Strona 1 z 3

[D3 preFL ALL ] Co chwile padnięty akumulator? Różnica nap

: 26 lis 2015, 19:20
autor: Blade
Panowie,
Mam taki problem z akumulatorem w A8. Przy spoczynku (zamknięte auto) podaje mi napięcie 12,4-12,6V. Lecz jak mam otwarte czyt coś tam się pali, pewnie jakiś moduł sie załącza etc potrafi pokazywać 11,4-11,7V. Czy to padnięty akumulator czy jakieś inne gowno?! Przy tak niskim napięciu przy odpaleniu pojawia mi się błąd brems lichts. Po chwili chodzenia, zgaszeniu i odpaleniu jest juz ok. Czyli na bank wina niskiego napięcia...

Dodam że mam sterownik aku z literka C. Do tego niedawno naładowalem aku na max i zakodowalem go inaczej i wydaje się że to pomogło... na trochę... tyle że wcześniej było tak ze caly czas był jego stan na min bo pokazywało napięcie ok 11.9 w spoczynku a w FIS było 100% i nie był ładowany dlatego obstawiam ze może od tego padł. Dodam jeszcze ze aku to Varta Silver z zeszłego roku.

Z góry dzięki za sugestie i podpowiedzi.

: 26 lis 2015, 20:31
autor: 123mielony
Coś chyba jest nie tak z tymi akumulatorami Varty,mój po 8cm.robił takie same jaja, po zareklamowaniu dostałem odpowiedź że aku jest sprawny <bezradny> po zainstalowaniu aku do auta rok czasu działał jak trzeba,jestem ciekaw czym go potraktowali?

: 26 lis 2015, 21:37
autor: Blade
A jaki akumulator polecasz/polecacie ?

: 26 lis 2015, 21:54
autor: 123mielony
Blade pisze:A jaki akumulator polecasz/polecacie ?
Ja osobiście dalej mam ta samą Varta Silver ale znowu zaczyna szwankować,tyle że w moim przypadku to winę za cuda z aku są chyba z tego że robię krótkie odcinki i nie ma się kiedy doładować.

: 26 lis 2015, 22:19
autor: Lolek84
szarpnij się na optimę i zapomnisz o kłopocie, a tak na marginesie, to sprawdź sobie pobór

: 26 lis 2015, 22:20
autor: uszek
Ja mam to samo. AUto stoi 4-5 dni pozniej zrobi 12 km postoi 12 godz i znow zrobi 12 km i tak cały miesiąc. Musze ten akumulator doładowac raz na miesiac bo inaczej sie nie da

: 26 lis 2015, 22:25
autor: Blade
No ja ostatnio latam regularnie rano i po południu: 2x 30 min. Juz nawet kontrolnie odlaczyłem rejestrator aby na parkingu nie nagrywał...

Panowie, wracając do tematu:

- samochód stoi zamknięty to ma ok 12,5-12,6V (sprawdzam SMS przez alarm)
- samochód otwarty... i chyba nawet bez zapłonu... jeb 11,4-11,6V.

: 27 lis 2015, 07:48
autor: Lolek84
człowieku, czytasz co napisałem ? Sprawdź pobór prądu ! Jak jesteś chory, to też do lekarza piszesz wiadomość ?

: 27 lis 2015, 09:57
autor: VanDyke
2x 30 minut jazdy dziennie? I jak ten akumulator ma się podładować?

: 27 lis 2015, 10:34
autor: Blade
Lolek84 pisze:człowieku, czytasz co napisałem ? Sprawdź pobór prądu ! Jak jesteś chory, to też do lekarza piszesz wiadomość ?
Człowieku, zobacz czas mojej wiadomości i Twojej... jak pisałem swoja to miałem prawo nie widzieć Twojej... Zamówiłem sobie miernik i spróbuje nim trochę podziałac.

