Strona 1 z 2

[D3 08 3.0TDI ] Bixenon skrętny - prośba o pomoc

: 05 gru 2017, 22:10
autor: Jurek22
Witam,

Podczas regeneracji odblysników wyszło że mam u siebie bixenon skrętny, teraz moje pytanie czy jest możliwe odblokowanie go w kodowaniu żeby zaczął działać oraz jak mogę przeprowadzić adaptacje?

: 06 gru 2017, 00:33
autor: FOSS
A skąd wiadomo, że jest zablokowany i że nie działa?

: 06 gru 2017, 05:13
autor: drago_o
Jeśli jest i sprawny to każdy kto sie zna ogarnie temat w 10 minut. Nie masz daleko do piszącego wyżej FOSS'a więc polecam :) prawdopodobnie kodowanie oraz adaptacja w pełni wystarcza. Trochę mnie zastanawia, że masz takie lampy, nie działają a nie ma żadnego błędu...

: 06 gru 2017, 09:53
autor: maciu
skrętnych nie można wykodować/zablokować

: 06 gru 2017, 10:12
autor: Jurek22
Wszystko wyglada jak oryginał nie widać żeby ktoś tam grzebał a skąd wiem że nie działa - skręcam kierownicą bixenon nie skręca błędu nie ma.
Może si mylę ale to wyglada tak jakby do wszystkich poliftowych pchali takie lampy a w zależności od wybranej wersji ta funkcja była udostępniona lub nie, o ile dobrze pamietam ktoś też miał podobny problem tylko nie wiem czy u niego był oryginał czy ktoś kiedyś zmieniał lampy.
Co do kodowania i adaptacji to ogarnę sam tylko potrzebuje informacji gdzie grzebać.
Tak wogóle to dla mnie też to jest dziwne że coś jest a nie chodzi?

Jeszcze jedno - to nie jest tak że podczas uruchamiania auta w sytuacji kiedy bixenon jest włączony powinien się pozycjonować w sensie pozycjonuje się góra dół a lewo prawo nie powinien skoro jest skrętny?

: 06 gru 2017, 10:21
autor: drago_o
To może zacznij od sprawdzenia czy masz 14-pinową instalację. W A8 nic nie pchali za darmo, to mogę powiedzieć ze 100% pewnością ;)

: 06 gru 2017, 10:27
autor: Jurek22
Zaraz zerknę i napisze

W lampie mam 11 pinów, instalacje narazie nie mam jak sprawdzić napisze jak będę w domu

Numer z lampy 4e0941004br

: 06 gru 2017, 12:09
autor: FOSS
Jurek22 pisze:Wszystko wyglada jak oryginał nie widać żeby ktoś tam grzebał a skąd wiem że nie działa - skręcam kierownicą bixenon nie skręca błędu nie ma.
Gdyby było popsute to byłby błąd.
Nawet chwilowy problem ze skrętną soczewką wali od razu komunikatem na FIS.
Na postoju skrętna soczewka nie skręca - sprawdzać trzeba ją w ruchu.

Noi sprawdzić to jest w sterowniku a co fizycznie na samochodzie.
Jurek22 pisze:Może si mylę ale to wyglada tak jakby do wszystkich poliftowych pchali takie lampy a w zależności od wybranej wersji ta funkcja była udostępniona lub nie...
Mylisz się.
W po-liftach były lampy zarówno ze skrętną soczewką jak i bez.
Jurek22 pisze:Co do kodowania i adaptacji to ogarnę sam tylko potrzebuje informacji gdzie grzebać.
Tak wogóle to dla mnie też to jest dziwne że coś jest a nie chodzi?
Skoro ogarniesz we własnym zakresie to masz wszystko jak na tacy.
Kodowania masz w VCDS - trzeba tylko dopasować do auta i sprawdzić działanie.
Jurek22 pisze:Jeszcze jedno - to nie jest tak że podczas uruchamiania auta w sytuacji kiedy bixenon jest włączony powinien się pozycjonować w sensie pozycjonuje się góra dół a lewo prawo nie powinien skoro jest skrętny?
Generalnie to po uruchomieniu sterownik zawsze wykonuje ruch testowy soczewką, niezależnie od tego czy światła są włączone czy nie.
Inna sprawa to to, że przy lampach wyłączonych naturalnie tego ruchu nie widzimy bo rzadko kto patrzy wtedy w samą lampę.
Jurek22 pisze:W lampie mam 11 pinów, instalacje narazie nie mam jak sprawdzić napisze jak będę w domu
Jak kostkę masz 14-pinową to lampy są ze skrętną soczewką.

Podeślij na PW numer VIN to sprawdzę co fabrycznie być powinno :)

: 06 gru 2017, 12:37
autor: drago_o
Jurek22 pisze:W lampie mam 11 pinów, instalacje narazie nie mam jak sprawdzić napisze jak będę w domu
Wiec uważam, że nie ma skrętnej soczewki.
Jurek22 pisze:Numer z lampy 4e0941004br
Lampa według numeru jest ze światłem kierowanym ale brak 3 przewodów w instalacji raczej uniemożliwia jej działanie. Jest nie podłączona w całości. Pewnie nie jest wymieniana. Obie lampy są takie same?

