Strona 1 z 2

[D3 ALL ] Elektryczna kolumna kierownicy , sterowanie, blo

: 30 sty 2017, 17:14
autor: Tektronik
Cześć :)

Posiadam taką oto kolumnę z A8 D3 z 2003r
Obrazek

Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość elektrycznego bądź ręcznego odblokowania elektrycznej blokady (nie chcę podłączać się w piny na ślepo by jej nie uszkodzić) bym mógł nią sterować oraz jaki dokładnie moduł odpowiada za jej sterowanie. Na zewnątrz niej widzę otwór , czy przypadkiem nie przychodzi tam jakiś specjalny klucz do awaryjnego odblokowania ? <bezradny>

Jakie moduły wchodzą w skład sterowania wysuwania/podnoszenia-opuszczania kolumny ?, czy ktoś mógłby mi udostępnić schematy bym mógł takie sterowanie odpalić bezpośrednio na stole i zamontować gotowy zestaw do auta ?

Będę wdzięczny za każde wskazówki :)

: 30 sty 2017, 17:45
autor: drago_o
A czy przypadkiem to blokada kierownicy nie jest z immo jakoś połączona? Bo gdzieś czytałem, że aby wymienić kolumnę to starą blokadę się przekłada właśnie aby pozbyć się tego problemu :P

Ale to info czytane gdzieś w necie więc nie brałem tego za pewnik :D

: 30 sty 2017, 19:07
autor: Tektronik
Właśnie w necie nic nie mogę o niej znaleźć ....ale to chyba dobrze :D

We wtyczce są 3 piny pewnie +/- i data

A tak poza blokadą, wiesz jak jest rozwiązane sterowanie kolumną z jojsticka ?, tzn jakie moduły biorą w tym udział ?

W A8 D2 jest oddzielny moduł dla regulacji kolumny, i zastanawiam się czy go nie zaadaptować do tej kolumny bo silniki praktycznie te same, jedyne czym się martwię to to że manetki są wpięte w jeden moduł i wszystko idzie po CAN'ie i jeśli zrobię sterowanie od D2 to wycieraczki już nie zadziałają bo lecą po CAN który będę musiał wywalić

Dlatego chciałbym się dowiedzieć w jakim stopniu mogę niektóre moduły i sterowanie przełożyć, bo jestem pewien że cały osprzęt kolumny będzie z D3

: 30 sty 2017, 20:19
autor: drago_o
Chyba z kolegą na Facebooku już o tym pisałem ;)

: 30 sty 2017, 21:10
autor: iCAtronic
Tej blokady w prosty sposób elektrycznie nie rozblokujesz (kessy rozblokowuje ją po rozpoznaniu klucza - kessy jest zsynchronizowane z blokadą, więc nawet podpięcie jej na chwilę do innego auta celem rozblokowania nic nie da). Jedynie mechanicznie możesz ją odkręcić i wtedy "językiem" ręcznie blokować lub rozblokowywać kierownicę.

: 30 sty 2017, 21:27
autor: Tektronik
A czy da się wpiąć moduł kessy i zdjąć z niej blokadę tak bym mógł w analogowy sposób sterować blokadą bądź nawet z użyciem fabrycznej stacyjki ?

Tzn chodzi mi o sparowania - blokada - moduł -stacyjka by móc używać takiego zestawu jak takiego kupnego immobilisera

: 30 sty 2017, 21:50
autor: iCAtronic
kluczyk, stacyjka, kessy, kolumna kierownicy z jednego kompletu i będzie się blokować i rozblokowywać, jednak nie uruchomi rozrusznika, ponieważ nie będzie widział pozycji lewarka skrzyni biegów.

: 30 sty 2017, 22:02
autor: Tektronik
Czyli sparowanie całości z elementów z innych D3jek jest niemożliwe ?

Mówisz że keesy nie uruchomi rozrusznika, czy on bezpośrednio steruje rozrusznikiem ? (tzn poprzez przekaźnik) ,czy odpowiada za funkcję automatycznego odpalania, że wystarczy tylko kliknąć na "start" a po odpaleniu rozrusznika automatycznie go wyłącza ?

Pracowałem nad modułem automatycznego rozrusznika , ale ciekawiło mnie czy nie ma już takiego gotowego modułu od Audi.

: 30 sty 2017, 22:20
autor: iCAtronic
Jest możliwe, ale w Twoim wypadku całkowicie nieopłacalne, taniej kupisz komplet z D3 lub phaetona.

