Strona 1 z 7

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Reflektory skrętne AFS kodowanie

: 05 maja 2015, 07:51
autor: colorado
Posiadam skrętne reflektory AFS. Niestety nie mogę ich zaprogramować do właściwego działania. Sterownik nie przyjmuje kodowania dla AFS 0000018, mogę jedynie zakodować doświetlanie zakrętów 0000002.
Gdzieś w dokumentacji znalazłem, iż do ustawienia AFS potrzebuję kod security.
Może ktoś zna ten kod ?

Czy może mój sterownik nie obsługuje AFS
Part No SW: 4E0 910 357 HW: 4E0 907 357
Component: Pre-AFS H01 0030

Nie przeprogramowałem jeszcze modułu (Central Electronics). Może tutaj jest problem który wpływa na odpowiednie kodowanie modułu świateł ?

.................................

Pisz poprawnie tytuły. TAGów nie wypisujemy z palca tylko wybieramy z listy.

: 05 maja 2015, 12:13
autor: FOSS
Odpisałem ci już na PW....
po-liftowe reflektory ze skrętną soczewką nie pasują P&P do auto przed-liftowych.

: 05 maja 2015, 12:36
autor: aro51
Przecie tam trzeba dolozyc cos instalacji i wymienic sterownik

: 05 maja 2015, 16:02
autor: panton
aro51 pisze:Przecie tam trzeba dolozyc cos instalacji i wymienic sterownik
są spryciarze co chcą samym kodowaniem temat załatwić

:)

: 05 maja 2015, 20:21
autor: colorado
panton pisze:
aro51 pisze:Przecie tam trzeba dolozyc cos instalacji i wymienic sterownik
są spryciarze co chcą samym kodowaniem temat załatwić

:)
oj tam od razu spryciarze :-)
Czasem samym kodowaniem można wiele załatwić ...

Jeśli trzeba coś dołożyć, to może ktoś napisze jakie czynności należy wykonać

: 01 sie 2015, 11:33
autor: arielmax
witam
i jak kolego udało ci się ogarnąć temat lamp bo właśnie u siebie założyłem i samym kodowaniem się nie da wymieniałeś jakiś sterownik

: 02 sie 2015, 20:43
autor: colorado
Niestety nie zrobiłem AFS, gdyż jak się okazało w moim aucie ktoś poszedł na łatwiznę.
Wymieniając lampy na skrętne pozostawił w lampach starą 10-pinową wiązkę.
W lampach z AFS wiązka jest 14- pinowa.

Aby zrobić lampy z AFS musisz przede wszystkim wymienić sterownik.
Właściwy sterownik to 4F0907357F.
Musisz też zmienić połączenia lamp oraz dołożyć przewody.

Jak byś chciał to mam zgromadzone kilka materiałów przygotowujących do wyżej wymienionych prac.

: 24 cze 2018, 14:03
autor: Pczester
Mam auto a8 d3 2007r a w nim lampy bez doświetlania zakrętów (dynamicznych i tych za pośrednictwem dodatkowej żarówki) zregenerowane i wyczyszczone. Na półce w garażu mam lampy przedliftowe z uszkodzonwa obudową oraz kloszem a środek cały oraz sterowniki (z doświetlaniem AFS i żarówka dodatkową). Czy jest możliwość zrobić lampy z AFS i doświetlaniem zakrętu w mojej lampie która jest w aucie, różnią się napewno wtyczki (lampa z ASF ma 14 pionową wtyczkę z czego 11 jest wykorzystywanych a moje lampy bez ASF mają 10 pin i każdy wykorzystany)..

: 24 cze 2018, 14:29
autor: FOSS
Pczester pisze:Czy jest możliwość zrobić lampy z AFS i doświetlaniem zakrętu w mojej lampie która jest w aucie, różnią się napewno wtyczki (lampa z ASF ma 14 pionową wtyczkę z czego 11 jest wykorzystywanych a moje lampy bez ASF mają 10 pin i każdy wykorzystany)..
Można ale musisz po pierwsze przerobić same lampy, po drugie wiązkę elektryczną, po trzecie sterownik który obsługuje skrętną soczewkę i czasem także taśmę pod kierownicą i kodowanie nie pamiętam co jeszcze :)

: 24 cze 2018, 14:50
autor: Pczester
FOSS pisze:
Pczester pisze:Czy jest możliwość zrobić lampy z AFS i doświetlaniem zakrętu w mojej lampie która jest w aucie, różnią się napewno wtyczki (lampa z ASF ma 14 pionową wtyczkę z czego 11 jest wykorzystywanych a moje lampy bez ASF mają 10 pin i każdy wykorzystany)..
Można ale musisz po pierwsze przerobić same lampy, po drugie wiązkę elektryczną, po trzecie sterownik który obsługuje skrętną soczewkę i czasem także taśmę pod kierownicą i kodowanie nie pamiętam co jeszcze :)
Lampy to oczywiste, tylko czy w mojej obudowie są mocowania na wszystkie elementy z tych lamp AFS?

Na czym polega zmiana wiązki.

