Strona 1 z 4

[D3 FL ALL ] Budowa lampy z LED DRL

: 19 lip 2016, 12:31
autor: drago_o
Witam,

Mam pytanie następujące. Czy poza LEDami połączonymi równolegle w lampie znajduje się coś dodatkowego? Czy jedynie sterownik z polifta się zmienia i działa wszystko po podłączeniu?

Czy ktoś mający taką lampę może zmierzyć jaki prąd i jaki pobór mają te LEDy?

Plan jest taki. Kupić sterownik polifta, wsadzić żarówkę pod H7 tylko LEDową o odpowiedniej mocy aby nikogo nie raziła i podłączyć całość pod nowy sterownik z obsługą DRL. Zakodować fabryczne DRL na LEDach :P

Ewentualnie możne ktoś podrzuci jakie nr sterowników działają z DRL?

: 14 maja 2017, 13:20
autor: zabawiking
Potwierdzam - wlasnie dokonalem wymiany na moduł z polifta, wystarczy wyjac stary i wlozyc nowy. po tej operacji dotychczasowe swiatla dlugie zostaja zamienione na dzienne, teraz musze tylko wsadzic slabsze zarowki bo h7 od dlugich beda razic. dodatkowo zystkujemy mozliwosc podlaczenia sensora deszczu i czujnika siwatla (jako jeden J397) - ja mam model z 2003 wiec dotąd takiej mozliwosci nie mialem. Polecam bo modul kosztuj 30zl a wszystko mamy oryginalne.
Wlozylem moduł 4E0907279L z wrzesnia 2005.

: 14 maja 2017, 13:43
autor: Damias
Rozumiem że po takiej wymianie tracimy światła długie z żarówki halogenowej?

: 14 maja 2017, 13:46
autor: zabawiking
tak, pytanie po co one tam w ogóle były :)

[ Dodano: 2017-05-14, 13:46 ]
zapomniałem dodać, że jest też możliwość - po zamienieniu 2 przewodów w kostach uzyskać swiatla LED jak w W12 - tzn wkładamy zamiast h7 zarowke h7 led i modul sciemnia ja jako postojowe przy wlaczonych mijania i swieci mocniej przy wylaczonych (swiatlo dzienne). Będę to jeszcze testował.

: 14 maja 2017, 15:09
autor: Pczester
A co z błędem spalonych żarówek przy włożonej Led? Ja mam polifta z P21W którą chętnie bym zastąpił ledem (ale nie wiem jakiej mocy/firmy zastosować aby się sprawdziła była trwała i światło dawała ładne.

: 14 maja 2017, 17:37
autor: Marcin2013
zabawiking pisze:Polecam bo modul kosztuj 30zl a wszystko mamy oryginalne.
Gdzie on się znajduje ??
zabawiking pisze:tak, pytanie po co one tam w ogóle były
Trzeba z ciekawości sprawdzić czy wtedy same BI nie będą świeciły słabiej
zabawiking pisze:po tej operacji dotychczasowe swiatla dlugie zostaja zamienione na dzienne,
Czyli cała reszta nie świeci ? czy wtedy "dzienne" świecą w pozycji "0" ? w MMI można je wyłączyć ?

: 15 maja 2017, 08:34
autor: zabawiking
Moduł znajduje się pod kierownicą, wystarczy zdjąć dolną część osłony deski, zdjąć tunel powietrzny nawiewu na nogi i wysunąć moduł z prowadnic - operacja 20 minut.

Ksenony nie będą świecić słabiej bo nie mogą :) poprostu taka jest budowa xenonu - albo świeci albo nie , nie da się go modulować.

Nic innego nie świeci, da się wyłączyć/włączyć dzienne z poziomu MMI, jak mamy czujnik zmierzchu to mozna rowniez ustawić automatyczne załączanie swiateł mijania - wszystko to w pozycji 0 przełącznika świateł

Czy znacie oprawke H7 w którą da się wsadzić słabszą żarówke?

