Strona 1 z 1
[D3 04 4.0TDI
] Problemy z elektryką. Błędy zimą?...
: 01 lut 2015, 21:01
autor: drago_o
Witam,
Założyłem nowy temat bo myślę, że mój problem może okazać się drobnostką lub jakimś pojedyńczym zwarciem.
Jak kupiłem auto miało ono problem bo stało nie ruszane przez 2 miesiące w zimę pod chmurką. Zapalało sie pełno kątrolek i błędów. Problem zniknoł wraz z zimą. Obecnie auto stoi pod chmurką od miesiąca i ostatnio jak pisałem przydarzyło mi się zagotowanie auta i w błędach wyszło zwarcie do masy na obu wiatrakach chłodnicy. Późniejsza diagnoza dała około 30 błębów i każdy związany ze zwarciem do masy lub błędem elektroniki. Czasem pokaże się słaby akumulator po przekręceniu zapłonu ale odpala normalnie. (Jak rzeczywiście był słaby aku to "chechłał" znacznie słabiej i wolniej, więc nie wydaje mi się aby był słaby).
Mam wrażenie, że moim problemem będzie jakaś nieszczelność i zawilgocenie instalacji/modułu jakiegoś. Bo znowu zima i znowu pełno błędów. Teraz wstawiłem do znajomego grzanego warsztatu auto na 4 dni i zastanawia mnie czy błędy znikną.
Może macie jakieś propozycję od czego można zacząć sprawdzać instalację? Od modułu zarzadzania energią?
P.S. Przednia szyba jest z innego roku, na podszybiu od strony pasażera(w komorze silnika) znalazłem jakieś sterowniki i sporo liści wkoło nich. Co to za sterowniki?
pozdrawiam,
Karol
: 01 lut 2015, 21:25
autor: danishow
drago_o pisze:Może macie jakieś propozycję od czego można zacząć sprawdzać instalację?
Zacznij od sprawdzania przekaźników pochowanych w podszybiu. Kilka razy miałem podobne przypadki w Audi (nie tylko A8) i zazwyczaj były to zawilgocone i zaśniedziałe przez to przekaźniki.
: 01 lut 2015, 21:29
autor: drago_o
Podszybie od strony komory silnika czy rozbieranie kratki w środku?
Jeszcze dodam, że w zeszłym roku jak i teraz wystąpienie błędów poprzedziło ponadnormalne parowanie się szyb w środku, że musiałem ciągle na dmuchawie przedniej szyby jeździć aby coś widzieć.
: 01 lut 2015, 21:36
autor: danishow
Podszybie to nie komora silnika

...przypomniało mi się, że ostatni taki problem miało RS4 z 2006. Pokazywało kilkanaście błędów komponentów silnika i wszystko związano z masą. Auto też trooochę stało i po dłuższym szukaniu okazało się, że przekaźnik od sterowania dodatkowym powietrzem zawiesił się z pozycji zamkniętej.
: 01 lut 2015, 21:41
autor: drago_o
Mi wyrzuca konkretnie w ostatnim teście właściwie w każdym sterownikem poza 5 błędy zwarcia do masy + jakieś inne różne.... ale w każdym jest zwarcie do masy.
Oki... już kiedyś pytałem ale nikt mi nie odpisał. Jak się rozbiera to podszybie? ta kratka to na wcisk jest? Jakieś zatrzaski?
: 01 lut 2015, 21:56
autor: danishow
drago_o pisze:ale w każdym jest zwarcie do masy
To na 99% jakiś przekaźnik uwalony, co do podszybia to nie pomogę ...nie pamiętam jak to w D3 wygląda.
: 02 lut 2015, 14:49
autor: drago_o
nie moge znaleźć żadnych przekaźników na podszybiu... Ktoś ma jakąś instrukcję lub schemat? Podpowiedź? Może niepotrzebmnie rozbierałem te wycieraczki a szukać ich w środku?
JEdyne jakie narazie odnalazłem to w bagażniku nad akumulatorem...
Potwierdza się trochę mój tok myślenia. Po kilku dniach w ciepłum garażu mało co z błędów zostyało...
Pierwszy LOG:
http://wklej.to/90wVN
Obecny LOG
http://wklej.to/MgVXV
Prosze o ocenę jeśli ktoś wie więcej na ten temat...
: 02 lut 2015, 18:51
autor: dracus6662
drago_o pisze:Podszybie od strony komory silnika czy rozbieranie kratki w środku?
Jeszcze dodam, że w zeszłym roku jak i teraz wystąpienie błędów poprzedziło ponadnormalne parowanie się szyb w środku, że musiałem ciągle na dmuchawie przedniej szyby jeździć aby coś widzieć.
co do tego to mogę wyjaśnić i pomóc:
paranormalne parowanie szyb wiaże sie w 99% w niedrożnym odpływem podszybia lub tez częsciowo zatkanym odpływem tłumacząc dalej w dolnej czesci dmuchawy jest otwór bądz też otwory poprzez które woda skrupulatnie podąza do wentylatora który pieknie rozbryzguje wode na szybe w postaci pary ,reszta spływa na dół i tam też się osiada i nawet jak auto zgasi się to nagrzewnice są gorące i odparowuje woda to tak na tyle
reszta tej 1 % to mokre dywaniki

po operacji wyczyszczenia odplywu gdzie po wyczyszczeniu odplynelo jeszcze 3 litry wody jeden dzień bylo pary (resztki co dostaly sie do nagrzewnic) teraz jest super i auto stoi 2 dni i pary nie ma
moglo byc że stan wody w podszybiu nazbieral się wysoko conieco podlało elektrykę a nastepnie woda spłynęła u mnie róznymi błędami syplo a wody mialem ze fiu fiu tylko ze u mnie ztala i odplynąc nie chciala

: 02 lut 2015, 22:18
autor: drago_o
Sterowniki silnika na podszybiu wyglądają tragicznie moim zdaniem
Trochę ogarnolem... Zostało mi parę błędów drobnych. Nic poważnego. Auto juz jeździ. Wydaje mi się że mam problem z termostatem nie otwiera się poprawnie. Mocno zagrane auto leci ponad 90C jedynie puszczenie na fulla nawiewy ciepłego zmniejsza temperaturę. Rura przy chłodnicy u góry jest lekko ciepła tylko nawet przy 100C... Innej rury ani chłodnicy na po składanym aucie nie dotknę.
Moje pytanie, ktoś mi wyjaśni który termostat jest do czego? Jeden jest w pompie wody a gdzie jest drugi i do czego?
Apropo parowania to na pewno sprawdze. Mi paruja rzadko ale czasami tak się robi. Sprawdzenia te kanały tylko naradzie nie wiem jak się zza to zabrać