Sterownik mam przy starych lampach więc ten chyba wystarczy przełożyć resztą gratów od nowej lampy tak?

Jak zweryfikować czy taśma jest do uymiany

I zasadnicze pytanie: czy działa to na tyle fajnie i skutecznie że warto sie w to bawić?

: 24 cze 2018, 15:04
autor: FOSS
Pczester pisze:I zasadnicze pytanie: czy działa to na tyle fajnie i skutecznie że warto sie w to bawić?
Osobiście uważam, że lepszy efekt da wyrzucenie bi-xenona i w jego miejsce wstawienie bi-LED'a niż fabryczne dynamiczne doświetlanie zakrętów.
Ale to tylko moje zdanie.

: 26 cze 2018, 12:43
autor: Pczester
FOSS pisze:
Pczester pisze:I zasadnicze pytanie: czy działa to na tyle fajnie i skutecznie że warto sie w to bawić?
Osobiście uważam, że lepszy efekt da wyrzucenie bi-xenona i w jego miejsce wstawienie bi-LED'a niż fabryczne dynamiczne doświetlanie zakrętów.
Ale to tylko moje zdanie.
Zamiast oryginalnej soczewki wrzuciłem evox r 2.0 i jeśli chodzi o ilość światła to powiem Ci MIAZGA!!! Trawa się pali na poboczu to LED jest zbędny <okok>

[ Dodano: 2018-06-25, 16:13 ]
Kto widział, lub wie ile pinowa kostka jest w lampach (bi-xenona i p21) w roczniki 2006-2007? Dzisiaj rozmawiałem z człowiekiem przez telefon i według jego informacje wszystkie polifty mają już 14 pinów. Dość ciężko dojść do tej wtyczki dlatego pytam, może ktoś ma lampy na półce z polifta (bez doświetlania i AFS) lub wie, widział ile mają pinów?

[ Dodano: 2018-06-26, 12:27 ]
No i mam potwierdzone, moje lampy (bi xenon i drl p21) mają wtyczki 14 pinowe z czego 11 wykorzystanych. Lampy z przed liftu i z poliftu z soczewką skrętną również ma taką wtyczkę, więc wiązka pasuje i pozostaje zmiana lamp (ze sterownikami oczywiście) i kodowanie.

[ Dodano: 2018-06-26, 12:43 ]
Teraz pytanie kolejne, w związku z tym że środki lamp z przed lifta to są w nich h7 zamiast p21 i tu nasuwa się pytanie czy można zrobić z nich drl (jakim sposobem).

: 26 cze 2018, 13:00
autor: FOSS
Pczester pisze:No i mam potwierdzone, moje lampy (bi xenon i drl p21) mają wtyczki 14 pinowe z czego 11 wykorzystanych. Lampy z przed liftu i z poliftu z soczewką skrętną również ma taką wtyczkę, więc wiązka pasuje i pozostaje zmiana lamp (ze sterownikami oczywiście) i kodowanie.
Jakieś przekłamanie się tutaj wkradło.
Nie ma lamp przed-liftowych ze skrętną soczewką.
W przed-liftach występowało jedynie statyczne doświetlanie zakrętów.
Pczester pisze:Teraz pytanie kolejne, w związku z tym że środki lamp z przed lifta to są w nich h7 zamiast p21 i tu nasuwa się pytanie czy można zrobić z nich drl (jakim sposobem).
W po-liftach też występowała lampa z żarówką H7 i jeżeli masz kostkę 14pin i skrętną soczewkę to jest to lampa po-liftowa.

No chyba, że jest to jakiś "szczepan" gdzie ktoś już tą lampę rozebrał i z dwóch różnych złożył jedną - wtedy możesz mieć w niej wszystko i takie lampy sprzedają handlarze na allegro.

Jak z H7 zrobić dzienne - chyba tylko jakimś dokładanym modułem który powoduje żarzenie się tych żarówek na jakieś 30% swojej nominalnej mocy.

: 26 cze 2018, 13:08
autor: drago_o
FOSS pisze:Jak z H7 zrobić dzienne - chyba tylko jakimś dokładanym modułem który powoduje żarzenie się tych żarówek na jakieś 30% swojej nominalnej mocy.
Założyć poliftowy moduł i zakodować p21w :) Nic nie trzeba robić więcej ;)

Tak to wygląda u znajomego. Żarówka to H7 Osram Cool Blue Hyper
Obrazek
Obrazek

: 26 cze 2018, 13:15
autor: FOSS
drago_o pisze:Założyć poliftowy moduł i zakodować p21w :) Nic nie trzeba robić więcej ;)

Tak to wygląda u znajomego. Żarówka to H7 Osram Cool Blue Hyper
Na żarówce H7 ma to zrobione?.... a tego to nie próbowałem <faktycznie>

Ale jak ona wtedy świeci?... pełną mocą czy jest przygaszona?
Bo jak pełną mocą to nie jest dobrze bo to H7 ma pewnie jakieś 55W jak do świateł drogowych więc będzie oślepiać <hmm>