Strona 1 z 1

[D3 04 4.0TDI ] Wymiana żarówek...

: 29 sie 2015, 16:33
autor: drago_o
Witam,

Nie wiem czemu po forum krążą tak dziwne teorie związane z wymianą żarówek w D3. Dzisiaj przygotowałem się do tego jak na wojnę. Dokręcanie kół, nadkola, lamp, zderzaka... naczytałem się tu tego wszystkiego.

Otóż... zdejmujemy filtr powietrza, odkrecamy śróbkę, wypinamy pokrywę, zdejmujemy ten wtyk(oprawke), wymieniamy xenona. Składamy w odwrotnej kolejności uważając na blokadę w oprawce xenona i pamiętamy wpiąć wtyczke (automatycznie się wypina podczas demontazu).

Nie demontujemy kół, nadkoli, lamp, zderzaka...

Pozdrawiam,
Karoo

: 30 sie 2015, 17:35
autor: dracus6662
Proste i bez stresowe i bez zdejmowania kóL


opcje sa dwie


albo wywalasz góre filtra i z drugiej strony luzujesz zbiorniczek wspomagania jest ciasno ale da sie zrobic


albo odkrecasz 2 sruby nadkola łaczace osłone silnika jedna srubka na górze srodku nadkola i jesna przy błotniku oraz jedna spinka która wyszarpujesz delikatnie jezeli masz osłone na półos to musisz ją tez zdemontować ale to pryszcz


najwygodniej jest zdemontowac nadkole

ustawiasz auto w trybie podniesionym czyli tym najwyzszym i jest duuzo miejsca

i wtedy masz super dostep ,prosto się otwiera klappke naciskasz dwa plastiki i otwiera sie

pozniej statecznik przekrecasz w lewo o okolo30 stopni i wyskakuje kabel wtedy z niego i wyciagasz statecznik
zarnik jest na druciku ciezko to wytłumaczyc ale jedna strone sie wypina i wychodzi

co do statecznika ma 4 plastikowe zamki nie polam bo zarnik nie zabangla bo nie bedzie dociskał i przewodził tdobrze

najwygodnije jest zdemontowac nadkole

opcja 2

demontaz filtra lub tez bez jego demontazu ale wtedy jest mega ciezko ale wykonalne

od strony wspomagania tez

ale zbiorniczek odkrecasz

ja raz tak robiłem bo kilka razy rozbieralem nadkola i wiem jak to tam wyglada wiec na pamiec robiłem ale wku..... sie mocno

jezeli mam doradzic to

zrzucaj nadkola na ustawieniu zawieszenia na podniesienie maxymalne \\

nadkole schodzi i masz wszystko na talerzu


pamietajze do klapki jest przykrecona i podłaczony moduł sterowania od srodka mozna wtyczke wypiąć jest troszke opornie bo trzeba z 2 stron podwazac ale idzie i wypinasz tylko do zarnikow to niema potrzeby rozpinac

wcale nie jest ciezko wymienic zarniki

: 30 sie 2015, 18:09
autor: drago_o
Tylko i wyłącznie demontaż filtra powietrza i nic więcej nie trzeba. Podejrzewam, że może się to różnic w zależności od silnika.

: 30 sie 2015, 21:07
autor: dracus6662
No tak demontaz demontazem to prawa strona , z lewa tak łatwo nie bedzie <hmm>

osobiscie wole zrzucic plastiki i kół zdejmowac nie trzeba ale górą tak jak mówiłem tez pójdzie tylko z lewej będzie ciasno napewno no chyba ze w dieslu jest wiecej miejsca ;)

: 31 sie 2015, 06:32
autor: drago_o
Ja bez problemu wykonałem :) zdejmowałem tylko obudowy filtrow powietrza i dostęp dla mnie wystarczający.

: 16 cze 2016, 12:50
autor: JanekS13
A ja wczoraj nadkola zrzucałem do czyszczenia soczewek :)

: 16 cze 2016, 13:12
autor: Damias
JanekS13 pisze:A ja wczoraj nadkola zrzucałem do czyszczenia soczewek :)
Też się przymierzam do wyczyszczenia soczewek bez ich demontażu z lampy ale tak to da się tylko od wewnątrz wyczyścić soczewkę. Przydałoby się też przetrzeć soczewkę od zewnętrznej strony (od strony klosza) :)

: 16 cze 2016, 13:19
autor: JanekS13
Damias pisze:
JanekS13 pisze:A ja wczoraj nadkola zrzucałem do czyszczenia soczewek :)
Też się przymierzam do wyczyszczenia soczewek bez ich demontażu z lampy ale tak to da się tylko od wewnątrz wyczyścić soczewkę. Przydałoby się też przetrzeć soczewkę od zewnętrznej strony (od strony klosza) :)
No myślę że lampy będe i tak musiał zrzucić właśnie do wyczyszczenie od strony klosza . :(
Ale to później teraz nie mam czasu na zabawę :(