Co do podladowywania to wcześniej tego problemu nie miałem... W końcu tylko jeżdżę autem, stawiam na noc/pod praca i znowu jadę. No chyba ze rejestrator w trybie parkingowym tak zjada prąd... do sprawdzenia.

: 27 lis 2015, 22:51
autor: ManiekJames
VanDyke, Tu się muszę z Tobą nie zgodzić <jezyk2>
Mi nie raz zdarza się że w tygodniu jadę tylko do pracy i z powrotem - tj. 5+5km dziennie... co w życiu nie trwa 2x30 min ;)
I nigdy nie spada mi aku ze 100% <bezradny> :]

Blade, Co ja mogę polecić od siebie - miałem po zakupie OGROMNE problemy z ładowaniem, z utrzymaniem prądu - ciągle 30% aku. nawet po wymianie na nowy,
Odłączało mi co chwila oświetlenie wnętrza, nie mogłem otwierać auta z pilota, ogólne problemy i świrowania wszystkiego co ułatwia życie w autku.
....
co zrobiłem - wymieniłem MODUŁ Akumulatora (ten nad akumulatorem co to przez niego idzie kabel do bezpieczników) - jak się okazało miałem moduł z często WADLIWEJ serii które często nawalały tj. o numerach 4E0915181 !!!!
A wystarczyło wymienić na 4E0915181C (literka "C" oznacza nowy model i to są teoretycznie bezawaryjne moduły)
Allegro wejdź i zobacz - są tanie ....

Ale najpierw sprawdź jaki masz ;)
Jeśli masz ten większy BEZ "C" ... to nie kosztuje dużo - wymień :) a nóż pomoże.
(tylko trzeba go zaprogramować - kumaty elektryk Ci to przypisze)

Mi ODRAZU po samej wymianie wszystko się naprawiło od TAK!! <okok>
ale dla spokoju pojechałem do gościa aby go przypisał.
Więcej nie miałem problemów z Akumulatorem i odpalaniem.

ps: jeszcze muszę wymienić regulator napięcia w altku - ale to inna bajka <cicho> bo mi ledy lekko czasami pulsują jak odpalę autko.

pps: Masz tu http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... i-1-3-1120 ..... ten mniejszej budowy jest OK :)

: 28 lis 2015, 08:11
autor: drago_o
Popieram 2x30 minut to mój diesel czasami nie jeździ bo do pracy mam 2km(więc około 5minut w jedną stronę) :) A wszyscy wiemy jak TDI prądu woła :D

Od wymiany akumulatora na nowy i pozbyciu się wycieku prądu (poza 6 godzinną grą jako stereo na grillu) akumulator nigdy nie spadł poniżej 100% i codziennie rano dobrze odpala :)

: 28 lis 2015, 09:46
autor: VanDyke
No ale kolega napisał, że ma sterownik z literą C <hihi>

Po otwarciu auta pobór prądu wynosi prawie 10A więc napięcie na aku ma prawo spaść.
VCDS nie zgłasza żadnego błędu elektryki? Czy po zamknięciu auta gaśnie Ci przycisk świateł awaryjnych?

: 28 lis 2015, 18:54
autor: Gość
Wprawdzie nie mam prądożernej wersji A8 ale do pracy w DE miałem 2km lecz spora gorka więc zawsze autem i całe miesiące do dzis nic. Raz nawet żeby mu było lżej podłaczyłem prostownik który po 30minutach pokazał że jest koniec ładowania :D
Aku to BOSH S5 110Ah ale tej seri akumulatory mam we wszystkich swych autach od 2002roku zakładane i problemy z prądem sa tylko wtedy gdy padnie altek. Zapalone światła na pół dnia?? Nie ma problemu :)

Jedyny słuszny wybór dla mnie jesli o baterie chodzi.

: 28 lis 2015, 19:50
autor: danishow
Apophis pisze:Jedyny słuszny wybór dla mnie jesli o baterie chodzi.
Dla mnie również Bosch S4 lub S5, ewentualnie tańsza opcja EXIDE Excell.