[D3 preFL ALL ] Panel climatronic wyzionął ducha?
: 10 lip 2018, 21:58
Panowie, szukam pomocy przy rozwiązaniu problemu którego nie jestem w stanie sam rozwiązać, moje zdenerwowanie sięga zenitu i na prawdę ostatnio nie mam ochoty podchodzić do tego auta. Jestem uparty i chcę to ogarnąć ale nie chce bez sensownie kluczyć i szukać po omacku, a więc przejdźmy do sedna.
W grudniu wymieniono wtryski na nowe (komplet) 3 tyg temu wymieniony kompletny rozrząd (łańcuchy, zębatki i cała reszta). Autko od razu odżyło i nie było z nim najmniejszego problemu, jest wystrojone (zrobione po wystrojeniu ok 2tyś km i wsio ok), mechanicznie jest sprawne i wszystko działa, no prawie wszystko.
Po odbiorze auta z wymiany rozrządu, po zrobieniu ok 200km nie mogłem na parkingu odpalić auta (problem opisany tutaj Link ), rozwiązaniem problemu był kabel masowy od silnika który wymagał wymiany. Odebrałem auto, wszystko okej, kręci jak szalony i już nie przydarzył się problem z odpalaniem.
Zrobiłem jakieś 250km i podjechałem pod sklep, wyłączyłem auto, chciałem wysiadać ale dmuchawa od klimy działała nadal, wyłączyła się po ok 20s. Po dwóch dniach zaczęła się kręcić sama zaraz po włączeniu kluczyka w pozycję zapłonu (mimo climatronika w pozycji off). Nie jest to nagły start dmuchawy na maxa tylko po przekręceniu kluczyka odpala się po jakichś 10s i stopniowo rozpędza się do uzyskania wysokich obrotów.
Na początku wyłączała się sama po ok 20s od zgaszenia zapłonu, po zamknięciu auta było słychać jak łopatki od nawiewów co jakies 30s się ruszają (sprawdziłem wzrokowo i ruch jest o 0,5cm i wracają do pozycji poprzedniej). Podczas testów VCDS każdy z nawiewów otwierał się i zamykał.
Błędy jakimi sypał wtedy to:
01844 - Control Module for Fresh Air Blower (J126)
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 46
Mileage: 286926 km
Time Indication: 0
Date: 2018.07.06
Time: 16:26:08
Freeze Frame:
Temperature: 32.0°C
Speed: 0.0 km/h
(no units): 68.0
(no units): 174.0
02290 - Control Module for Seat Vent; Passenger (J673)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 46
Mileage: 286926 km
Time Indication: 0
Date: 2018.07.06
Time: 16:31:17
02289 - Control Module for Seat Vent; Driver (J672)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 46
Mileage: 286926 km
Time Indication: 0
Date: 2018.07.06
Time: 16:27:46
Następnego dnia chyba się pogorszyło bo po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka dmuchawa już nie stawała, może chodzić minutę albo więcej i się nie wyłącza. Skasowanie błędów nic nie daje bo pojawiają się znowu te same.
Od wczoraj, żeby dmuchawa cały czas nie chodziła rozebrałem podszybie, wymontowałem rezystor i dmuchawę. Silnik dmuchawy oddałem do sprawdzenia, wirnik nie wymagał interwencji, szczotki były w znakomitej kondycji.
Dzisiaj rano przyszedł nowy orginalny rezystor i mając nadzieję, że będzie okej, zamontowałem rezystor..., chu.a było okej, to samo, te same błędy, normalnie ręce mi opadły. Sprawdziłem wtyczkę która wchodzi w rezystor i na pierwszym pinie było +12 na bodajże trzecim +3V.
Skręciłem wszystko bo po ocenie wiązki w podszybiu uznałem, że wszystko jest okej. Bezpieczniki w bagażniku i przy słupkach A posprawdzane, poczyszczone i popsikane kontaktem. Jedyne co mogę zrobić by dmuchawa przestała dmuchać to porozłączać na wyłączonym zapłonie wszystkie wtyczki od panelu klimatyzacji. Bez tego auto jeździ normalnie ale sypie błędami.
