Strona 1 z 1

[D3 ALL ] Wymiana manetki aktywnego tempomatu.

: 28 lis 2017, 13:15
autor: soska93
Witam wszystkich serdecznie, zgłaszam się do was z zapytaniem , ponieważ nie działa mi aktywny tempomat. Manetka w ogóle nie reaguje, sprawdzałem wcześniej w VCDS i była reakcja na pedał hamulca oraz gazu, ale manetki nie. Z tego powodu postanowiłem zakupić nową manetkę i ją zamienić. Tutaj pojawia się moje pytanie. Czy ktoś może wymieniał już kiedyś manetkę i wie czy potrzeba do tego wyjąc kierownicę oraz jakiego klucza potrzebuję do odkręcenia tych plastikowych osłon bo z tego co zauważyłem to są tam gwiazdki ale żadna z moich nie pasuje :/ Od razu dziękuję za pomocne odpowiedzi :D

: 28 lis 2017, 21:28
autor: Marcin2013
1. Odkręcasz poduchę dwa torxy chyba 30 te za zaślepkami z tyłu kiery zaślepki wyciągasz palcami obróć kierownica żeby ustawiły się u góry jak wyjmiesz to obróć kiere żeby torxy ustawiły się na dole w obudowie kierownicy jest wycięcie żeby był dostęp.

2. Ściągasz poduchę odpinasz kostkę od poduchy żółtą i taśemkę od kiery.

3. Odkręcasz kierę klucz Spline 12

4. Ściągasz kierę jak masz grzanie to jeszcze jedna wtyczka.

5. Ukazuje ci się cała taśma (pająk czyli manetki) żeby je wyjąć trzeba odkręcić obudowę kiery dwie śrubki torx 8 długi jedna imbus 4 i dwie torx nie pamiętam 20-25 tylko żeby odkręcić ostatnie dwie trzeba zdjąć osłonę tą całą pod kierą przykręcona na pięć torx

6.Jak to wszystko zdemontujesz to całego pająka wyciągasz z osi kiery odpinając wtyki od modułu kiery

7. Całość dajesz na stół i ściągasz taśmę zwijak lekko podważasz takie czarne trzy zatrzaski i pojawiają ci się torxy 8 którymi jest przykręcona manetka <jezyk2>

cała operacja max 1godz. przed odpięciem poduchy Elsa zaleca odpięcie aku na włączonym zapłonie daj maila to ci wyśle instrukcję

: 28 lis 2017, 21:51
autor: drago_o
włączonym
Chyba WYŁĄCZONYM :)

: 28 lis 2017, 22:37
autor: Marcin2013
drago_o pisze:
włączonym
Chyba WYŁĄCZONYM :)
Nie drago na wyłączonym wtedy kiera ci się nie zablokuje itd....

"&#8211; Odłączyć przewód masy akumulatora przy włączonym zapłonie " <jezyk2> <jezyk2> <jezyk2>

[ Dodano: 2017-11-28, 22:37 ]
ostatni etap

Obrazek

: 28 lis 2017, 23:11
autor: drago_o
A w ten sposób o tym nie pomyślałem :)

: 28 lis 2017, 23:13
autor: danishow
drago_o pisze:Chyba WYŁĄCZONYM
Kolega Marcin2013 ma rację, w większości aut z taką ilością elektroniki jak w D3 należy odłączać aku na WŁĄCZONYM zapłonie ;)

: 29 lis 2017, 20:36
autor: maciu
Marcin2013 pisze:1. Odkręcasz poduchę dwa torxy chyba 30 te za zaślepkami z tyłu kiery zaślepki wyciągasz palcami obróć kierownica żeby ustawiły się u góry jak wyjmiesz to obróć kiere żeby torxy ustawiły się na dole w obudowie kierownicy jest wycięcie żeby był dostęp.

3. Odkręcasz kierę klucz Spline 12
takie drobiazgi...

1. nie trzeba przekręcać można od razu sobie ustawic tak ze jedna jest od dolu druga od góry

3. torx odpowiednio duzy tez pasuje