Strona 1 z 2

[D3 02 ] Błedy Keyless

: 17 wrz 2016, 17:16
autor: zegar
Proszę o pomoc w interpretacji błędów.
Można je skasować, jednak ciągle wracaja. Chciałbym to naprawić, ale nie wiem co w zasadzie

Address 05: Acc/Start Auth. Labels: 4E0-910-131.lbl
Part No SW: 4E0 910 131 HW: 4E0 909 131 C
Component: FBS AUDID3 H01 0070
Revision: 00702901 Serial number: AUX3Z0B9303328
Coding: 0409600
Shop #: WSC 02311 785 00200
VCID: D8B97E3B6B9139DE0C3-808D

Subsystem 1 - Part No: XXXXXXXXXXX
Component: ELV XXXX

5 Faults Found:
00179 - Access/Start Authorization Antenna; Drivers Side (R134)
011 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 0
Reset counter: 167
Mileage: 223888 km
Time Indication: 0
Date: 2016.09.08
Time: 18:12:28

00180 - Access/Start Authorization Antenna; Passenger Side (R135)
011 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 0
Reset counter: 167
Mileage: 223888 km
Time Indication: 0
Date: 2016.09.08
Time: 18:12:28

00181 - Access/Start Authorization Antenna (in Rear bumper) (R136)
011 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 0
Reset counter: 167
Mileage: 223888 km
Time Indication: 0
Date: 2016.09.08
Time: 18:12:28

00182 - Luggage Compartment Access/Start Authorization Antenna (R137)
011 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 0
Reset counter: 167
Mileage: 223888 km
Time Indication: 0
Date: 2016.09.08
Time: 18:12:28

00183 - Interior Access/Start Authorization Antenna 1 (R138)
011 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 0
Reset counter: 167
Mileage: 223888 km
Time Indication: 0
Date: 2016.09.08
Time: 18:12:28

: 17 wrz 2016, 18:11
autor: Motostacja
a kessa chodzi normalnie? z kazdej str? coś byo w dzale zrób to sam o module kessy i jego naprawie, przy uszkodzeniu właśnie takie błedy chyba sypie, lub masz anteny uwalone.

: 17 wrz 2016, 18:13
autor: zegar
Właśnie dlatego tutaj piszę, bo każda klamka działa poprawnie, a mimo to błędów co niemiara.

: 24 lut 2017, 11:34
autor: mmalinas
Witam

Na twoim miejscu sprawdzilbym bloki pomiarowe w sterowniku dostepu i startu J518

W blokach pomiarowych widac czy anteny, przyciski klamek i czujniki pojemnosciowe dzialaja .

Sam system jest mocno rozbudowany ( zalacznik ponizej )

To ze system jeszcze Ci dziala mnie nie dziwi poniewaz z 11 anten nie dziala 5 a reszta odbiera.

Na twoim miejsciu w pierwszej kolejnosci wybudowalbym sterownik J518 .
Znajduje sie pod siedzeniem kierowcy bardziej z przodu.
Sprawdzilbym stan wtyczki i spryskal ja Kontaktspray'em
Pozniej zalaczyl i przeprowadzil dziagnize z odczytem blokow pomiarowych.

[ Dodano: 2017-02-24, 11:34 ]
Nie dodalem

Przed podjeciem jakich kolwiek prac nad sterownikami koniecznie rozlacz kleme (-) minus akumulatora

Pozdrawiam
Michal

: 24 lut 2017, 21:05
autor: zegar
Gdzie i co trzeba zalogować?
Sporo tych anten, po kodzie błędu idzie ustalić które nie działają? może to anteny umarły?

: 25 lut 2017, 11:02
autor: xluqas
Podpinam się pod temat, po usunięciu błędów klamki działają oprócz przycisków po lewej stronie, po około półgodziny błędy wracają. Czy moduł ma CP ?

: 25 lut 2017, 12:40
autor: zegar
Tak ma CP


Coś tu nie halo z tymi błedami u mnie....

Błedy:
R134 - Klamka kierowcy - działa na 100%
R135 - Klamka pasażera - zacina się, to znaczy trzeba szarpnąć za klamkę, ale otwiera się auto
R136 - Anetny w tylnym zderzaku, - działą bo moge otworzyć klape gdy auto jest zamknięte
R137 - Aneta przy szybie... hmm cięzko mi określić
R138 - Antena przy lewarku, działa bo odpalam auto, czasami tylko pojawia sie na fisie brak kluczyka, ale to może bateryjka słaba

: 25 lut 2017, 13:13
autor: mkbewe
był gdzieś już chyba temat poruszany jak advanced key wywala błąd wszystkich antent,
to coś w sterowniku nie halo było, nie pamiętam, poszukaj na forum

: 25 lut 2017, 14:21
autor: zegar
czytałem, ale jakoś obawiam się podjąć naprawy sterownika, raz że używane kosztują, dwa znowu CP i kodowanie kluczy...

wolałbym wymienić te anteny, ale po co skoro działają....

http://www.a8team.pl/d3-04-42mpi-napraw ... t18472.htm

: 25 lut 2017, 14:37
autor: xluqas
Dobry link może w tym tygodniu go wytargam i zobaczę co tam piszczy ewentualnie dam to do elektronika do lutowania

: 25 lut 2017, 14:57
autor: zegar
pochwal się, co tam zobaczysz w srodku sterownika.

Może przelutowanie dwóch tranzystorków będzie szybsze i tańsze od wymiany sterownika...

: 25 lut 2017, 15:49
autor: xluqas
W poniedziałek będę ogarniał rezystory i tranzystory także myślę koło wtorku środy będę coś wiedział

: 25 lut 2017, 20:26
autor: mmalinas
Panowie

polecam pelna ostroznosc.
Te zdaje sie dwa tranzystory MOSFET na wejsciu sa przylutowane plecami do plyty.
Dajcie to do specjalisty .
Mnie kosztowalo to w DE 80€ z wysylkami.
U speca mozecie rowniez zrobic kopie softu i gdyby sie nie udalo uratowac sterownika to
specjalisci wgraja wam to na inny i trzeba bedzie tylko sciagnac "Komponenten Schutz"
ochrona komponentu CP
Ale w opisywanym przypadku ze wzgledu na pozycje sterownika na podlodze polecam pierwszy zabiec ze spreyem kontaktowym.

Pozdrawiam

Michal

: 06 mar 2017, 12:13
autor: KYLOmC
witam mam pytanie czy przy tym błędzie jest możliwość naprawy mojej klamki ?
00190 - Driver's Door Handle Touch Sensor (G415)
007 - Short to Ground

czy trzeba wymienić albo cos nie styka ...

: 06 mar 2017, 13:51
autor: mmalinas
Witam

Ciezko powiedziec
Trzeba sprawdzic czy blad staly czy sporadyczny.
Zobaczyc czy ten czujnik pojemnosciowy jeszcze dziala (Bloki pomiarowe).
lub zamknac auto i sprobowac otworzyc z tej klamki.
Jezeli wsuniesz reke pod klamke i otworzy to blad jest sporadyczny.
I wowczas warto dostac sie do klamki i sprawdzic szczelnosc wtyczki.
Pytanie czy reszta funkcji dziala czyli przycisk zamykania i antena R134 ?
Zakladam ze tak bo nie ma wpisu bledu w sterowniku.

pozdrawiam Michal