Strona 1 z 1

[D3 04 4.2MPI/LPG ] Problem ABS ESP Hamulec postojowy ??

: 24 sty 2017, 19:58
autor: Motostacja
Dziś odpalając auto pod sklepem odpalił sie komunikat na fisie esp abs kontrolka od czujnika skrętu od abs zółta, do tego błąd hamulca ręcznego pioruny

błąd o czujniku w lewym tylnym kole coś z obwodem
błąd o silniczku e lewym kole

z ciekawostek nie da sie zaciągnąć ręcznego, oczywiscie abs i esp nie działa

czy są jakieś newralgiczne punkty w tych wiązkach które sprawdzić ?

: 08 mar 2017, 22:04
autor: PITER82
jak ja mialem disco to bylo od recznego teraz tylko mam p z piorunem nie wymienilem bo czekam juz tydzien z polski na paczke ale jak wymienisz bedzie gitarka :) co do obwodu to poprostu wyczysc kontaktem kostke itp przy okazij . aha śrobki trzymajace zacisk silniczka sie lubia wyrabiać :) nastepnie sa magicy co rozkladaja na czesci silniczki tam jest pasek i zebatki czesto jest tam woda albo syf moze poprostu robierz wyczysc nasmar... i bedzie spoczko . pozdro <okok>

: 11 mar 2017, 17:43
autor: xluqas
Dyskoteka z ESP ABS i ręcznym oznacza Kaput sterownik ABSu bolączka naszych A8 <bezradny>

: 11 mar 2017, 17:55
autor: mkbewe
xluqas pisze:Dyskoteka z ESP ABS i ręcznym oznacza Kaput sterownik ABSu bolączka naszych A8
niestety
witaj w gronie "szczęśliwców"

: 11 mar 2017, 18:52
autor: xluqas
Taka mała wskazówka, mam doświadczenie z A8 2003 i 2005 rok w obu przypadkach była zgnita instalacja idąca do sterownika ABSu dokładnie na odcinku od podłużnicy aż do wtyczki sterownika .....

: 12 mar 2017, 16:49
autor: mkbewe
xluqas pisze:w obu przypadkach była zgnita instalacja idąca do sterownika ABSu dokładnie na odcinku od podłużnicy aż do wtyczki sterownika .....
a jak mam ten objaw tylko w ieple dni i tylko jak się auto bardzo nagrzeje ? np jak sotje dużo w korkach ? a tak normalnie nie to co myślisz ?

: 15 mar 2017, 11:04
autor: xluqas
Czytałem kiedyś tu na forum że te sterowniki bardzo nie lubią gorąca od kolektora wydechowego przez co padają. U mnie jak jest sucho wszystko ok, jest mokro deszcz śnieg szaleje ESP ABS i przy odpaleniu świeci wykrzyknik.

Szczerze nie chce mi się nic z tym robić :)

: 11 maja 2017, 19:14
autor: Motostacja
xluqas pisze:Taka mała wskazówka, mam doświadczenie z A8 2003 i 2005 rok w obu przypadkach była zgnita instalacja idąca do sterownika ABSu dokładnie na odcinku od podłużnicy aż do wtyczki sterownika .....
I u mnie to może być to, dostałem info od firmy która sprawdzała sterownik że jest oki, czujnik sprawdzałem, więc muszę dać do sprawdzenia przejścia na kablach.

Macie jeszcze jakieś doświadczenia ?

Ja mam bład czujnika koła lewy tył oraz błąd hamulca postojowego lewy tył. Może sterownik hamulca ręcznego coś miesza?

Sam już nie wiem ..... <bezradny>


edit:
-Sterownik sprawdzony na stole niby ok
-Wiązka sprawdzona 4 kable wymienione ze względu na słaby stan pancerza.

W blokach pomiarowych podczas jazdy są odczyty z 4 czujników na postoju 1km/h, jak ruszę to prędkość obrotowa zmienia się tylko w 3 polach. Po chwili urywa sie połączenie ABS wskazówka od prędkości na liczniku opada i podnosi sie do prawidłowej wartości i tak za każdym razem jak skasuje błąd w ABS. Błey w hamulcu postojowym powracają odrazu po skasowaniu.

Zastanawia mnie masa błędów w sterowniku hamulca ręcznego nie wiem czy to hamulec postojowy powoduje błąd ABS czy odwrotnie .

Kurcze nie chodzi tu juz nawet o pieniądze, tylko sam nie wiem co ja mam wymienić aby to zaczęło działać -.- Ew czy jest ktoś kto sie tego podejmie.

: 30 maja 2017, 01:11
autor: xluqas
Ja jestem właśnie po wymianie okablowania głównej wtyczki ABS. Przed wymiana wszystko grało obecnie brak abs esp błąd czujnika abs kupiłem nowy lipa. Auto oddaje do elektronika

: 30 maja 2017, 01:48
autor: Motostacja
xluqas, czyli przed wymiana kabli bylo okej ?

: 30 maja 2017, 10:06
autor: FOSS
xluqas pisze:Ja jestem właśnie po wymianie okablowania głównej wtyczki ABS. Przed wymiana wszystko grało obecnie brak abs esp błąd czujnika abs kupiłem nowy lipa. Auto oddaje do elektronika
A dlaczego wymieniałeś wtyczkę?
Pytam bo ja jej jeszcze w żadnym aucie nie wymieniałem a przewinęło się tego u mnie już sporo <hmm>

: 30 maja 2017, 10:17
autor: Motostacja
FOSS, odizoluj okablowanie za wtyczka i przepatrz kable, u mnie 4 kabele byly bez pancerza. Zmurszał i sie kruszył, po wymianie bez zmian <bezradny> Nie mam zbytnio czasu juz tego ogarniac. Jak bede mial czas to wstawie auto na warsztat.

: 30 maja 2017, 10:35
autor: FOSS
raftor pisze:FOSS, odizoluj okablowanie za wtyczka i przepatrz kable, u mnie 4 kabele byly bez pancerza.
Ale po co mam oglądać okablowanie?... przecież u mnie nic się z ABSem nie dzieje <faktycznie>

Pytałem o tą wtyczkę bo jeszcze w żadnym aucie jej nie wymieniałem - sterownik wielokrotnie ale wtyczki nigdy :)

: 30 maja 2017, 11:35
autor: Motostacja
FOSS pisze:Ale po co mam oglądać okablowanie?... przecież u mnie nic się z ABSem nie dzieje
Pytasz to tłumacze, kolega napisał że wymieniał okablowanie nie wtyczkę :> . Ja opisałem powód, kable zaraz za wtyczką gniją problem dotyczy wielu D3, nie twierdze że u Ciebie również jest z tym problem. Ja się zdziwiłem jak zdemontowałem pancerz i obejrzałem kable oploty rozpadały się w rękach na odcinku wtyczka -> nadkole
FOSS pisze:Pytałem o tą wtyczkę bo jeszcze w żadnym aucie jej nie wymieniałem
j.w.

: 31 maja 2017, 14:28
autor: xluqas
FOSS, Nie widziałem sensu zabawy z 15 uszkodzonymi kablami a raczej ich brakiem więc miałem zdrowa instalacje i przelutowalem. Kable były zgnite od wtyczki sterownika aż do łączenia plastikowego że materiałowym nadkolem. Polecam sprawdzić jak się ma instalacja