Strona 1 z 6
[D3 03 3.7MPI
] Dziwny problem z autem
: 26 paź 2016, 23:10
autor: Freeq
Panowie, mam taki problem, że po zamknięciu auta pilotem, nie mogę go później otworzyć pilotem... Musze to zrobić z kluczyka.
Auto odpala normalnie, czasami na zegarach pokazuje się ikonka akumulatora.
Sądziłem że jest rozładowany, naładowałem ale problem nadal występuje. Czasami jest ok, otwiera i zamyka normalnie, informacja o aku się nie pojawia. A czasami wariuje.
Jakieś pomysły? Sugestie?
Akumulator jest dobry, ładuje się bez problemu przy pomocy prostownika. Sądzę że alternator może go nie doładować ponieważ na wolnych obrotach mrugają światła i oświetlenie wewnątrz auta. W dodatku mało jeżdżę i głównie krótkie trasy po mieście.
Dodatkowo jeśli włączę w MMI (car setup) battery level czy jakoś tak, to pokazuje często 0% czasami 50% a czasami 100%. Nawet jak jest 0% to auto i tak odpala bez problemu.
Bardzo proszę Was o pomoc

: 26 paź 2016, 23:57
autor: 123mielony
A to przypadkiem nie ikona rozładowanej baterii w kluczyku się wyświetla na zegarach.
: 27 paź 2016, 12:02
autor: Freeq
Na zegarach pojawia się ikonka akumulatora.
: 28 paź 2016, 13:19
autor: drago_o
Moim zdaniem coś kradnie prąd... tradycyjnie. Raz przyjdziesz to pilot jeszcze działa a czasami już nie działa. Sterownik stopniowo odłącza funkcje samochodu aż na końcu można tylko otworzyć kluczykiem i sprobowac odpalić(nie zawsze jeśli aku słabe).
: 28 paź 2016, 20:42
autor: Freeq
Też o tym myślałem że coś kradnie prąd. Tylko że czasami zgaszę silnik, wysiadam, zamykam pilotem i już nie mogę otworzyć. A innym razem auto stoi zamknięte przez tydzień w garażu i normalnie otwieram z pilota...
Druga sprawa. Jak nie mogę otworzyć z pilota, wkładamy kluczyk w zamek, przekręcam tak jakbym zamykał, wyjmuje i normalnie otworzę już z pilota.
Takie to bardzo dziwne jest.
: 28 paź 2016, 22:54
autor: jacek
Sterownik zarządzania energią uszkodzony, zła konfiguracja lub źle zaprogramowany akumulator
: 28 paź 2016, 23:11
autor: Freeq
Coś więcej o tym sterowniku? Gdzie sie znajduje? Jak go sprawdzę?
: 28 paź 2016, 23:42
autor: 123mielony
Nad aku jest taka czarna puszka z wystającym bolcem do podpięcia masy.
: 29 paź 2016, 00:16
autor: Freeq
A w jaki sposób mogę go zdiagnozować? Wizualnie? VCDS? Może jakiś inny sposób?
Co mogło np. wpłynąć na to, że się uszkodził?
: 29 paź 2016, 07:35
autor: danishow
Freeq pisze:Co mogło np. wpłynąć na to, że się uszkodził?
TTTM ...czyli "ten typ tak ma"

: 29 paź 2016, 08:02
autor: Freeq
Rozumiem

TTTM
Jakieś rady co do diagnozy tego sterownika?
: 29 paź 2016, 09:00
autor: jacek
Sprawdź błędy przez VCDS , zmierz prąd ładowania .
: 29 paź 2016, 10:32
autor: drago_o
No najlepiej sie nie bawic tylko od razu zalozyc ten z litera C na koncu
Druga sprawa, to ze mialem to samo i opisywalem to w dziala na kazdy temat

gdy mieszkalem u rodzicow w domu to nie moglem w niektorych miejscach otworzyc lub nawet odpalislc auta. Mieszkalem w okokicy gdzie wszedzie w kolo byly odkrywkowe kopalnie rudy. W jednym miejscu na placu nigdy bym auta nie otworzyl a w drugim 5m dalej bez problemu

: 29 paź 2016, 11:43
autor: magicshow
drago_o czy zmiana sterownika zarządzania energią na ten z literką C potrzebne jest jego kodowanie? czy wystarczy tylko sama przekładka?
: 29 paź 2016, 14:39
autor: AMSTAFF
magicshow pisze:drago_o czy zmiana sterownika zarządzania energią na ten z literką C potrzebne jest jego kodowanie? czy wystarczy tylko sama przekładka?
Wystarczy zamiana+ wkodowanie akumulatora na nowo.