Witam, mam pytanko odnośnie czujników, czy można je jakoś przeprogramować ?
Czujniki mam dziwnie ustawione na wartości od 2.8 do 3.4 i jak mam poniżej 2.8 na tylnych kołach to mi wywala bledy co chwile.
koła 275/35/20 w ogóle to jakie ciśnienie powinno być w takich oponkach ? Bo jedni mówią że im więcej tym lepiej dla felgi, drudzy że jak za dużo to scieram opone w środku.
Proszę o poradę.
Pozdrawiam
: 19 maja 2016, 08:58
autor: igor.ostrowski
Zastanawiał bym się czy im więcej tym lepiej dla felgi, jak przyłożysz w dziurę to nabita na max opona nic nie zamortyzuje, ja jak nabiłem dość mocno to na dziurze pękła na boku. 235/35/20
: 19 maja 2016, 09:11
autor: drago_o
255/40/R19 ma na wlepce przy wlewie paliwa naszkrobane 3.0.
: 19 maja 2016, 09:30
autor: Czapi_20
igor.ostrowski pisze:Zastanawiał bym się czy im więcej tym lepiej dla felgi, jak przyłożysz w dziurę to nabita na max opona nic nie zamortyzuje, ja jak nabiłem dość mocno to na dziurze pękła na boku. 235/35/20
To jakie ty felgi miałeś że taka wąska opona przy 20" ? Ja już tego nie ogarniam sądze że 2.9 przód , 2.8 tył było by w sam raz tylko jak powietrze napompowane to roście wraz z temperaturą ciśnienie do 3.2 ;/
: 19 maja 2016, 10:13
autor: FOSS
Czapi_20 pisze:Witam, mam pytanko odnośnie czujników, czy można je jakoś przeprogramować ?
Czujniki mam dziwnie ustawione na wartości od 2.8 do 3.4 i jak mam poniżej 2.8 na tylnych kołach to mi wywala bledy co chwile.
Sterownik systemu kontroli ciśnienia powietrza w kołach trzeba poprawnie zakodować.
Do zrobienia tylko z poziomu interfejsu diagnostycznego.
Czapi_20 pisze:koła 275/35/20 w ogóle to jakie ciśnienie powinno być w takich oponkach ?
To wprawdzie z przed-lifta ale przekaz chyba wystaraczająco zrozumiały
Czapi_20 pisze:Bo jedni mówią że im więcej tym lepiej dla felgi, drudzy że jak za dużo to scieram opone w środku.
Jak za dużo to ścierasz oponę po środku.
Jak za mało to ścierasz oponę na krawędziach zewnętrznych.
Nieprawidłowe zużycie ogumienia to tylko jeden z aspektów.
Inne rzeczy na które ma wpływ ciśnienie w ogumieniu to trakcja, bezpieczeństwo, komfort czy też nadmierne zużycie różnych elementów układu jezdnego auta.
: 19 maja 2016, 10:16
autor: drago_o
Pamiętaj, że on ma TDI. U mnie w 4.0 wszystkie te wartości są 0.2-0.3 wyższe niż na Twojej tabliczce. Zaraz zapodam foto
Proszę:
: 19 maja 2016, 10:21
autor: FOSS
drago_o pisze:Pamiętaj, że on ma TDI. U mnie w 4.0 wszystkie te wartości są 0.2-0.3 wyższe niż na Twojej tabliczce. Zaraz zapodam foto
Owszem, dla TDI mogą być inne.
Ale mój przekaz jest też taki, że wystarczy spojrzeć na to co producent napisał - spojrzeć na wlepkę na klapce od wlewu paliwa albo w instrukcję obsługi auta będzie na pewno szybciej niż czekać aż ktoś odpowie na forum.
No chyba, że kolega nie ma ani wlepki ani książki... albo należy to tych mniej technicznych osób i nie ogarnia tej wlepki... wtedy trzeba szukać pomocy u innych osób
: 19 maja 2016, 10:26
autor: drago_o
FOSS pisze:Ale mój przekaz jest też taki, że wystarczy spojrzeć na to co producent napisał - spojrzeć na wlepkę na klapce od wlewu paliwa albo w instrukcję obsługi auta
To tak.
Inna sprawa, że jego rozmiaru tam nie znajdzie bo nie jest do końca prawidłowy Chyba, że w poliftach coś w tym wymiarze zrobili i rozmiar był deczko inny. Widziałem, że sterownik zegarów ma możliwość wprowadzenia współczynnika obwodu koła, ale narazie nie potrafię go zmienić
: 19 maja 2016, 12:35
autor: Czapi_20
To w takim razie jak mam się ustosunkować do mojej wlepki ?
: 19 maja 2016, 12:42
autor: drago_o
Tak jak napisałem, Twojego rozmiaru tam nie ma bo nie jest w pełni zgodny z tym co powinno się na aucie znaleźć.
Tak prywatnie, na moje oko jak zrobisz w przedziale 2.8-3.0 to będzie spoko
: 19 maja 2016, 12:47
autor: Czapi_20
haha dziwne to , może w Langach jest inaczej ale na 20" to ona przynajmniej wygląda zresztą dziwne jest to że aż taka różnica jest pomiędzy przed a polift Kiedyś był temat odnośnie szerokości opon przy 20" i w przedliftach miało to być tak jak u FOSS'a a w po tak jak u Ciebie Drago.
: 19 maja 2016, 12:56
autor: drago_o
Myślę, że to nie kwestia lift/polift. W grę wchodzi szerokość koła fabrycznego, rozmiar fabrycznej felgi, szerokość fabrycznej felgi i rodzaj silnika(pewnie masa, Nm, HP), wersja nadwozia - może coś jeszcze...
275/35/R20 nie powinno się znaleźć teoretycznie dzisiaj na A8 bo obwód koła jest jeśli się nie mylę około 1.9% większy od rozmiaru oryginalnego, gdzie przyjmowane chyba było za oryginał 255/40/R19. Dopuszczalne wartości z tego co czytam to -2% do +1.6%. U Ciebie (jesli masz dobrze dobraną szerokość felgi - 10', powinno występować przekłamanie 1km/h na każde 50km/h.
My z FOSSem mamy oboje prelifty Może w PB przy mniejszym momencie nie puszczali A8 na tak szerokim laczku