gdzie pojemność jest 105Ah a prąd rozruchowy 950 A
czy sterownik czai ten typ akumulatora (po kodowaniu powinien wiedzieć jaka jest pojemność, producent i jego parametry np. że jest to kwasowa VARTA 110Ah z prądem rozruchowym 920A)
w serwisówce (VAS/ODIS) przy kodowaniu aku masz do wyboru pojemności... i są dostępne 95Ah i 110Ah (nie ma pojemności 105Ah) a dopiero później prosi o podanie kodu BEM
: 07 paź 2016, 09:33
autor: dice111
Niedawno VCDSem sprawdzałem, ale wg tabeli nie wchodzi jak mu kod podasz ? VCDS nie pokaże 105Ah ?
Panowie, ktoś kodował tą VARTĘ AGM 105/950?, co prawda pytanie zadaję już po dokonaniu brawurowego zakupu ale jestem jeszcze przed montażem.
A tak na poważnie to kody z przedostatniej pozycji pasują?
Pozdrawiam
: 04 sty 2017, 21:43
autor: maciu
AGMy są dosyć drogie po co zakupiłeś?
: 04 sty 2017, 22:10
autor: marchem
Po pierwsze mój akumulator najprawdopodobniej był z fabrycznego montażu i miałem obawy czy się nie "zbiesi" szczególnie dawał takie sygnały kiedy miałem webasto włączone. A dlaczego AGM? tu przyznaję dałem się namówić sprzedawcy który przedstawiał i zachwalal jego zalety. Jeżdżę na krótkich odcinkach i tu mają się objawić zalety tej technologii , czyli odporność na rozładowania.
: 04 sty 2017, 22:27
autor: maciu
marchem pisze:Jeżdżę na krótkich odcinkach i tu mają się objawić zalety tej technologii , czyli odporność na rozładowania.
o tym to nie kojarzę, o tym że ma się szybciej ładować to tak
a twój akku mało prawdopodobne aby przeżył 10lat nawet jak byl fabryczny
trzeba było sprawdzić na nim datę produkcji zanim go oddałeś
: 04 sty 2017, 22:38
autor: marchem
Jeszcze nie oddałem. ... nowy jeździ luzem w bagażniku , jak będę wyciągał to sprawdzę datę ale oczywiście już tylko z czystej ciekawości.
A co do kodowania to chyba zastosuje metodę prób i błędów
: 05 sty 2017, 06:17
autor: drago_o
maciu pisze:
marchem pisze:Jeżdżę na krótkich odcinkach i tu mają się objawić zalety tej technologii , czyli odporność na rozładowania.
o tym to nie kojarzę, o tym że ma się szybciej ładować to tak
a twój akku mało prawdopodobne aby przeżył 10lat nawet jak byl fabryczny
trzeba było sprawdzić na nim datę produkcji zanim go oddałeś
Mój był fabryczny rok temu wymieniany i wymieniony niepotrzebnie to okazało się koniec końców, że coś mi podjadało prąd a on aż tak słaby nie był chociaż super też nie działał
: 05 sty 2017, 20:49
autor: marchem
No i wymieniłem, ale albo te kody "coś nie bardzo", albo ja sobie nie poradziłem ...w każdym razie po wymianie na wyswietlaczu pokazało się jego naładowanie na poziomie 50 %, przejechałem do domu i stan wzrósł do max poziomu, także narazie zdaje się obywac bez kodowania. Co do starego to nie potrafię odczytać jego daty produkcji, ale jest z oznaczeniami AUDI istnieje oczywiście opcja, że samochód był serwisowany "na poważnie" w ASO.
: 05 sty 2017, 21:34
autor: maciu
jak oryginał to zobacz czy nie masz nabitego kodu na klemie od góry
: 11 maja 2017, 09:52
autor: Xavier
Jaki kod w takim razie do akumulatora 100Ah ?
Wymienilem swoj oryg. aku na jakis holenderski 100Ah, ktory ma dwa lata gwarancji. Po roku (wczoraj) akumulator umarł. Nie dalo sie go nawet naladowac. Tzn dalo, ale starczylo tylko na dwa odpalenia auta. Dostalem nowy na gwarancji. Panowie zmierzyli tamten i okazalo sie ze to trup. Poprzednio zeby nie forsowac baterii wpisalem kod z akumulatora 95Ah. Tym razem wpisałem 000915105CF z 105Ah. Mozliwe ze poprzednio mi go nie ladowalo do konca?
Czy jest kod do baterii 100Ah. Varta ma taka ale nie moge znaleźć kodu BEM ... ma ktos moze?