Dzisiaj dodatkowo sypnęło dodatkowymi błędami:
01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01101001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 47
Mileage: 286936 km
Time Indication: 0
Date: 2018.07.10
Time: 17:23:16
01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor
002 - Lower Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 47
Mileage: 286936 km
Time Indication: 0
Date: 2018.07.10
Time: 17:23:16
Do dzisiaj działał każdy czujnik (były wymienione wszystkie na nowe), pdc przestało działać nagle, nie wiem czy może stało się to przypadkiem czy miało to związek z climatronikiem.
Jeśli chodzi o panel climatronica to:
- działają wszystkie przyciski i pokrętła
- mogę wybrać manualnie każdą klapkę nawiewu i każda działa jak trzeba
- mogę wybrać temperaturę czy to zimną czy ciepłą i wszystko chodzi jak trzeba
- obieg zamknięty, nadmuch na szybę działa
- wyświetlacze nie migają i widać wszystko dobrze
- panel mogę wyłączyć/włączyć, ustawić tryb auto i słychać jak się ustawiają silniczki
- każde działanie wykonywane przy użyciu panelu widoczne jest na mmi, nic się nie zawiesza
- gdy ustawione jest na auto i gdy np ustawienie auto jest na 11 biegu to kręcąc pokrętłem widać jak zmienia się suwak na mmi i zatwierdzając kliknięciem powiedzmy 3 bieg, na mmi zmienia się tak jakby zaakceptowało ale nie zmienia się prędkość dmuchawy
- tak samo jest z nawiewami fotelów, wybieramy akceptujemy ale nic się nie załącza
- wszystko co nie działa ma związek z prędkością dmuchawy albo nie możnością włączenia nawiewu w fotelach.
Wszystko inne w aucie, czy to mechaniczne czy elektryczne działa idealnie, jest problem tylko z tą dmuchawą.
Macie jakieś pomysły, co i w jaki sposób mógłbym jeszcze sprawdzić ?
Wiem, jest tego dużo do czytania ale chciałem opisać to jak najdokładniej, mogłem o czymś zapomnieć ale jak sobie przypomnę to uzupełnię informację.
Dzięki za pomoc !
W grudniu wymieniono wtryski na nowe (komplet) 3 tyg temu wymieniony kompletny rozrząd (łańcuchy, zębatki i cała reszta). Autko od razu odżyło i nie było z nim najmniejszego problemu, jest wystrojone (zrobione po wystrojeniu ok 2tyś km i wsio ok), mechanicznie jest sprawne i wszystko działa, no prawie wszystko.
Po odbiorze auta z wymiany rozrządu, po zrobieniu ok 200km nie mogłem na parkingu odpalić auta (problem opisany tutaj Link ), rozwiązaniem problemu był kabel masowy od silnika który wymagał wymiany. Odebrałem auto, wszystko okej, kręci jak szalony i już nie przydarzył się problem z odpalaniem.
Zrobiłem jakieś 250km i podjechałem pod sklep, wyłączyłem auto, chciałem wysiadać ale dmuchawa od klimy działała nadal, wyłączyła się po ok 20s. Po dwóch dniach zaczęła się kręcić sama zaraz po włączeniu kluczyka w pozycję zapłonu (mimo climatronika w pozycji off). Nie jest to nagły start dmuchawy na maxa tylko po przekręceniu kluczyka odpala się po jakichś 10s i stopniowo rozpędza się do uzyskania wysokich obrotów.
Na początku wyłączała się sama po ok 20s od zgaszenia zapłonu, po zamknięciu auta było słychać jak łopatki od nawiewów co jakies 30s się ruszają (sprawdziłem wzrokowo i ruch jest o 0,5cm i wracają do pozycji poprzedniej). Podczas testów VCDS każdy z nawiewów otwierał się i zamykał.
