Strona 1 z 2

[D3 ALL ] Zasięg Xenon - poziomowanie

: 26 kwie 2015, 11:40
autor: Glac
Witam,

jaki powinien być zasięg świateł? Wczoraj pierwszy raz od zakupu auta jechałem w nocy w trasie i świecą ok 70 metrów. Światła są mocne i pole przed autem jest jasne, ale ok 70 metrów w przód widać wyraźne odcięcie.

Jazda jest męcząca - trzeba jechać wolno ponieważ nic nie widać w razie jakiejś przeszkody na drodze.

Jak są nierówności to punkt odcięcia światła przemieszcza się w przód i tył o kilkanaście metrów (skacze).
Czy tak powinno być? Czy poziomowanie powinno to niwelować?

Nie wiem czy to ma znaczenie, ale auto kupiłem obniżone.


Nie mam jeszcze kabla diagnostycznego - pewnie trzeba kupić, żeby to zdiagnozować samemu?

: 26 kwie 2015, 11:46
autor: Gość
70m mijania?? Bo jak tak to zdecydowanie za daleko a jesli to sa drogowe to za blisko. Mijania w xenonie maja wyraźną linie światłocienia i niektóre bixenony tez dlatego sa wspomagane halogenami.
Może trza ci adaptacje/regulacje zrobić.

Poziomowanie na nierownościach to jest abstrakcja,zadziała jedynie jak jedziesz pod lub z góry jakis odcinek a nie na chwile gdzie w zasadzie oslepi najwięcej. nawet w DE gdzie stan dróg lepszy to w górskich rejonach gdzie pełno serpentyn nowe fury daja po oczach az miło. Temu uwazam że t samopoziomowanie to kpina.

Najnowsze ledowe-full led lights jedynie mnie nie oslepiaja ale to inna natura swiatła. Żarówki i xenony beda zawsze waliły po oczach i najwiecej własnie żarówki :)

: 26 kwie 2015, 11:59
autor: Glac
Światła mijania 70 m. Jak włączę Bi to widać po horyzont..

Za daleko? Może źle to skalkulowałem w trakcie jazdy. Postaram się to ocenić jeszcze raz na postoju w nocy.

W każdym razie w poprzednim aucie xenon świecił o wiele dalej - można powiedzieć normalnie. Z tym, że tam było odłączone poziomowanie ponieważ z powodu nierówności na gorszej drodze system głupiał i często opuszczał lampy na maxa w dół (nie zdarzyło mi się, żeby ktoś mi mrugnął, że go oślepiam) - więc nie bardzo mam porównanie do sprawnego xenonu.

Adaptację piszesz - czyli kabel trza zakupić :)

: 26 kwie 2015, 12:05
autor: Gość
U mnie granica światlocienia jest na poziomie ok 25-30m i dalej jest ciemność. Nie powoduje mi to szczególnego dyskomfortu,ale jak mi kiedyś na SKP ustawił na 15m to nie szło jechać.

musisz stanac na rownym terenie i odmierzyc sobie nawet metrowymi krokami ile masz zasiegu. 70m u mnie to juz by waliło po oczach innym niemiłosiernie. Jestem uczulony na oslepianie i dbam tez o innych komfort.

: 26 kwie 2015, 14:15
autor: Glac
Poszukałem w necie i znalazłem info

"Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, światła mijania (popularnie zwane krótkimi) powinny oświetlać drogę co najmniej 40 m przed pojazdem przy dobrej przejrzystości powietrza. W przypadku świateł drogowych (tzw. długich) przepisy mówią o zasięgu minimum 100 m."

Znalazłem też takie przedstawienie graficzne


Obrazek

: 26 kwie 2015, 14:23
autor: Gość
W praktyce jest troche inaczej. jak jedziesz to widzisz szczególnie w xenonie czy walisz po oczach czy nie. A chodzi o delikatny kompromis pomiedzy dostateczna widocznościa dla ciebie i nie oslepianiem innych gdy zbliża sie powiedzmy 15m do ciebie. Ja wole miec niżej ale szerzej niz swiecic sobie na tylko prawa cześc daleko a nie widziec np chetnego do wejścia na droge dzika po lewej.

: 26 kwie 2015, 15:48
autor: panton
GLAC VCDS to podstawa więc koniecznie zainwestuj w kabelek

Światła możesz ustawić na zasadzie wzorcowego auta.... w pewnej odległości stajesz autem wzorcowym i na ścianie zaznaczasz kreską wysokość... później swoim autem regulujesz wysokość do tej kreski i jest ok.... oczywiście wykonujesz adaptacje vcds-em

: 27 kwie 2015, 20:13
autor: shaqal
Nie trzeba od razu grzebać w sterowniku świateł, wystarczy podjechać na stację diagnostyczną i ustawić porządnie światła. Xenon też ma regulacje, tak samo jak zwykłe światła.

: 28 kwie 2015, 10:17
autor: Korton
shaqal pisze:Nie trzeba od razu grzebać w sterowniku świateł, wystarczy podjechać na stację diagnostyczną i ustawić porządnie światła. Xenon też ma regulacje, tak samo jak zwykłe światła.
Prawda ma regulacje, ale kompem trzeba sie podpiac, bo inaczej po regulacji wywali bledem. Kompem informujesz sterownik ze zmienilasz ustawienia i pozniej je zatwierdzasz.

: 28 kwie 2015, 18:36
autor: Motostacja
a jak to sie robi vcds ja bym sobie tez troche zwiekszył zasieg xenonu

: 28 kwie 2015, 20:41
autor: Korton
raftor pisze:a jak to sie robi vcds ja bym sobie tez troche zwiekszył zasieg xenonu
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... Adaptation

lub

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... Adaptation

Wchodzisz w adaptacje, ustawiasz srubami w reflektorach pozycje swiatla i na koniec zatwierdzasz adaptacje. DONE!

: 29 kwie 2015, 08:46
autor: Glac
Dzięki za informacje.

Wczoraj niespodziewanie wyświetliła mi się żółta ikonka reflektora z kreskami skierowanymi w dół.
Domyślam się, że to błąd poziomowania? Czy możliwe, że po prostu mam opuszczone na maxa w dół? Jak to naprawić? Czy ustawić po prostu jak pisaliście?

Stanąłem autem i zmierzyłem zasięg - i jest to nie jak oceniłem początkowo 70 metrów, ale święcą na 42 metry.
Jak stoję na światłach świecąc w tył innego auta to samochód obok świeci znaczeni wyżej na ten przed nim.

Kabelek już zamówiony u naszego kolegi forumowego.

: 29 kwie 2015, 08:52
autor: shaqal
Trzeba sprawdzić błędy, możliwe że któryś czujnik poziomowania wymaga interwencji.

: 29 kwie 2015, 12:18
autor: Motostacja
GLAC pisze:Wczoraj niespodziewanie wyświetliła mi się żółta ikonka reflektora z kreskami skierowanymi w dół.
u mnie zwarła sie wiązka przy lewym przednim czujniku i tez waliło tym błędem , po zaizolowaniu błędu nie ma i wszystko działa

: 04 maja 2015, 15:39
autor: rav85
Panowie u mnie po zapaleniu świateł lampa od pasażera świeci światłem w dół , od strony kierowcy jest ok, czy regulacja gorą <->dól jest na tych śrubach?

Obrazek


jeżeli tak to która śruba odpowiedzialna jest za regulacje słupa światła gorą dol?

czy muszę przed kręceniem robić jakieś tryby serwisowe w vcds aby nie wywaliło błędu poziomowania bi xenonu?