Strona 1 z 3

[D3 03 ] One-touch memory - Transmission error?

: 23 sty 2015, 20:27
autor: Blade
Panowie!

Mój samochód przeżył w tym tyg. update przedpotopowego oprogramowania na 5150 :)

... i w końcu mam dostęp do zakładki CAR > USER

Postępuję zgodnie z komendami. Wybieram profil, wpisuję nazwę, następnie wybieram palec i pojawia mi się taki komunikat:

Obrazek

Czy ktoś wie co może być tutaj przyczyną problemu?

Dodam, że na co dzień odpalam auto z przycisku Start (czytnik linii).

Próbowałem innych palców. NIC. Próbowałem np. załączyć zapłon z kluczyka a nie czytnika. NIC.

Zrobiłem inaczej....
Na ekranie wyboru palce wcisnąłem i trzymałem nim czytnik po czym zatwierdziłem wybór palca. Pojawił się jedynie komunikat: "Please release identification sensor"

Puściłem i ponownie pojawił się komunikat jak na wcześniejszym zdjęciu: "Transmission error. Please try again."

Poszperałem trochę w meny i znalazłem takie opcje pod Car > System > Driver
s seat:

Obrazek

Niestety nie jestem w stanie zmienić tych opcji na ON.


Prośba o pomoc!

Re: One-touch memory - Transmission error?

: 24 sty 2015, 12:37
autor: lukasz88
witam kolegę. podepnę się pod temat gdyż mam to samo i jeszcze tego nie rozwiązałem jak byś się z tym uporał proszę daj znać a zapytam Cię jeszcze otwieranie bezkluczykowe działa ppoprawnie bo umnie nie i niewiem czy jedno z drugim niema związku pozdrawiam

: 24 sty 2015, 14:40
autor: Blade
Poszperałem o tym trochę w necie i jest to bardzo popularny problem.
ASO Audi zaleca w tej sytuacji wymianę przycisku ale zazwyczaj nie przynosi to rezulatatu.
Dodatkowo wymiana przycisku powoduje ze nowy jest z ochroną komponentu.

Najlepsze rezultaty i potencjalną przyczynę wskazał użytkownik: JOHN.KUSTARD w tym temacie: URL

Cytuję: Have a look at adaption channel 11(07) there are two types of fingerprint old & new,The new type has user management in the menu (approx2006),the early system doen,t.The second digit from the right in channel 11 should be 1 for new ,0 for old
If transmission error shows try disconnecting the battery for a couple of minutes.
have you removed the protection film from the new finger pad?
also shows trns error if component protection active.
Also when programming fingers keep finger pressed onto sensor a few seconds longer after MMi says release



OK. Sprawdziłem to dzisiaj u mnie miałem zakodowaną wartość 53. Próbowałem też 54 i 55 ale bez rezultatu lecz nie restartowałem MMI, nie odłączałem aku etc.
W tym temacie takie kodowanie pomogło ludzim którzy mieli nowy przycisk z końcówką B. Go akurat "łatwo" zakodować. Bo liczymy go jako 2 pkt. (chociaż ten typek mówi tylko o 1 pkt).
A jak jest ze starym?! 0 pkt?

Prośba do kogoś kto ma przedlift najlepiej z 2002-05r i działa mu ten fingerprint o sprawdzenie kodowania!

W VCDSie wygląda to tak:
Obrazek

: 03 lut 2015, 10:18
autor: Blade
Zmieniłem to kodowanie jak w poście powyżej i.... wczoraj po ponad tygodniu na urlopie przypomnialem sobie o temacie...

Wchodze w User, wybieram mój profil i pojawiło się ustawienia hasla! Domyślnie 0000. Zaakceptowałem i pojawił sie Error jak poniżej. Ponowne próby pokazują już mój profil i opcję wyboru profilu standardowego. Jeśli wybiore mój musze podać hasło. Wpisuję 0000 i profil się aktywuje tzn. np zmienia się stacja radiowa ale nie ustawienia fotela (na szybko na standardowym testowo przestawiłem).

Próby edycji profilu zwracają wspomniany wcześniej błąd:

Obrazek

: 05 lut 2015, 20:54
autor: pebo
Witam. "If transmission error shows try disconnecting the battery for a couple of minutes." Odłączanie akumulatora nic tu nie pomoże, bo w D3 sterowniki mają własną pamięć i trzymają ustawienia, to zbyteczne. "have you removed the protection film from the new finger pad?" Zakładam, że czytnika nie wymieniałeś na fabrycznie nowy więc folijki na nim nie masz. "also shows trns error if component protection active." Gdybyś wymienił czytnik na nowy lub którykolwiek ze sterowników identyfikacji kierowcy, to CP mogłoby się włączyć (moduł identyfikacji kierowcy jest objęty component protection). Zdarza się także przy aktualizacji softu, że CP aktywuje się w niektórych sterownikach. Możesz spróbować jeszcze raz wczytać nowy soft do MMI, możesz spróbować cofnąć się do niższej wersji ale najprawdopodobniej pozostanie serwis, który taką ochronę zdejmie i który może Ci zakodować moduł.