Błędy jakimi sypał wtedy to:
01844 - Control Module for Fresh Air Blower (J126)
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 46
Mileage: 286926 km
Time Indication: 0
Date: 2018.07.06
Time: 16:26:08
Freeze Frame:
Temperature: 32.0°C
Speed: 0.0 km/h
(no units): 68.0
(no units): 174.0
02290 - Control Module for Seat Vent; Passenger (J673)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 46
Mileage: 286926 km
Time Indication: 0
Date: 2018.07.06
Time: 16:31:17
02289 - Control Module for Seat Vent; Driver (J672)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 46
Mileage: 286926 km
Time Indication: 0
Date: 2018.07.06
Time: 16:27:46
Następnego dnia chyba się pogorszyło bo po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka dmuchawa już nie stawała, może chodzić minutę albo więcej i się nie wyłącza. Skasowanie błędów nic nie daje bo pojawiają się znowu te same.
Od wczoraj, żeby dmuchawa cały czas nie chodziła rozebrałem podszybie, wymontowałem rezystor i dmuchawę. Silnik dmuchawy oddałem do sprawdzenia, wirnik nie wymagał interwencji, szczotki były w znakomitej kondycji.
Dzisiaj rano przyszedł nowy orginalny rezystor i mając nadzieję, że będzie okej, zamontowałem rezystor..., chu.a było okej, to samo, te same błędy, normalnie ręce mi opadły. Sprawdziłem wtyczkę która wchodzi w rezystor i na pierwszym pinie było +12 na bodajże trzecim +3V.
Skręciłem wszystko bo po ocenie wiązki w podszybiu uznałem, że wszystko jest okej. Bezpieczniki w bagażniku i przy słupkach A posprawdzane, poczyszczone i popsikane kontaktem. Jedyne co mogę zrobić by dmuchawa przestała dmuchać to porozłączać na wyłączonym zapłonie wszystkie wtyczki od panelu klimatyzacji. Bez tego auto jeździ normalnie ale sypie błędami.
Dzisiaj dodatkowo sypnęło dodatkowymi błędami:
01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01101001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 47
Mileage: 286936 km
Time Indication: 0
Date: 2018.07.10
Time: 17:23:16
01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor
002 - Lower Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 47
Mileage: 286936 km
Time Indication: 0
Date: 2018.07.10
Time: 17:23:16
Do dzisiaj działał każdy czujnik (były wymienione wszystkie na nowe), pdc przestało działać nagle, nie wiem czy może stało się to przypadkiem czy miało to związek z climatronikiem.
Jeśli chodzi o panel climatronica to:
- działają wszystkie przyciski i pokrętła
- mogę wybrać manualnie każdą klapkę nawiewu i każda działa jak trzeba
- mogę wybrać temperaturę czy to zimną czy ciepłą i wszystko chodzi jak trzeba
- obieg zamknięty, nadmuch na szybę działa
- wyświetlacze nie migają i widać wszystko dobrze
- panel mogę wyłączyć/włączyć, ustawić tryb auto i słychać jak się ustawiają silniczki
- każde działanie wykonywane przy użyciu panelu widoczne jest na mmi, nic się nie zawiesza
- gdy ustawione jest na auto i gdy np ustawienie auto jest na 11 biegu to kręcąc pokrętłem widać jak zmienia się suwak na mmi i zatwierdzając kliknięciem powiedzmy 3 bieg, na mmi zmienia się tak jakby zaakceptowało ale nie zmienia się prędkość dmuchawy
- tak samo jest z nawiewami fotelów, wybieramy akceptujemy ale nic się nie załącza
- wszystko co nie działa ma związek z prędkością dmuchawy albo nie możnością włączenia nawiewu w fotelach.
Wszystko inne w aucie, czy to mechaniczne czy elektryczne działa idealnie, jest problem tylko z tą dmuchawą.
Macie jakieś pomysły, co i w jaki sposób mógłbym jeszcze sprawdzić ?
Wiem, jest tego dużo do czytania ale chciałem opisać to jak najdokładniej, mogłem o czymś zapomnieć ale jak sobie przypomnę to uzupełnię informację.
Dzięki za pomoc !