Strona 1 z 1

[D3 preFL ALL ] Brak reakcji na kluczyk

: 09 lut 2018, 00:04
autor: quattross
Witam montowałem dzisiaj blokadę odcięcie zapłonu pociągnąłem wszystkie kable znalazłem plus minus i plus po zapłonie sprawdziłem na sucho czy blokada działa oraz wyciągnąłem karte sim z gps dokładanego żeby sprawdzić jakie to urządzenie i dodatkowo je później uruchomić. Sprawdziłem blokadę na sucho przekaźnik załącza i rozłącza jest okej chce szukać obwodu który uniemożliwi uruchomienie auta ale okazuje się że auto już się samo unieruchomiło <boisie> .
Odłączałem akumulator bo pomyślałem że może jego wina i naładowałem go na full i efekt taki po podłączeniu akumulatora zapala się lampka w bagażniku na dosłownie 3 sekundy i gaśnie .
Stacyjka po włożeniu kluczykanie puszcza blokady kierownicy po przekęceniu kluczyka w prawo brak efektu ale nie idzie wyjać kluczyka trzeba cofnąc w lewo. mmi nie reaguje rowniez na przycisk . od modułu gps idą kable do bezpiecznika nr 40 czyli chyba wlasnie moduł kierownicy o raz przeciety jest czerwono biały gruby kabel jutro chce usunąć gps chyba ze macie inny pomysł co moglo sie wydarzyc

: 09 lut 2018, 06:13
autor: drago_o
Pierwszy błąd to odłączenie akumulatora i naładowanie. Nie ładuje się akumulatora poza autem. Czy po podłączeniu do auta sprawdziłeś jego napięcie? Zachowuje się jakby był padnięty albo miał zwarcie.

Bezpiecznik 40 po stronie kierowcy to sterownik j519 oraz silniki sterowania kolumną kierowniczą góra/dół, przód/tył.

: 09 lut 2018, 10:40
autor: quattross
Jak rozpoznać czy stacyjka widzi kluczyk ? Jeśli pasuje grot i fizycznie idzie przekręcić kluczyk a nie widziałby immo to włączył by się zapłon itp tylko by nie odpalił ? gdzie szukać przyzczyny jakie bezpieczniki odpowiadają za blokade kolumny kierownicy i stacyjke. Czytałem o module kessy ale to dotyczy chyba tylko bezprzeodowego kluczyka tak ?

: 09 lut 2018, 11:08
autor: drago_o
Do każdej stacyjki pasuje każdy grot ale nie wiem co się dzieje jak włożysz kluczyk nierozpoznany. Dzisiaj włożę np z Golfa V do siebie i zobaczę co się stanie.

: 09 lut 2018, 12:57
autor: quattross
A czy bezpiecznik nr 40 ma jakiś wpływ na zapłon bo to ten obwód jest odcięty przez moduł gps

: 09 lut 2018, 17:20
autor: FOSS
quattross pisze:Jak rozpoznać czy stacyjka widzi kluczyk ?
Stacyjka nie rozpoznaje kluczyka w ogóle - to tylko przełącznik.
quattross pisze:Jeśli pasuje grot i fizycznie idzie przekręcić kluczyk a nie widziałby immo to włączył by się zapłon itp tylko by nie odpalił ?
Nie, zapłon się nie włączy w ogóle.
quattross pisze:Czytałem o module kessy ale to dotyczy chyba tylko bezprzeodowego kluczyka tak ?
Nie, moduł kessy ma każde D3 bez względu na wersję i wyposażenie.

: 09 lut 2018, 20:19
autor: maciu
FOSS pisze:
quattross pisze:Jak rozpoznać czy stacyjka widzi kluczyk ?
Stacyjka nie rozpoznaje kluczyka w ogóle - to tylko przełącznik.
hmmm, sama może i nie rozpoznaje ale czyta i daje znac dalej... przeciez moge sobie
wykodowac kessy i za pomocą stacyjki samochód odpalę (grot nie ma znaczenia)
ale transponder powinien być odczytany inaczej można by odpalić patykiem...
FOSS pisze: Nie, moduł kessy ma każde D3 bez względu na wersję i wyposażenie.
formalnie to każde ma moduł zezwolenia na wejście i uruchomienie
a KESSY (które zawiera wczesniej wspomniany moduł tylko w innej wersji)
to już nie każde ma...

Keyless Entry, Start and exit SYstem

: 09 lut 2018, 22:14
autor: FOSS
maciu pisze:hmmm, sama może i nie rozpoznaje ale czyta i daje znac dalej... przeciez moge sobie wykodowac kessy i za pomocą stacyjki samochód odpalę (grot nie ma znaczenia)
ale transponder powinien być odczytany inaczej można by odpalić patykiem...
A moim zdaniem nic nie czyta.
Jak masz pełne kessy to możesz ją odpiąć na stałe a i tak odpalisz auto z przycisku i pojedziesz.

