, która zamocowana jest prawdopodobnie na nitach rozmieszczonych w rogach. Cel to dobrać się do płytki i znaleźć źródło zasilania. Kolejnym etapem będzie pewnie delikatne ich rozwiercenie. Chyba że macie inne pomysły.
: 16 lip 2014, 21:48
autor: Dworek
Trzymam kciuki! :-)
: 16 lip 2014, 21:52
autor: jacek
pebo pisze:Chyba że macie inne pomysły
Można zmienić kodowanie modułu TPMS (65) na wyłączony , zrobiłem tak u siebie i żadnych problemów czy wyskakujących powiadomień .
Jedyny błąd jest zapisany w TPMS o treści : "System Disabled " .
: 16 lip 2014, 21:57
autor: Dworek
Bardziej chodzi o to, żeby wymienić baterię i przywrócić system do sprawności :-)
: 16 lip 2014, 22:02
autor: pebo
Dworek pisze:Bardziej chodzi o to, żeby wymienić baterię i przywrócić system do sprawności :-)
Dokładnie. Ja też teraz system mam wyłączony, ale interesuje mnie reaktywacja czujników, bo domyślam się, że wyczerpał się prąd w baterii i stąd brak sygnału. Można oczywiście kupić nowe/używki, ale nie będzie okazji do kolejnego rezanka
![:D](https://a8team.pl/images/smilies/rotfl.gif)
: 16 lip 2014, 22:44
autor: Leo
Próbowałem tak samo ale problem pojawia się podłączeniu baterii do płytki.
Oryginalnie bateria jest zgrzewana do styku połączeniowego z płytką.
Próbowałem lutowania ale bateria nie zawsze działa no i spada jej sprawność.
Na koniec trzeba to dobrze zakleić. Podczas obrotu koła występują
duże siły odśrodkowe.
: 16 lip 2014, 22:48
autor: Dworek
Myślę, że dobry spec od elektroniki będzie potrafił to bez problemu zalutować, koszt myślę groszowy, razem z bateriami - da się je dokupić luzem bez szukania po ebay? Pozostaje znaleźć specyfik zaklejający z powrotem czujnik od spodu i szafa gra.
: 16 lip 2014, 23:46
autor: pebo
Leo pisze:Próbowałem tak samo ale problem pojawia się podłączeniu baterii do płytki.
Oryginalnie bateria jest zgrzewana do styku połączeniowego z płytką.
Próbowałem lutowania ale bateria nie zawsze działa no i spada jej sprawność.
Na koniec trzeba to dobrze zakleić. Podczas obrotu koła występują
duże siły odśrodkowe.
Leo, masz może jakieś zdjęcia? A płytka mocowana jest na nitach? Do mocowania baterii raczej wykorzystam jakieś blaszki, do których przylutuję przewód, a ten przewód poleci do płytki - więc problem grzania baterii odpada. Co do sił odśrodkowych, to ta strona z płytką jest zwrócona do felgi, więc nie wyleci, ale po całej operacji czujnik zamierzam zalać jakimś klejem silikonowym itp. Coś odpornego na temperaturę i wilgoć. A masz może info ma temat baterii, jaki rodzaj, typ itp?
: 17 lip 2014, 20:23
autor: pebo
Po rozwierceniu nitów na rogach płytki i w jej środku używając nieco siły i płaskiego wkrętaka udało się oddzielić płytkę od obudowy
(płytka). Pod płytką znajduje się bateria dodatkowo przykryta podkładką-izolatorem z białego tworzywa sztucznego
(bateria i płytka). Tu zdjęcie
płytki bez obudowy oraz widok
od strony wewnętrznej. Tu natomiast mamy wymontowaną
baterię. Widok baterii z obu stron:
góra i
dół lub jak kto woli awers i rewers. Jak widać na dołączonym zdjęciu
napięcie w baterii było dość niziutkie. Teraz pozostaje sprawa identyfikacji baterii a zwłaszcza napięcia, jakim powinna być zasilana płytka. Obstawiam, że będzie to z akresu 1,5-3,0V, ale mogę się mylić. Wszelkie dodatkowe informacje na temat napięcia baterii mile widziane. Po powrocie z urlopu będzie czas na test. Planuję podłączyć zasilacz do płytki i stopniowo zwiększać napięcie w zakresie 0,5-3,0V z jednoczesną obserwacją, czy czujnik zgłosi się w systemie.
