Strona 1 z 3
[D3 06 4.2TDI
] Problem z poborem pradu
: 06 gru 2016, 12:26
autor: PiotrekPykacz
Witam wszystkich.
Jakieś 3 tyg temu kupiłem A8 d3 4.2 tdi 2006 r.
Mam od tej pory już 3 aku i cały czas coś mi go rozladowywyje...
Problem w tym że sprawdzałem pobór prądu w spoczynku i wychodzi ze Audi pobiera 20-30 mA to chyba prawidłowo...
Po przejechaniu kilkunastu km poziom naładowania aku 12.6V auto postoi kilka godzin i jest 11.8 V
Sprawdzałem już 3 razy pobór prądu i za każdym razem wnosi 20-30 mA.
Czy może coś się włączać godzinę lub dalej po zamknięciu auta?
[ Dodano: 2016-12-06, 12:02 ]
Dodam jeszcze że poziom naładowania aku bez podłączania klem wynosi 12.6 V a kiedy tylko podłącze klemy od razu spada do 12.4V...
[ Dodano: 2016-12-06, 12:26 ]
A jak akumulator postoi kilka godzin odlaczony od auta to utrzymuje się 12.5 12.6 V.
Aku mam założony Boscha 95 Ah 800 A.
Miał może ktoś taki przypadek?
Ja już nie wiem co to może być

: 06 gru 2016, 13:41
autor: byku
20-30mA jest OK. Spadek napięcia po podłączeniu klem też jest normalny (przynajmniej u mnie), bo wtedy włącza się sporo elektroniki i pobór prądu może sięgać 8-16A przez kilka minut.
Zacznij od wykluczenia problemów z akumulatorem/alternatorem, elektronikę zostaw na koniec.
Sprawdź prąd rozruchowy akumulatora, to Ci dużo powie o jego stanie. Jeśli nie masz testera to możesz poprosić o pomoc elektryka lub sklep z akumulatorami.
Nie zaszkodzi też sprawdzenie napięcia ładowania z obciążeniem i bez, zarówno na klemach akumulatora jak i na samym alternatorze (dostęp jest po zdjęciu dolnej osłony silnika).
: 06 gru 2016, 13:55
autor: PiotrekPykacz
Aku mam nowy i jest ok alternator ładuje na poziomie 14.4 bez obciążenia i spada do 13.9 V przy włączonym wszystkim co się da.
: 06 gru 2016, 21:35
autor: leon0376
Kolego ja miałem dwa razy założone baterie Boscha i obydwie padły.Zalozylem Varte i jest git.Rozmawialem z kolesiem ktory ma sklep z częściami i najwięcej reklamacji mają na baterie Boscha właśnie.Podczas pomiaru miernikiem wychodziło że naładowany jest w 100% a moc rozruchowa 0%.Tak miałem w obydwu przypadkach .
Wiem że wielu forumowiczów ma pozakladane Bosche w swoich autach ale ja już więcej nie założe.Moze sprawdź jak kolega wyzej pisał moc rozruchową twojej baterii .
A kodowanie aku.robiles?
: 06 gru 2016, 23:25
autor: PiotrekPykacz
Tak robiona była adaptacja aku...
A powiedz mi zwykłym multimetrem da się zmierzyć moc rozruchowa?
Ale gdy odepne aku od auta i postoi kilka godzin to trzyma napięcie...
: 06 gru 2016, 23:40
autor: leon0376
Napięcie trzyma ale mocy rozruchowej moze nie ma.A ja miałem specjalny przyrząd do tego przeznaczony.
: 07 gru 2016, 05:06
autor: PiotrekPykacz
Jak napięcia spadnie lekko poniżej 12 V to jeszcze go odpale ale dlaczego wogole spada skoro niby pobór prądu w spoczynku wynosi 20-30 mA

: 07 gru 2016, 05:28
autor: leon0376
Dlaczego?Tego nie wie nikt

Niech ktoś Ci to sprawdzi i będziesz miał z głowy jeśli to bateria.

: 07 gru 2016, 06:16
autor: drago_o
Rozłącz pętle optyki i wyłącza auto na noc, sprawdź rano i już będziesz wiedział czy coś kradnie prąd.
: 07 gru 2016, 08:25
autor: PiotrekPykacz
A powiedz mi jak rozlaczyc pętle optyki?
: 07 gru 2016, 08:43
autor: drago_o
Odłączyć jak w którymkolwiek miejscu. Najprościej jest chyba w bagażniku od Navi np albo jakiegoś elementu MMI.
Całe MMI przestanie działać. Ale jeśli po nocy odpalisz to znaczy, że jakiś element się do końca nie usypia i kradnie prąd.
: 07 gru 2016, 09:50
autor: PiotrekPykacz
Ale to by nie pokazało na mierniku że pobiera?
Dzisiaj wyjolem jeden bezpiecznik w bagażniku po lewej stronie przy napędzie navi i nie działa mi radio nawet wyswietlacz MMI się nie wysuwa zobaczymy czy też rozładuje mi akumulator czy nie.
: 07 gru 2016, 10:09
autor: drago_o
Właśnie odłączając jedno z urządzeń rozpoiłeś pętlę. Chodzi o to, że np w różnych warunkach mogą się jakieś elementy budzić. Czasami uszkodzony mikrostyk zamka powodować może, że MMI będzie się budziło co jakiś czas i działało sobie aż uda mu się znowu uśpić lub nie. Jest wiele zależności. Ale tak zawężasz poszukiwania. Do MMI lub nie MMI

: 07 gru 2016, 16:22
autor: PiotrekPykacz
Witam Panowie.
Po wyjęciu bezpiecznika w bagażniku po lewej stronie tego co jest zaznaczony na zdjęciu (jest wyjety) aku trzyma napięcie więc już połowa sukcesu
Teraz pytanie wie ktoś może dokładnie za co odpowiada ten bezpiecznik?
Wiem tyle że po jego wyjęciu nie działa radio itp nie wysuwa się wogole MMI
: 07 gru 2016, 16:30
autor: drago_o
Wyjęcie go spowodowało rozłączenie pętli MOST (optycznej) i wyłączenie wszystkich elementów MMI. Teraz najprościej będzie zakupić pętlę światłowodową i pokolei testowo odłączać każde urządzenie aż odnajdziesz to, które kradnie prąd. Pętla kosztuje parenaście złotych i lecisz po kolei NAVI, Zmieniarki, telefon, wzmak, tv i co tam masz w aucie...