Strona 1 z 3

[D3 03 4.2MPI ] Potrzebne zdjęcie gniazda i mocowania żaró

: 17 lip 2016, 17:49
autor: mkbewe
Witam, jak w temacie, potrzebuję zobaczyć jak oryginalnie jest mocowana żarówka h7 w reflektorach ponieważ ja mam tam wsadzony jakiś wynalazek led którego chce się pozbyć i wsadzić normalna H7.

: 17 lip 2016, 22:45
autor: Czapi_20
Gdzie ty tam masz H7 ? Ksenon czy Bi ? Wynalazek może masz wsadzony żeby dzienne mieć w LEDzie :D tam jest P21W.

: 17 lip 2016, 22:47
autor: mkbewe
no w drogowych (długich) :)

: 17 lip 2016, 22:50
autor: Czapi_20
a błędu Ci nie wywala ?
Zwracam honor, myślałem ze D3 wszystkie miały bi ksenony.

: 17 lip 2016, 23:01
autor: mkbewe
błędu nie wywala,
jest tam coś takiego: +/- http://allegro.pl/zestaw-led-cree-h7-60 ... 87009.html

tak u mnie: https://goo.gl/photos/TVeYkfKbukYZuayn9


tak wygląda, ale jak to wyciagnalem to tam nie jak możliwość wsadzenia H7/ tak jakby tam coś brakowało, jakiegoś mocownia/gniazda czy coś


BiXenon nie oznacza 2 osobnych soczewek z xenonem ale xenon na światłach mijania i drogowych, najczęściej jest to realizowane przez 1 soczewkę z przesłoną :) i tak też jest w przypadku D3
mam BiXenon.

honor możesz zwrócić sobie :P

: 17 lip 2016, 23:21
autor: Czapi_20
Tak jak pisałem, powinno być P21W jako dzienna, masz nadłubane w elektronice i ktoś chciał na dziennych leda uzyskać i stąd jakieś dziwne przetwornice żeby błędu nie wywalał.

: 17 lip 2016, 23:27
autor: mkbewe
Czapi_20 pisze:kolego wiem na czym polega bixenon, i skoro posiadasz go w swoim samochodzie to nie masz długich na H7 tylko dzienne na P21W w postaci jakiegoś LEDowego badziewia.
coś mi się tu nie zgadza, wyszukiwałem na forum i wszędzie podają H7 w drogowych....

: 17 lip 2016, 23:31
autor: Czapi_20
Jak zapalasz auto w dzień i nie przełączysz świateł z pozycji 0 to powinny ci się palić dzienne w miejscu gdzie masz wsadzone te ledy. Skoro masz Bixenon to nie może być inaczej.

: 17 lip 2016, 23:51
autor: mkbewe
Czapi_20 pisze:Jak zapalasz auto w dzień i nie przełączysz świateł z pozycji 0 to powinny ci się palić dzienne w miejscu gdzie masz wsadzone te ledy. Skoro masz Bixenon to nie może być inaczej.
palą się bo mam dołożony moduł świateł dziennych podpięty właśnie pod te niby h7/p21w czyli pod te ledy.

Nic tu nie wykombinuje jak nie zobaczę foto jak to ma tam być w oryginale, ale kostka w lampie pasuje mi właśnie pod H7

: 18 lip 2016, 00:08
autor: Czapi_20
Rzeźba :P Według mnie powinieneś tam mieć oryginalnie światła dzienne na żarówkach P21W. Do końca nie wiem jak to było w przed liftach, bo po pierwszym lifcie dokładnie tak miałem jak opisuję. Być może nie masz bixenona, było tam oryginalnie H7 i ktoś to przerabiał w tym momencie może słabiej świecić światłem stałym jako dzienna a po włączeniu drogowych mocniej stąd twoja teoria że masz BI. Tak przynajmniej kolega miał w BMW na zwykłych H7, nie wiem też jak jest z opornością tych LEDów z tą przetwornicą którą posiadasz.
Jeżeli tak by było to by pasowało wszystko do twojego opisu, a w tym momencie ja bym to na twoim miejscu zostawił :)

: 18 lip 2016, 06:06
autor: drago_o
Nie kolego... Fabrycznie w tym miejscu wychodziły różne żarówki w zależności od opcji. W lampach bez świateł dziennych jest tam żarówka H7, która zapala się na długich. Niezależnie czy to Xenon czy Bi-xenon.

Oprócz tego może być bańka od dziennych(tak jak piszesz) lub LED od dziennych.

: 18 lip 2016, 06:19
autor: Czapi_20
drago_o pisze:Nie kolego... Fabrycznie w tym miejscu wychodziły różne żarówki w zależności od opcji. W lampach bez świateł dziennych jest tam żarówka H7, która zapala się na długich. Niezależnie czy to Xenon czy Bi-xenon.

Oprócz tego może być bańka od dziennych(tak jak piszesz) lub LED od dziennych.
:) Dzięki Drago_o za sprostowanie, bo tego nie byłem pewien :) Czyli w momencie włączenia świateł drogowych to świeci i xenon i H7 ?

: 18 lip 2016, 06:21
autor: drago_o
tak :)

: 18 lip 2016, 08:20
autor: FOSS
Czapi_20 pisze:Rzeźba :P Według mnie powinieneś tam mieć oryginalnie światła dzienne na żarówkach P21W.
Niestety ale mylisz się :)

Kolega mkbewe po numerze VIN ma tak:
8K0 Without special headlight activation
8EN Bi-functional headlight with gas discharge lamp and fixed bending light, for driving on the right
8X1 Headlight washer system
PX8 adaptive light

Aż tyle i tylko tyle... i tłumacząc powyższe to posiada bi-xenon ze statycznym doświetlaniem zakrętów i bez świateł dziennych i w związku z tym obok soczewki od bi-xenonu posiadać powinien żarówkę halogenową do świateł drogowych.

Owa żarówka pełni niejako podwójną rolę:
- w przypadku jazdy bez świateł mijania w pełni przejmuje funkcję świateł drogowych
- w przypadku jazdy na światłach mijania wspomaga xenonowe światła drogowe

:)

: 18 lip 2016, 10:18
autor: Czapi_20
Wiem FOSS, już kumam po prostu dziwne dla mnie jest montowanie podwójnych "długich", ale już rozumiem :). Tak czy siak jak kolega chce przywrócić fabrykę to pewnie trochę nerwów zje. Aczkolwiek to co napisałem o tej kombinacji którą tam kolega opisał to jestem prawie że pewny że ktoś robił to tak aby była to dzienna,na biało świeciła i nie wywalała błędów. Możesz kolego wysłać z ciekawości zdjęcie jak to wygląda patrząc na auto ?