Strona 1 z 3
[D3 03 3.7MPI
] Odłączenie akumulatora
: 10 lut 2017, 18:28
autor: radziu797
Witam! Czy można odłączyć akumulator bez żadnych problemów czy po dluzszym czasie bez prądu w aucie będzie trzeba np robić adaptacje skrzyni czy innych urządzeń? Musze naładować akumulator i chce go wyjąć na cala noc tylko zastanawiam się nad konsekwencjami... ?
: 10 lut 2017, 18:52
autor: drago_o
Można. Szybkim, zdecydowanym ruchem bez wywoływania skoków napięcia i oskarżenia. Ogólnie mam wrażenie że ta elektronika jest bardzo wrażliwa i podatna na takie zmiany i straty napięcia.
: 10 lut 2017, 19:34
autor: dice111
Po podpięciu włączy Ci się kontrolka ESP i wyłączy dopiero po paru/parudziesięciu metrach akurat.
: 11 lut 2017, 21:22
autor: czaruś
Długo zastanawiałem się nad zakupem prostownika - prawdą jest że elektronika w naszych ósemkach potrafi głupieć z byle powodu - a już po odłączeniu akumulatora to kto wie CO TAM WYSKOCZY. Dlatego zdecydowałem się na zakup prostownika BOSCH C7. Jestem z niego bardzo zadowolony. Prostownik ładuje akumulator bez odłączania go od samochodu. Potrafi naładować akumulator i rozłączyć się przechodząc w stan czuwania. Elektronika nie głupieje - wszystko jest ok. Mam garaż i w te mrozy nieraz zostawiam prostownik ładujący akumulator i NIE ODŁĄCZAM akumulatora od instalacji samochodu. Polecam. Oczywiście jest tego sprzętu pełno i każdy może kupić co chce.
: 12 lut 2017, 14:01
autor: pebo
czaruś pisze:(...) Dlatego zdecydowałem się na zakup prostownika BOSCH C7 (...)
Dzięki za informacje. Jeśli ktoś kupi sprzęt i sprawdza się to wstawiajcie opinie, na pewno przydadzą się innym. Ja mam duży warsztatowy prostownik ale też szukam czegoś małego. Czytałem wiele opinii o CTEK MXS 5.0, ale też i sporo dobrych zdań o everActive CBC-10. Cena tego BOSCH C7 jest wyższa niż CTEK MXS 5.0, ale różnica nie aż taka wielka i za cenę spokoju (brak błędów itp.) to można się nad nim zastanawiać.
: 12 lut 2017, 14:58
autor: uzlik
CTEK MXS 5.0- mam taki. Podładowuje nim aku. w motocyklu i w A8. Ale gdy przyjdzie coś robić VCDS-em i podłączę go do ładowania aku. to się mocno grzeje. Z CETEKA lepiej kupować mocniejszą wersję.
: 03 mar 2017, 13:00
autor: radziu797
A czy zwykłym prostownikiem z regulacją napiecia można bez odłączenia akumulatora od padaczki ładować ??? Dzisiaj robiłem test akumulatora i podobno jest ok tylko niedoladowany. I tak sobie siedzę i myślę czy koniecznie trzeba go wyjmować? Znajomy ma bMW serii 5 z 11roku i ładuje normalnie na aucie. Co wy myślicie o tym? Jeżeli go nie odłączyć to w którym miejscu wpiąć się minusem? I oczywiście najpierw plus potem minus?
: 03 mar 2017, 17:07
autor: ArturPL
U siebie w BMW robiłem podobnie... teraz już bym tego nie próbował. Ze względu na skoki napięcia można uszkodzić sterowniki, a w Audi jest ich sporo, słyszałem nawet, że mogą wystrzelić poduszki. Oczywiście nie musi się to stać ale może.
Najpierw "+" podłączamy
: 03 mar 2017, 18:07
autor: radziu797
Czyli zalecacie odłączenie aku od samochodu i dopiero ladowanie? 20h bez prądu w aucie nie rozsypie wszystkich adapracji sterowników lub innego cholerstwa?
niech ktoś napisze jak to bezproblemowo ładować bo musze na noc postawić
: 03 mar 2017, 18:33
autor: drago_o
Słuchaj. Odłączyć możesz aku. Auta to nie zabije. Zrób to pewnie i szybko a nic się nie uszkodzi. Naładuj i podepnij tak samo. Na tyle sprawnie aby nie iskrzylo. Skasuje się ustawienia jakieś podstawowe i szyby do zaprogramowania ale będzie dobrze
: 03 mar 2017, 18:55
autor: marekp750
Można rozłączać aku. Na warsztacie często to robię.
Sterowniki łapią błędy w stylu: za małe napięcie zasilania.
Kasuje je później po podłączeniu akumulatora.
Nic się nie zepsuje.
Jak ładować.
Zawsze w aucie. Zarządzanie energią ma wiedzieć czy aku jest naładowany i ile.
Jak ładuje się w aucie to sterownik wie ile Ah wlazło itd.
Czy coś się może zepsuć... rzadko ale może. Psuje się bez odłączania zasilania to i się psuje podczas odłączania.
: 04 mar 2017, 19:39
autor: ArturPL
Jak mi się rozładował akumulator to po prostu go wyjąłem. Samochód stał ponad dobę i jedynie przy włączaniu zresetowało się MMI oraz zapamiętane pozycje foteli i kierownicy zniknęły... to wszystko.
Ustawiłem i po krzyku
Jeżeli chodzi o ładowanie w aucie... dla mnie strach. Naczytałem się na forum, że skoki napięcia są bardzo szkodliwe dla A8, a "zwykłe" prostowniki niestety takie powodują.
: 04 mar 2017, 19:44
autor: drago_o
No i skasowały się np ustawienia audio(tony, rozkłąd, dsp), ustawienia mmi związane ze światłami wewnątrz i na zewnątrz, komputerami pokładowymi, odgłosami czujników parkowania, głośność poszczególnych systemów i stopnie wyciszenia w trakcie np rozmowy... duzo wiecej ustawien się tak kasuje niż się wydaje
: 04 mar 2017, 20:35
autor: ArturPL
drago_o pisze:No i skasowały się np ustawienia audio(tony, rozkłąd, dsp), ustawienia mmi związane ze światłami wewnątrz i na zewnątrz, komputerami pokładowymi, odgłosami czujników parkowania, głośność poszczególnych systemów i stopnie wyciszenia w trakcie np rozmowy... duzo wiecej ustawien się tak kasuje niż się wydaje
Dokładnie tak
czyli nic złego się dzieje
: 04 mar 2017, 21:13
autor: drago_o
Nic złego poza irytacją spowodowaną tym, że znowu tyle rzeczy do ustawienia a już miałem wszystko po swojemu