: 16 cze 2015, 13:21
autor: mkbewe
podlacze sie pod temat bo mam ten sam problem, czy ktoś coś ogarnął ? i podpowie lub moze ktoś w śląskim mi to zakoduje ?

: 16 cze 2015, 13:59
autor: aro51
Czytnik linii zepsuty, awaryjne to dlatego audi się z tego wycofalo.

: 17 cze 2015, 11:43
autor: mkbewe
aro51 pisze:Czytnik linii zepsuty, awaryjne to dlatego audi się z tego wycofalo.
wymiana na nowy w ASO mi tylko pozostaje ? jakie koszta mniej więcej czegoś takiego bo nie wiem czy warto to jest zachodu

: 18 cze 2015, 19:59
autor: panton
czytniki linii miały problemy z pierwszych lat produkcji... w polifcie to nie padało
a Audi nie wycofało się z tego, że było to rozwiązanie awaryjne tylko mało użyteczne (wystarczy mieć brudne/mokre/zmarznięte palce by czytnik miał problem z odczytem palca)
osobiście z tego korzystam i za każdym razem poprawnie identyfikuje Usera.... jedyne co zaobserwowałem to należy dłużej przytrzymać palec na czytniku by został poprawnie zeskanowany
jeżeli tylko naciskamy Start i odpalamy auto nasz palec może nie być rozpoznany (czytnik potrzebuje chwili ( bo wykonuje kilka skanowań i porównuje] i rozpozna użytkownika )

: 18 cze 2015, 21:41
autor: mkbewe
panton pisze:jeżeli tylko naciskamy Start i odpalamy auto nasz palec może nie być rozpoznany (czytnik potrzebuje chwili [bo wykonuje kilka skanowań i porównuje] i rozpozna użytkownika )
spoko spoko tylko że u mnie problem polega na tym że nie mogę zakodować użytkownika (siebie) bo przy kodowaniu odpowiedniego palca wyskakuje mi błąd:

Transsmision error: Please try again


;/
próbowałem różnych palców itd, może jakieś super czyszczenie tego czytnika by jeszcze zastosować np alk izopropylowym ??

: 18 cze 2015, 22:06
autor: panton
w twoim przypadku "Transsmision error:" - czytnik do wymiany
jeżeli czytnik jest brudny to informuje o tym na wyświetlaczu (FIS) by go wyczyścić

: 19 cze 2015, 12:03
autor: drago_o
nie koniecznie od razu wymiana... może w kodowaniu na mieszane... jak sie bawiłem VCDS'em tez sobie tak zrobiłem, że mi się transmission errror pokazywał a poźniej posiedziałem, pomotałem i działa znowu poprawnie.

: 25 cze 2015, 00:36
autor: FOSS
panton pisze:a Audi nie wycofało się z tego, że było to rozwiązanie awaryjne tylko mało użyteczne (wystarczy mieć brudne/mokre/zmarznięte palce by czytnik miał problem z odczytem palca)
Fakt faktem, że brudne/mokre/zmarznięte palce słabo się sprawdzają na czytniku ale moim zdaniem słabo, że z tego zrezygnowali.
Mam też to u siebie, jak na razie działa OK i wg. mnie jest to super opcja - z racji różnych przeróbek (motanie wydechu) jak i przez zwykłe awarie (sterownik zarządzania energią) czy wymiana poduszek pod silnikiem akumulator odłączałem u siebie wielokrotnie i po podłączeniu aku wszystkie opcje i ustawienia spersonalizowane powracają za jednym naciśnięciem palca <brawo>

: 25 gru 2015, 20:01
autor: st@rost
FOSS, odswiezam!

U mnie trza z tym pomodzic! Zrobic na tip top! :D

: 23 sie 2016, 16:16
autor: Wojtec1987
Temat umarł ? Moim zdaniem Transmission error nie koniecznie musi oznaczać awarię, a to dlatego że sam kupiłem auto w sobotę i właściciel pokazywał mi przed oczami że działa, po skasowaniu wszystkich profili poprzedniego właściciela i dodaniu mojego wyskakuje Transmission error podczas skanowania palca, ktoś może poradzić dlaczego po usunięciu profili już nie działa ?