: 06 gru 2017, 12:42
autor: maciu
drago_o pisze:
Jurek22 pisze:W lampie mam 11 pinów, instalacje narazie nie mam jak sprawdzić napisze jak będę w domu
Wiec uważam, że nie ma skrętnej soczewki.
w skretnych z 14pinów jest wykorzystanych.... 11e a czasami 10ęć ;)

ja bym podejrzał czy we wiązce idzie CAN (pomarańczowe dwa kabelki)
zaraz za wtyczką można kuknać

: 06 gru 2017, 12:49
autor: FOSS
drago_o pisze:
Jurek22 pisze:W lampie mam 11 pinów, instalacje narazie nie mam jak sprawdzić napisze jak będę w domu
Wiec uważam, że nie ma skrętnej soczewki.
Dlaczego?

Wg. mojej wiedzy lampy mają 2 typy złącza elektrycznego (kostki) - 10-pinowa i 14-pionowa.

10-pinowa występowała zarówno w przed- jak i po-lifcie w lampach bez skrętnej soczewki.
14-pionwa występowała w po-liftach z aktywnym doświetlaniem zakrętów czyli ze skrętną soczewką.

Jeżeli kolega ma w lampie 11-pinów to jakby nie było musi to być kostka 14-pinowa więc i powinna być skrętna soczewka.
Nr VIN może sporo powiedzieć - jak się kolega zdecyduje to sprawdzę jak wyjechało to fabrycznie.

: 06 gru 2017, 12:52
autor: drago_o
FOSS pisze:Wg. mojej wiedzy lampy mają 2 typy złącza elektrycznego (kostki) - 10-pinowa i 14-pionowa.
Ale lampę ma po numerze ze światłem kierowanym więc wtyczka na pewno ma 14-pinów. Tylko pinów użytych ma zapewne tylko 11(tu mój domysł w sumie).
maciu pisze:w skretnych z 14pinów jest wykorzystanych.... 11e a czasami 10ęć
A tego nie wiedziałem :)

: 06 gru 2017, 13:00
autor: FOSS
drago_o pisze:Ale lampę ma po numerze ze światłem kierowanym więc wtyczka na pewno ma 14-pinów. Tylko pinów użytych ma zapewne tylko 11(tu mój domysł w sumie).
Dlatego poprosiłem o VIN.
W te sposób sprawdzę czy to auto fabrycznie miało lampy ze skrętną soczewką.
Bo może fabrycznie nie miało a ktoś zmienił lampy na skrętne ale fizycznie skrętów już nie zrobił i wtedy lampy nie będą skręcać :)

: 06 gru 2017, 13:02
autor: drago_o
FOSS pisze:
drago_o pisze:Ale lampę ma po numerze ze światłem kierowanym więc wtyczka na pewno ma 14-pinów. Tylko pinów użytych ma zapewne tylko 11(tu mój domysł w sumie).
Dlatego poprosiłem o VIN.
W te sposób sprawdzę czy to auto fabrycznie miało lampy ze skrętną soczewką.
Bo może fabrycznie nie miało a ktoś zmienił lampy na skrętne ale fizycznie skrętów już nie zrobił i wtedy lampy nie będą skręcać :)
Tu masz rację, bo jeśli tak jak maciu napisał sterownik wykorzystuje te 10 lub 11 pinów tylko to może mieć skrętne a coś nie działa.

: 06 gru 2017, 19:46
autor: Jurek22
Przepraszam że tak długo ale dopiero wróciłem do domu, urwanie głowy dzisiaj miałem, podam nr VIN może coś się wyjaśni do garażu nawet jeszcze nie wszedłem zerknąć tą wiązkę od lampy 😟

WAUZZZ4EX8N008030

Zaciekawiło mnie jeszcze to co powiedziałeś FOSS że podczas jazdy tylko soczewki skręcają tego nie wiedziałem i być może wszystko działa bo ja sprawdzałem na postoju a podczas jazdy mogłem nawet nie zwrócić uwagi, ale sprawdź prosze po VINie co tam w trawie piszczy 😁

[ Dodano: 2017-12-06, 19:46 ]
drago_o pisze:
Jurek22 pisze:W lampie mam 11 pinów, instalacje narazie nie mam jak sprawdzić napisze jak będę w domu
Wiec uważam, że nie ma skrętnej soczewki.
Jurek22 pisze:Numer z lampy 4e0941004br
Lampa według numeru jest ze światłem kierowanym ale brak 3 przewodów w instalacji raczej uniemożliwia jej działanie. Jest nie podłączona w całości. Pewnie nie jest wymieniana. Obie lampy są takie same?

Lampy są takie same z tego samego roku nawet o ile dobrze kojarzę z tego samego miesiąca


Jurek22 napisał/a:
Co do kodowania i adaptacji to ogarnę sam tylko potrzebuje informacji gdzie grzebać.
Tak wogóle to dla mnie też to jest dziwne że coś jest a nie chodzi?

Skoro ogarniesz we własnym zakresie to masz wszystko jak na tacy.
Kodowania masz w VCDS - trzeba tylko dopasować do auta i sprawdzić działanie.

Wszystko Ok tylko kolega ma CDIF/3 bo prowadzi warsztat i ma jedno urządzenie do wszystkich aut pytanie czy tym się da coś zrobić? Ja VCDSa jeszcze się nie dorobiłem 😒

Nie wytrzymałem do końca kolacji poszedłem do garażu sprawdzić i kostka jest 14-pionowa z czego wykorzystanych jest 11 pinów