: 10 lut 2018, 00:43
autor: quattross
Moduł obcinał blokadę kierownicy która blokowała dostęp do pozostałych funkcji po skasowaniu komputerem błędu blokady kierownicy wszystko działa :) pozostalo uruchomić gps bo fajna sprawa &#128578;

: 10 lut 2018, 09:28
autor: maciu
FOSS pisze:
maciu pisze:hmmm, sama może i nie rozpoznaje ale czyta i daje znac dalej... przeciez moge sobie wykodowac kessy i za pomocą stacyjki samochód odpalę (grot nie ma znaczenia)
ale transponder powinien być odczytany inaczej można by odpalić patykiem...
A moim zdaniem nic nie czyta.
Jak masz pełne kessy to możesz ją odpiąć na stałe a i tak odpalisz auto z przycisku i pojedziesz.
mówiłem o wykodowaniu a nie odpięciu... musiałem po takim zabiegu użyć stacyjki

po odpięciu nie powinien nawet się zająknąć bo zezwolenie na uruchomienie jest w J518 który mamy odpięty, nie chce mi się wywalac fotela ale ty przy którejś robocie możesz sprawdzić ;)

: 10 lut 2018, 11:34
autor: FOSS
maciu pisze:mówiłem o wykodowaniu a nie odpięciu... musiałem po takim zabiegu użyć stacyjki

po odpięciu nie powinien nawet się zająknąć bo zezwolenie na uruchomienie jest w J518 który mamy odpięty, nie chce mi się wywalac fotela ale ty przy którejś robocie możesz sprawdzić ;)
Nie rozumiesz a już napisałem ;)

Stacyjka to tylko przełącznik, podobnie jak przycisk START.
Autoryzacja nie jest przez stacyjkę.

Przyjedź i zrobimy test:
- położysz swój kluczyk w uchwytach na kubki
- mój kluczyk włożymy do stacyjki
- moim zdaniem moim kluczykiem uruchomię twoje auto

Podobny test możemy zrobić z moim autem wkładając do stacyjki klika różnych kluczyków od aut które mam na placu.
Obstawiam, że nawet kluczykiem od Q7 odpalę swoje auto ;)

Zresztą.... zrobię dla ciebie ten test <faktycznie>

Jak odepniesz sterownik KESSY, moim zdaniem, nic z autem nie zrobisz, będzie martwe, nawet zamek centralny nie będzie działać więc auto musisz otwierać z kluczyka.

: 10 lut 2018, 11:38
autor: maciu
FOSS pisze:
maciu pisze:mówiłem o wykodowaniu a nie odpięciu... musiałem po takim zabiegu użyć stacyjki

po odpięciu nie powinien nawet się zająknąć bo zezwolenie na uruchomienie jest w J518 który mamy odpięty, nie chce mi się wywalac fotela ale ty przy którejś robocie możesz sprawdzić ;)
Nie rozumiesz a już napisałem ;)

Stacyjka to tylko przełącznik, podobnie jak przycisk START.
Autoryzacja nie jest przez stacyjkę.

Przyjedź i zrobimy test:
- położysz swój kluczyk w uchwytach na kubki
- mój kluczyk włożymy do stacyjki
- moim zdaniem moim kluczykiem uruchomię twoje auto

Podobny test możemy zrobić z moim autem wkładając do stacyjki klika różnych kluczyków od aut które mam na placu.
Obstawiam, że nawet kluczykiem od Q7 odpalę swoje auto ;)

Zresztą.... zrobię dla ciebie ten test <faktycznie>

Jak odepniesz sterownik KESSY, moim zdaniem, nic z autem nie zrobisz, będzie martwe, nawet zamek centralny nie będzie działać więc auto musisz otwierać z kluczyka.
to ty nie rozumiesz... :P to wszystko się zgadza (napisałeś to samo co ja) dopóki masz kessy...
a jak sobie wykodujesz albo go nie masz stacyjka nadal przyjmie mechanicznie dowolny kluczyk ale juz nie odpalisz musi wtedy być właściwy czytany własnie przez stacyjkę

: 10 lut 2018, 12:00
autor: FOSS
maciu pisze:to ty nie rozumiesz... :P to wszystko się zgadza (napisałeś to samo co ja) dopóki masz kessy...
a jak sobie wykodujesz albo go nie masz stacyjka nadal przyjmie mechanicznie dowolny kluczyk ale juz nie odpalisz musi wtedy być właściwy czytany własnie przez stacyjkę
A ja jednak twierdzę, że to ty nie rozumiesz :D

maciu, sprawdź.
stacyjka 3D0905865H

Jest tylko jeden numer do wszystkich aut nie zależnie od tego czy to ma pełną kessy czy nie.
A jak zauważysz to numer części jest od Phaetona bo on ma identyczną stacyjkę.
Co więcej, tą samą stacyjkę posiada również Touareg.

W każdym z tych aut jest tylko jeden model stacyjki niezależnie od wersji systemu Kessy i nie ma żadnej informacji o jakimś sofcie w niej i wersji.
Czy to nie dziwne?

: 10 lut 2018, 14:09
autor: maciu
może i dziwne, ale jak się chwilę zastanowić to jednak nie

zapytaj się - jak w takim razie następuje odczyt z kluczyka w aucie bez kessy?
odpalisz wtedy takie auto "śrubokrętem" - nie

E415 jest opisany że zawiera pętlę do odczytu immo, jeżeli masz dodatkowo kessy
to dopóki działa z niej nie korzystasz i tyle