Strona 1 z 3
[D3 05 4.2MPI
] Nowy akumulator
: 26 kwie 2015, 22:00
autor: aaaudia8
Witam
Mam pytanie -czy wymieniajac akumulatora musi to byc orginalny od Audi
W aucie byl Bosza,wiec nastepny rowniez kupiłam Bosza-ktos mi powiedział ze musi byc orginalny od Audi,w przeciwnym razie ten sie bedzie rozładowywał a nie doładowywał <niewiem>
Czy to prawda <niewiem>
Stosuj TAGi bo tematy beda leciec w kosz!
: 26 kwie 2015, 22:04
autor: emdzej
Koleżanko, po pierwsze TAGI!
Co do akumulatora, może być Bosch, Varty, jaki chcesz. Nie musisz być z Audi. Jedynie co ważne to odpowiednia pojemność np. 110Ah. No i klepy żeby były po właściwej stronie. No i w D3 musi zostać odpowiednio zakodowany przez np. VCDS-a.
: 26 kwie 2015, 22:25
autor: panton
jak kupisz tego samego producenta o tej samej pojemności to i kodowanie możesz sobie darować
: 27 kwie 2015, 09:04
autor: aaaudia8
noo jest ten sam producent i ta sama pojemnosc.To znaczy ze bedzie sie doładowywał?

: 27 kwie 2015, 09:16
autor: tutenhamon
Powinno być OK pod warunkiem że poprzedni aku miał przeprowadzoną adaptacje .Z resztą po każdej wymianie powinna być przeprowadzona adaptacja
http://www.a8team.pl/d3-05-30tdi-wymian ... t11003.htm
: 27 kwie 2015, 23:39
autor: pebo
panton pisze:jak kupisz tego samego producenta o tej samej pojemności to i kodowanie możesz sobie darować
Więc skąd sterownik zarządzania energią będzie miał informację o nowym stanie akumulatora? Sama podmiana spowoduje, że będzie go ładował tak jak stary akumulator i cała zabawa na nic. Przy każdej wymianie trzeba kodować.
: 28 kwie 2015, 00:02
autor: panton
pebo masz 100% racje - swoje zdanie opieram na doświadczeniu z własnego D3 i kolegi... nic nie ruszałem vcds-em a jest ok
: 27 maja 2015, 09:05
autor: rav85
Panowie walczę z rozładowującym się akumulatorem, mmi pokazuje mi 100% podłączam vcds i po paru minutach wywala już na fisie info o rozładowaniu akumulatora ,
wczoraj już nawet ledwo odpalił, czy kupując nowy akumulator varty , najpierw mam go doładować prostownikiem do 100% wsadzać do auta i dopiero zakodować parametry czy wsadzić zakodować i sam się doładuje przy jeździe i będzie trzymał wprowadzone parametry?
update pojechałem do sklepu, aktualny akumulator został sprawdzony miernikiem i prąd rozruchu miał 240 na 720, zakupiłem nowy akumulator Varta Silver I1 110Ah/920A
chciałem go zakodować ale nie przyjmuje mi kodowania moduł zarządzania energia
próbowałem tez zakodować parametry które były podane na forum i tez jest odnowa zakodowania, co gorsza przed wprowadzeniem zmian spisałem stare dane które były zakodowane i tez już ich nie chce przyjąć
jedyna kombinacja jaka mi zaakceptowal to
4E0915105D
0409536083 - numer końcowy z akumulatora
varta
czy kodowanie
4E0915105D jest odpowiednie dla akumulatora 110Ah/920A Varta Silver i1
: 22 cze 2015, 11:56
autor: drago_o
Podajesz numer częśći i numer seryjny i u mnie tak wszystko śmiga. Mam taki sam aku i działa. Z ciekawości dzisiaj zakoduje z Twoimi numerami mój aku i zobacze czy przyjmie

: 22 cze 2015, 14:15
autor: PABLO200
Poprawny numer jest podany tylko na nowym oryginalnym akk zakupionym w ASO.
ten nigdy nie będzie działał....
: 22 cze 2015, 15:32
autor: drago_o
A myslisz sie bo mam identyczny akumulator i jest numer częśći i numr seryjny akumulatora... Wybieram Varte w VCDS później wpisuje dane i kodowanie przyjęte, wszystko działa.
: 22 cze 2015, 16:09
autor: PABLO200
jak masz oryginalny varty Audi kolor czarny to ok
: 22 cze 2015, 17:30
autor: drago_o
Biały, kupiony w sklepie Varta Silver. Jest podany numer części w dwóch formatach jakiś tam i VAG oraz numer seryjny
: 22 cze 2015, 21:33
autor: olimpus104
dziesiecio cyfrowy nr vao -potrzebny do zakodowania vagiem,ma tylko orginalny akumulator z serwisu audi.
Varta ze sklepu też może przyjąć kodowanie z innego org. akumulatora ,ale mogą dziac się cyrki z rozładowanym aku- u mnie tak było.
: 22 cze 2015, 21:51
autor: drago_o
Ma normalnie nabity numer części. Różnił się od tego oryginalnego ale ma identyczną formę i kodowanie jest akceptowane.