Strona 1 z 2
[D3 03 4.2MPI
] Problem z prądem
: 19 lip 2014, 14:55
autor: ulises
Witam, wczoraj zakupiłem kolejne a8, tym razem d3 4.2. Mam problem ponieważ zauważyłem że przy wyłączonym silniku nie działa otwieranie klapy z przycisku, bez włączonego silnika nie pogrzebie tez w radio albo navi bo zaraz pisze ze malo prądu. Poziom naladowania aku okolo 70% po dlugiej trasie wiec lepiej juz nie bedzie.
Dzisiaj po odpaleniu samochodu oswiecila sie kontrolka poziomu cieczy choc ciecz byla, myslalem ze czujnik ale zauwazylem ze nie dziala tez zegar temp cieczy i klima sie nie wlaczyla. Przejechalem sie moze 4km wylaczylem auto i wlaczylem spowrotem i wzkazniki juz dzialaja poprawnie.
: 19 lip 2014, 15:41
autor: ernesto
Sprawdź dobrze akumulator może już go czas ugryzł. I oczywiście podepnij kompa bo na bank wyrzuci jakieś błędy.
: 19 lip 2014, 15:46
autor: pioter
O problemach z prądami w D3 to już jest naprawdę sporo napisane , naładuj porządnie akumulator ( proponuje sprawdzić czy jest dobry ) wykasuj błędy i wtedy zobacz jak się zachowuje . Może kodowanie aku pomoże , może coś się nie usypia i kradnie prąd , moduł akumulatora ( ten co do niego są przewody z aku przykręcone ) jaką ma literkę na końcu ? O tym też było . D3 strasznie dużo łapie błędów jak jest słaby akumulator .
Powodzenia .
: 20 lip 2014, 21:02
autor: ulises
Autko na kompie pokazalo ze aku padaka, myslalem ze moze sie obudzi pod prostownikiem ale po dobie ladowania ciagle 70%.
Jezeli chodzi o wode to uszkodzony jest czujnik na wezu.
O module akumulatora musze dopiero poczytac bo narazie nie ogarniam:)
: 20 lip 2014, 21:35
autor: orkaskawina
Nowy aku + kodowanie a potem można rozkminiać resztę błędów

: 21 lip 2014, 03:10
autor: ernesto
ulises pisze:Autko na kompie pokazalo ze aku padaka,
Tak jak przypuszczałem. To częsty problem w D3 i nie tylko. Dzisiejsze akumulatory robione są z papieru. Okres gwarancyjny i koniec.
: 21 lip 2014, 06:22
autor: Gość
Od lat do aut kupuje akumulatory-takie szczescie i zawsze bosch S5. Jeszcze mnie nie zawiodły. Wg zapominam że mam aku,działa zawsze. Teraz sprawdze w A8 bo odstawiona z nowym stoi już pare tygodni

: 22 lip 2014, 07:33
autor: ulises
W sklepie polecaja albo bosch albo centra tyle ze centra ma 100ah i prad ponad 900A a w bagazniku mam 110 ah, bedzie to dobre?
: 22 lip 2014, 08:09
autor: pioter
Ja bym zrobił jak fabryka podaje .
: 22 lip 2014, 14:02
autor: ulises
czyli wychodzi ze bosch
: 22 lip 2014, 16:32
autor: pioter
: 22 lip 2014, 16:57
autor: ulises
jeszcze bede musial popatrzec na % bo nagle wartość podniosła sie do 90%, nie wiem czyzby sie obudzil? zobacze przez kilka kolejnych dni czy bedzie trzymac wartosci i czy dobije do 100%
: 22 lip 2014, 17:26
autor: ernesto
Raz się wzbudza, raz nie. A czy on jest obsługowy? Masz dojście do cel ?
: 22 lip 2014, 20:53
autor: ulises
Jutro zobacze bo nie wzrocilem uwagi, jest oczko na nim ale ciemno jak u murzyna pod koszula
: 22 lip 2014, 21:55
autor: ernesto
jesli da rade dostać się do cel. W niektórych aku jest to możliwe. Są to akumulatory pół obsługowe. Wywlekasz takiego delikwenta na stół i sprawdzasz stan elektrolitu. Czy jest i czy wszystkie cele są zakryte.
Potem podłączasz go pod prostownik i sprawdzasz jak zachowują się poszczególne cele.
Jeśli we wszystkich witać pracę po pewnym czasie to możliwe że jest ok.
Ja tak zazwyczaj sobie sprawdzam. Ostatnio padł mi aku w A4 niby wporządku aż tu nagle z dnia na dzień siadał okazało się że pod prostownikiem 3 i 6 cela nie pracowała tak jak reszta. Więc aku poszedł na recykling i musiałem kupować nowy.
U ojca w Golfie miesiąc później identyczna sytuacja. Akumulatory kupowane za mojej kadencji i niestety kilka tygodni po okresie gwarancyjnym trafił je pierun.
Dziś strach jest kupić akumulator. Ale pewna osoba która je sprzedaje powiedziała mi żeby wybierać tańszy o fabrycznych parametrach i dobrym okresem gwarancyjnym. Więc coś w tym jest.