[ Dodano: 2017-05-15, 08:34 ]
Pczester pisze:A co z błędem spalonych żarówek przy włożonej Led? Ja mam polifta z P21W którą chętnie bym zastąpił ledem (ale nie wiem jakiej mocy/firmy zastosować aby się sprawdziła była trwała i światło dawała ładne.
Będę testował rózne zarowki niedługo. Ciekawa rozkminka na temat działania systemu kontroli żarówek jest tutaj:
http://www.dognmonkey.com/audi/2006-a8l ... rofit.html (poniżej)

: 15 maja 2017, 23:18
autor: Marcin2013
zabawiking pisze:Ksenony nie będą świecić słabiej bo nie mogą :) poprostu taka jest budowa xenonu - albo świeci albo nie , nie da się go modulować.
Wiem źle napisałem miałem na myśli BI czyli światła drogowe czy będą słabsze jak wywalimy H7.

: 16 maja 2017, 00:38
autor: dice111
Tracisz H7, które bardzo dużo daje, więc jedynie widzę w tym sens by do lampy z powrotem dorzucić P21W.

: 16 maja 2017, 11:22
autor: Pczester
A czy zamiast żarówki P21W które są u mnie fabrycznie, można zaadaptować "coś" co by doświetlało dodatkowo drogę w nocy razem z długimi?

: 16 maja 2017, 11:46
autor: Damias
zabawiking pisze:tak, pytanie po co one tam w ogóle były :)
Bo były bardzo przydatne. Rozwiązanie poliftowe gdzie drogowe są już tylko z bixenonu podobnie jak w wielu nowych autach wcale nie jest takie super. Ale jak ktoś chce mieć koniecznie DRL tak jak w polifcie to taka operacja z wymianą sterownika ma jak najbardziej sens.

: 16 maja 2017, 12:19
autor: dice111
Pczester pisze:A czy zamiast żarówki P21W które są u mnie fabrycznie, można zaadaptować "coś" co by doświetlało dodatkowo drogę w nocy razem z długimi?
Dorobić tam H7

: 16 maja 2017, 13:05
autor: Pczester
dice111 pisze:
Pczester pisze:A czy zamiast żarówki P21W które są u mnie fabrycznie, można zaadaptować "coś" co by doświetlało dodatkowo drogę w nocy razem z długimi?
Dorobić tam H7
Bardzo wartościowa pomoc 😁
Sam montaż żarówki jest do zrobienia bez większych problemów, tylko zastanawia mnie czy odblysniki jest taki sam jak w seryjnej h7 i czy będzie odbijać światło w osodwiednim kierunku, skupione na drogę? A druga sprawa to sterowanie.... Czy zmiana kodowanie wystarczy by zmienić drl na high beam?
A może ktoś chce zamienić się na lampy 😀 co prawda w pilifcie chyba nie było już h7 prawda? Ale przedlliftowe można uzbroić w klosze poliftowe i będzie miodzio.

: 16 maja 2017, 13:29
autor: dice111
W pre-FL w odbłyśniku masz W5W na postojówki a na środku masz H7 na drogowe. Więc na tej samej zasadzie musiałbyś przerabiać FL reflektory.
Długie w FL faktycznie tak świecą do dupy ?
Jak dla mnie w pre-FL wciąż najlepszym i najtańszym sposobem na DRL jest moduł 30% na H7, bo nie tracimy wtedy nic, a jak ktoś chce biało to OSRAM sprzedaje niehomologowane H7 COOL BLUE HYPER+

: 16 maja 2017, 14:04
autor: Pczester
Mam nowe odblysniki i soczewki wyczyszone, nowe D2S philipsa, jest ok nie można narzekać. W bmw miałem bixa i h7 przyznam że było dużo lepiej, dlatego ciekawi mnie jak sprawa z kodowaniem lamp później, jeśli bym wsadził h7 (np cały odblysniki od pre lift).