Strona 1 z 3

[D3 07 4.2TDI ] Kalibracja radaru do aktywnego tempomatu

: 28 paź 2014, 20:41
autor: Clearman22
Niestety moje Audi uległo lekkiej kraksie podczas której został uszkodzony radar, wymieniłem go na drugi używany. Elektronik coś tam wgrywał i niby powinno działać ale jednak tak nie jest. Tempomat się nie uruchamia, po włączeniu go przyciskiem nic się nie dzieje poza komunikatem o awarii systemu. W ASO powiedzieli mi że tylko oni są w stanie zaprogramować to na specjalnym stanowisku. Czy tak jest faktycznie ? Bo aż mi się nie chce wierzyć że nikt tego z Polaków nie ogarnia

: 28 paź 2014, 20:58
autor: orkaskawina
Clearman22 pisze:Czy tak jest faktycznie ?
Gdzieś już ktoś pisał że jest jeden sprzęt do ustawiania i serwisy sobie go przesyłają.Chyba że już coś się zmieniło ...

: 11 cze 2016, 22:51
autor: silny
odkopie temat .

mam disctronic , oczywiście podłączenie kompa pokazuje rozkalibrowany radar.

jakie są szanse że ogarnie mi to ktoś jeszcze a nie serwis.....

brak tempomatu jest irytujący <onie>

: 12 cze 2016, 00:47
autor: drago_o
Ktoś mi mówił ze dał radę za pomocą luster to ogarnąć w przydomowym garażu. W sumie nie wiem jak wygląda kalibracja.

: 12 cze 2016, 09:26
autor: VanDyke
Nie luster a odpowiednio wyprofilowanych płyt metalowych. Na forum A4 sa opisy jak zrobić samodzielnie takie stanowisko. Procedura kalibracji jest opisana w ramach funkcji prowadzonej w VAS.
Na upartego możesz poszukać stanowiska z Hunter 3D, które ma przystawkę do kalibracji radaru. Jest to opcja do tego systemu.

Z drugiej strony koszt kalibracji w ASO to nie jest jakaś tragedia więc moim zdaniem nie ma co kombinować.

: 12 cze 2016, 09:46
autor: jordan233
tak jak kolega wyżej pisze.Na upartego można samemu zrobić,gdzieś już na forum wrzucałem,ale dodam jeszcze raz.

Obrazek

Obrazek

: 30 lis 2016, 19:11
autor: Pczester
Panowie jak ktoś chce skalibrować tempomat bez przyrządów to jest prosty sposób.

: 30 lis 2016, 19:19
autor: jordan233
Pczester pisze:Panowie jak ktoś chce skalibrować tempomat bez przyrządów to jest prosty sposób.
pochwal się :)

: 30 lis 2016, 20:39
autor: Pczester
A więc
13 Auto Dist - Bloki Pomiarowe - grupa 2 i 11 w obu blok 1 to są dwie wartości które nas interesują. Mają się mieścić od -0.8 do 0,8 Grupa 2 to górna lewa śróbka a 11 to dolna, kręcąc w prawo (wkręcając śróbke) ZMNIEJSZAMY wartość (idziemy w stronę minusa). Jeden pełny obrót to wartość około 1.0 Trzeba zobaczyć ile mamy (zapisać sobie) zrobić korektę NA OKO, potem wchodzimy w Nastawy Podstawowe grupa 1 i ON/OFF potem 2,3 4 tak samo. I po takim zabiegu jeździmy spokojnie sobie dwa dni po czym sprawdzamy co jakiś czas czy działa tempomat, lub w grupie 2 i 11 czy się mieści w - 0.8 do 0,8 jeśli nie, sprawdzamy o ile się zmieniło i ponowna korekta :-) mi za drugim razem się udało. NAJWAŻNIEJSZE TERAZ!!! Do dolnej śrubki imbus jest dojście bez problemu, do górnej gorzej (raz zdjąłem zderzak) a później zobaczyłem że jak odkreca się atrape pod tablice rejestracyjną to pod nią jest otwór PRAWIE IDEALNIE pasuje by trafić imbusem do górnej śróby, wystarczy trochę powiększyć go do dołu i klucz trafia :-D dzięki czemu do kalibracji wystarczy zdjąć ta atrape (4 torxy). Tak wygląda cała procedura Panowie. A przy okazji szukam tej osłony radaru jak ktoś by coś widział słyszał. Mam nadzieję że komuś się przydadzą moje wskazówki :-)

: 30 lis 2016, 21:05
autor: jordan233
No ciekawe to:) ja będę montował do przedlifta więc zobaczymy jak pójdzie :)

: 30 lis 2016, 21:10
autor: maciu
Aby na pewno te grupy?

Ja mam takie opisy:

Measured value block 2: (Maladjustment angle)
Position Readout Range Off / Online
1 Maladjustment angle horizontal-xx.xxx°...xx.xxx° Offline
2 Maladjustment angle vertical -xx.xxx°...xx.xxx° Offline

Measured value block 11: (Basic setting)
Position Readout Range Off / Online
1 Steering angle offset -1433.6...1433.56° Offline

Czyli korygujemy w bloku 2im z pozycji 1 i 2
a w 11ce jest kąt skrętu kierownicy... (zakładam aktualny)

Ja miałem w planach korygowanie aż pojawi mi się
poprawna odległość od ściany przed autem... ale sprawdzę twoją
procedurę

: 30 lis 2016, 22:01
autor: Pczester
Proszę, tu jest screen sprzed kalibracji, i tak jak pisałem, patrzyłem na grupy 2 i 11 i one się zmieniały przy kręceniu śrubami radaru. dużo czytałem o tym na różnych forach i nigdzie nie było to dokładnie opisane (wszędzie było tylko NIBY w teorii) Zrobiłem tak jak dokładnie opisałem. Jak ktoś potwierdzi niech się pochwali swoimi uwagami.
Obrazek
Jutro zrobię zdjęcie bloków po kalibracji

: 30 lis 2016, 22:24
autor: maciu
Pczester pisze:Proszę, tu jest screen sprzed kalibracji, i tak jak pisałem, patrzyłem na grupy 2 i 11 i one się zmieniały przy kręceniu śrubami radaru. dużo czytałem o tym na różnych forach i nigdzie nie było to dokładnie opisane (wszędzie było tylko NIBY w teorii) Zrobiłem tak jak dokładnie opisałem. Jak ktoś potwierdzi niech się pochwali swoimi uwagami.
[url=http://images82.fotosik.pl/204/b5fb96096f002417m.jpg]Obrazek[/URL]
Jutro zrobię zdjęcie bloków po kalibracji
opisy u ciebie i u mnie i gdzie indziej się zgadzają....

http://www.audi4ever.com/v2/blog/detail ... index.html

http://www.audi-portal.com/en/diagnosti ... 709.html#1

a czemu się zmieniała ci grupa 11a... dunno
przy tej dokładności (3 miejsca po przecinku) to chyba by reagował zmianami jakbys
np wsiadł do auta albo nim zakołysał...

postaram sie to jutro sprawdzić... w sensie grupę 11ą jak to wygląda w praktyce

: 01 gru 2016, 08:18
autor: Pczester
A tu porównanie z grup po kalibracji, jak widać tylko 1 Bloki się zmieniły w grupach 2 i 11



Obrazek

: 02 gru 2016, 12:41
autor: maciu
faktycznie opisy są źle opisane w ODISie też bo ten niby kąt skrętu się nie zmienia
ale procedura kalibracji już się odnosi do 11ki i zawiera to co jest w linku ode mnie
czyli z trzema różnymi ustawieniami zwierciadła