Kessy po canie wysyła żądanie do sterownika silnika (tzw. cyfrowa KL50), to sterownik silnika steruje rozrusznikiem i na podstawie obrotów silnika czytanych czujnikiem połozenia wału wie kiedy silnik odpalił i przestać kręcić rozrusznikiem.

Teoretycznie temat rozrusznika możesz rozwiązać w tym wypadku inaczej.

Generalnie to do czego Ty zamierzasz to wsadzić ?

: 30 sty 2017, 22:29
autor: Tektronik
iCAtronic pisze:Jest możliwe, ale w Twoim wypadku całkowicie nieopłacalne, taniej kupisz komplet z D3 lub phaetona.

Kessy po canie wysyła żądanie do sterownika silnika (tzw. cyfrowa KL50), to sterownik silnika steruje rozrusznikiem i na podstawie obrotów silnika czytanych czujnikiem położenia wału wie kiedy silnik odpalił i przestać kręcić rozrusznikiem.

Teoretycznie temat rozrusznika możesz rozwiązać w tym wypadku inaczej.

Generalnie to do czego Ty zamierzasz to wsadzić ?
Do mojej Cordoby ;P

Tak , aż tak mnie szurnęło, ale mam do tego auta sentyment i część mojej pasji jest w nią włożona (elektronika, elektromechanika)

Pytałem o sparowanie, bo blokada jest przykręcona na śruby zrywalne i nie chciałbym tego psuć/niszczyć. Jeśli chodzi o rozrusznik to bardzo spodobał mi się efekt automatycznego odpalania, że wystarczy muśnięcie stacyjki i sekwencja odpalania jest całkowicie automatyczna. Prototyp powstał ale był cholernie wrażliwy na zakłócenia i potrafił czasem nie wyłączyć rozrusznika. Jako sygnału odpalenia użyłem sygnału kontrolki alternatora.

... i teraz tylko czekać aż zostanę znienawidzony

: 31 sty 2017, 01:13
autor: iCAtronic
Generalnie wszystko jest wykonalne, kiedys tez miewalem tego typu pomysly ale mi przeszlo i w tej chwili montuje tylko i wylacznie wyposazenie przewidziane dla danego modelu. Musisz wiedziec ze jesli sam nie bedziesz w stanie wykonac emulatora pozycji P oraz odebrac ramek CAN, odfiltrowac i na podstawie tej informacji wysterowac odpowiednie obwody wykonawcze to raczej nikt Ci nie pomoze. Ja ze swojej strony jestem w stanie Ci pomoc w uruchomieniu tego zestawu jesli chodzo blokowanie i rozblokowywanie kolumny kierownicy, ale reszte musialbys ogarnac sam, bo pomimo ze mam wiedze w tym temacie to z czasem kiepsko... dodatkowo jesli kessy nie bedzie widzialo wbitej pozycji P to stacyjka nie odda Ci kluczyka.

: 31 sty 2017, 14:29
autor: Tektronik
A pomijając kwestię keesy

Czy centralny sterownik instalacji oraz moduł komfortu mają możliwość w kodowaniu wyłączenia każdej funkcji ?

Bym mógł np sterować światłami a resztę zostawić niepodpiętą w module tak, by nie wyświetlało błędu ?

: 01 lut 2017, 11:05
autor: iCAtronic
Nie. Wylaczyc mozesz jedynie funkcje opcjonalne. Tych ktore byly standardowe nie wykodujesz.

: 01 lut 2017, 15:21
autor: Tektronik
Czyli jeśli zrobię sobie układ

Moduł manetek J527 + Moduł centralny instalacji J519 + Moduł komfortu J393 to całość będzie współpracować ,lecz permanentnie będę miał w pamięci błędy urządzeń niepodłączonych ?

Rozumiem że stacyjka ma elektromechaniczną blokadę która trzyma kluczyk w środkowej pozycji dopóki nie jest wrzucany P ?

: 01 lut 2017, 17:49
autor: iCAtronic
Tak dokładnie, nie trzyma kluczyka w środkowej pozycji bo taka pozycja nie istnieje w tym aucie - kluczyk jest cały czas w tej samej pozycji i po odpaleniu auta lub włączeniu zapłonu wraca do niej z powrotem. Jednak póki nie ma P to kluczyk nie wyjdzie.