[D3 04 W12
] Problem z odpalaniem rozrusznik kręci kilka s
: 13 wrz 2018, 20:52
autor: gruby_tychy
Witam wszystkich.
Bardzo proszę o pomoc bo skończyły mi się pomysły.
Poniżej link do filmiku obrazującego problem.
Samochód nie odpala i co dziwne to nie pozwala też kręcić rozrusznikiem dłużej.
Czy to coś znaczy jeśli cały czas świeci mi się kontrolka EPC ? Nie potrafie skojarzyć czy ta kontrolka świeci się podczas rozruchu a po zapaleniu silnika znika czy to własnie obrazuje że jest jakiś problem.
Na załączonym zdjęciu widać też błędy które wywala VCDS po kilku próbach rozruchu. (silnik I i silnik II)
Dodam tylko że problem pojawił się po wymianie wentylatora dmuchawy - swoją drogą wdł opisu znalezionego tutaj na forum. Nie widzę powiązania jednego problemu z drugim ale tak faktycznie było.
Bardzo proszę o wszelką pomoc
Pozdrawiam!
: 13 wrz 2018, 20:59
autor: drago_o
Błędy wałków rozrządu. Nie słychać aby coś się mieliło więc bym je sprawdził. Przekaźnik główny, ciężko powiedzieć ale może to jeden z tych pod sterownikami silnika. Powiazanie ciężko znaleźć z dmuchawa.
: 14 wrz 2018, 07:26
autor: marekp750
Prawdopodobnie jest problem z przekaźnikiem J271. W skrzynce pod ECU silnika (podszybie od strony silnika).
: 19 wrz 2018, 22:55
autor: gruby_tychy
Panowie, sprawa dalej tkwi w punkcie.
Czytam co się da na temat błędu 17925 i P1517 ale nie zawsze jest odniesienie do modelu D3.
Jutro ma dotrzeć do mnie przekaźnik 373 bo jak rozumiem o ten Ci chodziło marekp750 (załączone zdjęcie). Także zmienie przekaźnik i zobaczymy.
Zastanawiam się jednak czy problem nie leży gdzie indziej. Tak jak pisałem wyżej problem pojawił się w momencie kiedy wziąłem się za rozbieranie wentylatora dmuchawy, celem jego wymiany. Jest z tym troche gimnastyki i nie wiem czy nie naruszyłem jakiegoś przewodu. Po lewej (stojąc przed otwartą maską) są sterowniki i sporo kabli. Stąd też zastanawiam się czy przypadkiem tam gdzieś cos sie nie poluzowało. (załączone zdjęcia)
Na jednym zdjęć zaznaczyłem na czerwono kabel, który troche się mam wrażenie naciągnął kiedy walczyłem z obudową wentylatora. Czy to przypadkiem nie jest tego kwestia? Ktoś wie od czego ten kabel?
Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi
: 20 wrz 2018, 06:55
autor: marekp750
Zwróć uwagę na rysunek, który pokazałem.
Są tam 4 podstawki pod przekaźniki i to w jednym rzędzie.
Ma to być drugi od lewej przekaźnik.
373 to jest od kompresora zawieszania (podstawa: dwa rzędy po trzy podstawki).
P O P R A W K A - źle wcześniej napisałem
Przekaźnik ten (J271) znajduje się: electronics box in plenum chamber
Czarna skrzynka pod ECU1 silnika.
: 28 wrz 2018, 09:53
autor: gruby_tychy
marekp750 - bardzo dziękuje za wszelką pomoc.
Rzeczywiście te przekaźniki są w skrzynce pod sterownikiem (zdjęcie).
Wymieniłem przekaźnik 614 i nadal sytuacja się nie zmieniła. VCDS nadal wywala ten sam błąd co wyżej.
Ma ktoś z Was jakiś inny pomysł gdzie powinienem szukać rozwiązania?
: 28 wrz 2018, 11:53
autor: marekp750
Jeżeli uważasz, że sam już nic nie zdziałasz to musisz oddać auto do dobrego elektryka.
Trzeba sprawdzić czy sterowanie przekaźnikiem działa, czy jest napiecie +12 na odpowiednich pinach, czy są masy, gdzie prąd znika.
Nie da się tego zrobić na odległość. Trzeba mieć auto i dotknąć palcem.
: 28 wrz 2018, 13:39
autor: Jacek82
sprawdź bezpieczniki SC21,SC30
: 01 paź 2018, 22:26
autor: gruby_tychy
czy chodzi o te bezpieczniki ? (panel boczny od strony pasażera)
Poz 21 motorsteurgerat
poz 30 zundspulen