Strona 1 z 3
[D3 04 4.2MPI
] Zapalający się ABS i ESP
: 12 mar 2016, 20:59
autor: Krzysiek28a
Witam.
Mam problem z kontrolkami od abs u i ESP. Gdy auto kupowałem to sprzedający mówił że 2 tyg wcześniej wymieniał czujnik abs u i po powrocie do domu gdzieś po 4 dniach zapaliłay mi się pierwszy raz. I tak co 2 dni mniej więcej zapalaly sie przy tym kierownica ciężko zaczynała chodzić i zawieszenie do góry szło. Byłem na kompie i wyskoczyl błąd przedniego lewego czujnika. To ten co sprzedający go wymieniał. Kupiłem Boscha wymieniłem i wydawalo sie ze było ok. Pojechałem na ścieżkę diagnostyczna po niej zapaliła znów kontrolki. Auto idzie do góry i tym razem kierownica z ostro twardej robi się miękka. O co chodzi ? Kontrolki gasną gdy wyłączam samochód zamykam drzwi i otwieram. Odpala
I jest ok. Aha i predkosciomierz nie działa przy kontrolka.
: 12 mar 2016, 21:43
autor: danishow
A sprawdzałeś czy przypadkiem pierścień nie jest uszkodzony? Czasem przy demontażu zaśniedziałego, starego czujnika "fachoffcy" używają wiertarki i tym samym uszkadzają pierścień!
A i skoro śmigasz już A8 to zaktualizuj profil ...możesz też pozdrowić B-stok, to moje rodzinne miasto
: 13 mar 2016, 07:05
autor: Krzysiek28a
Hmm sprzedający mówił że sam wymienial i że nie było problemu z wymianą. Pytałem bo w bmw 7 też miałem problem z tymi kontrolkami i z demontażem tych czujnikow. A czemu twardnieje kierownica ? I czemu auto podnosi sie z trybu dynamic na zawieszenie 'podniesione' I radio też się zgłasnia ? A 8 mam od nie dawna i dopiero poznaje ten samochod ale wydaje mi się że problem tkwi gdzieś indziej.
Ok pozdrowie dzisiaj
: 13 mar 2016, 08:02
autor: leon0376
Sterownik ABS-u może się już kończy. A kierownicą ciężej chodzi bo prelzestaje działać servotronic.Przy tym wszystkim nawigacja oraz licznik również nie działają.
: 13 mar 2016, 13:03
autor: Krzysiek28a
Hmm a moduł komfortu ?
: 19 mar 2016, 12:59
autor: Adrianplock
przy wimiane czujnika czesto jak kolega wczesniej powiedział
FACHOFFFFFCY
wierca to raz a dwa robią to jak niechluje i nie czyszcza bierzni abs z którego czujnik czyta wszystko predkości obrotowe koła przyspieszenia itp itd , jak coś nie widze to jest brud od tego zacznij u mnie tak było wyczyściłem i smiga już dobre poł roku
i jeszze sprawdź PINY DO czujnika czy fachoffiec nie wyrwał i nie włozył na sztuke bo to kretyni zazwyczaj robią
: 19 mar 2016, 20:32
autor: Krzysiek28a
Ok to sprobuje te rzeczy poczscic tylko w jaki sposób mam to zrobić ? Dzisiaj śnieg pada ostra chlapanina a mi co chwila kontrolki od absu zaczely wyskakiwac. Można się zdenerwowac ciągłym piszczeniem przy ruszaniu. Czasami myślę że coś może zalewa woda i temu tak się dzieje
: 19 mar 2016, 20:37
autor: Krzysiek28a
Ciągle mnie zastanawia co ma przy tym pneumatyka że samochód przy pojawieniu sie kontrolki absu samochod podnosi się do góry ? I jakie kolwiek obniżanie i regulacja nie wchodzi w grę. Kierownica raz ciężko chodzi a raz ze jednym palcem można machać. Głośność radia się z cisza na mostoju a gdy ruszam to się zgłasnia. Może ktoś mi to wytłumaczyć czemu tak to się dzieje ?
: 19 mar 2016, 21:02
autor: danishow
Krzysiek28a pisze:Głośność radia się z cisza na mostoju a gdy ruszam to się zgłasnia.
To akurat normalne, poczytaj na temat funkcji "GALA"
: 19 mar 2016, 21:11
autor: Krzysiek28a
Kolego wiem co to jest funkcja ' gala ' ale to nie jest. Drastycznie wzrasta głośność i drastycznie maleje gdy zapala sie abs
: 19 mar 2016, 21:41
autor: danishow
Skoro pokazuje błąd czujnika to albo czujnik albo pierścień, czujnik wymieniłeś więc pozostaje pierścień do sprawdzenia ...SPRAWDZAŁEŚ !?!
Jeżeli pierścień sprawdzony i na 100% jest ok to problem tkwi w kablach a dalej w sterowniku ABS.
: 19 mar 2016, 22:06
autor: Krzysiek28a
Nie sprawdzałem pierścienia.. W jaki sposób mam to zrobić?
: 20 mar 2016, 07:48
autor: leon0376
Ludzie jaki pierścień ABS-u
.W D3 czujnik łapie impuls z łożyska bo to właśnie w nim jest zamontowana "zębatka"
: 20 mar 2016, 08:31
autor: drago_o
No nie ważne gdzie się znajduje ale pasowałoby go sprawdzić.. wtyczki tez
: 20 mar 2016, 08:46
autor: leon0376
Ewentualnie czy nie ma nic pomiędzy czujnikiem a łożyskiem.Jest jeszcze opcja zamiany czujnikow z tym że trzeba je zamieniać po przekątnej (prawy przód z lewym tyłem)i analogowo druga strona.