dracus6662 pisze:panowie zastanawiam sie czy jezeli nawalilaby stacyjka ... tzn wkladka stacyjki czy jest to rzecz wymienialna /naprawialna ....
bo wiadomo zamek drzwi i zamek w klapie jeszcze zostaje .. i wtedy to 2 klucze nosić
czy poprostu kupic caly komplet stacyjka /wkladka zamka i klapy wymiana grota i dziala czy jednak w stacyjce jest jakas pierdola uniemozliwaijaca jej uzycie
Daniel, już kiedyś pisałem... tak jak
drago wspomniał... stacyjka w tym aucie nie pełni takiej roli jak stacyjka w większości innych aut, jak w starszej D2 chociażby.
Wymienić stacyjkę to żaden problem - kupujesz sprawną używkę i wymieniasz całą.
Jest wielce prawdopodobne, że swoim kluczykiem (grotem) przekręcisz również tą drugą stacyjkę... albo moją, albo wielu innych forumowych kolegów.
Samego wkładu się nie wymienia bo nie ma takiej potrzeby. Osobiście zmieniłem kilka takich stacyjek i nigdy nie miałem problemów z prawidłowym działaniem samego kluczyka.
Za identyfikację kluczyka nie odpowiada sama stacyjka, ona jest tylko przełącznikiem.
Wkład kluczyka, wg. mojego programu, nie występuje jako oddzielna część zamienna.
Zasadę działania stacyjki bardzo dobrze ilustruje to co już kilka razy tu pisałem: jak masz kessy to możesz zupełnie wywalić stacyjkę z auta i samochód dalej pozostanie w pełni sprawny, będziesz mógł nim bez przeszkód jeździć uruchamiając i gasząc przyciskiem start/stop