: 17 lip 2014, 21:19
autor: krzychu22.p1i
the sensors are usually powered by 3-volt lithium ion batteries, but some use 1.25-volt nickel metal hydride batteries
Dobrać tylko baterię i testować. W innych markach sobie z tym radzą to i tu nie powinno być bardzo pod górkę.
: 17 lip 2014, 22:55
autor: tobi
Z tego co pamiętam w wartościach mierzonych jak się zgłosi czujnik jest napięcie 2,65V. Czyli potrzebna jest bateria litowa 3V
Pytanie tylko czy np. taka:
Bateria litowa nie ma za małej pojemności. Teoretycznie można zlutować dwie. Ciekawe jaka jest średnica oryginalnej ?
Czujnik Ci się sam nie zgłosi w systemie po podłączeniu zasilania. On się przecież kręci w oponie przy antenie w nadkolu.. Trzeba więc znaleźć taniego wulkanizatora...
PS
Ta
bateria wygląda interesująco.
: 21 lip 2014, 22:57
autor: pebo
Oki, poczyniłem pewne pomiary. Średnica baterii bez kołnierza wynosi 18 mm, z kołnierzem 21,5 mm, wysokość 6,23 mm. Poniżej, co namierzyłem w necie:
- bateria CR2032LV pastylkowa do lutowania pionowa - można dać dwie, choć wówczas wysokość byłaby 2*3,2 mm = 6,4 mm, ale oryginalna z osłonką plastikową ma wymiar 7,4 mm, jakoś powinna dać się upchać, baterie można podłączyć równolegle zachowując tym samym napięcie 3,0V a zwiększając pojemność do 2*230 mAh = 460 mAh,
- bateria CR2032-VBY2 druk * 2 szt, łączenie i montaż jak wyżej, 225 mAh * 2 = 550 mAh
- bateria CR2354-PCN2 - 530 mAh, wystarczy jedna.
Tak to wygląda. Jeszcze pomierzę i pomyślę.
: 22 lip 2014, 00:08
autor: majkaistefan
Witam!
Z tych zdjec wynika ze mozna by sie pokusic o zrobienie prostego przyzadu i nawiercenie wiertlem koronowym (do miekkich mat wystarczy rurka stalowa) tak ze bateria wyjdzie z drugiej strony.Dalej to tylo przylutowac i zalac np guma.
Stefan.
: 23 lip 2014, 18:15
autor: pebo
majkaistefan pisze:Witam!
Z tych zdjec wynika ze mozna by sie pokusic o zrobienie prostego przyzadu i nawiercenie wiertlem koronowym (do miekkich mat wystarczy rurka stalowa) tak ze bateria wyjdzie z drugiej strony.Dalej to tylo przylutowac i zalac np guma. Stefan.
Wiercąc przez płytkę uszkodzisz płytkę, na której są ścieżki i trzeba wtedy rzeźbić połączenia elektryczne - ale owszem, da się to zrobić. Można wtedy uniknąć wyciągania całej płytki tak jak ja to robiłem. Wiercenie przez osłonę raczej odpada, bo obracające się koło jednak generuje sporą siłę odśrodkową i po pewnym czasie uszczelniacz nie wytrzyma naporu baterii, a tak bateria opiera się o oryginalną obudowę czujnika.
: 23 lip 2014, 23:00
autor: majkaistefan
Witam!
Jesli oslona(?) to ta czesc ktora przylega do felgi to tez bym sie zastanowil.Ja baterie zabezpieczylbym dwoma malymi blachowkretami.Wowczas nie widze mozliwosci zeby cos wypadlo badz sie poluzowalo.
Stefan.