Witam! Wyłączyłem klimę na off i po włączeniu zaśmierdziało spalonym i cisza nic nie dmucha z kratek. Nie można się połączyć komputerem bo wyskakuje brak komunikacji.Rozebrałem plastiki i podłączyłem inna dmuchawę i dalej cisza. Co to może być ? Rezystor czy może bezpiecznik gdzieś się spalił ? Sprawdzałem bezpieczniki w konsoli i tam niby wszystko ok.W bagażniku także.Czy są jeszcze gdzieś bezpieczniki? Sprawdzilem na krotko wentylator dziala.
: 29 paź 2018, 08:55
autor: pfx
Bezpiecznik dmuchawy
Re: Audi A8 D3 Problem z dmuchawą
: 29 paź 2018, 12:03
autor: FOSS
lazi100 pisze:Wyłączyłem klimę na off i po włączeniu zaśmierdziało spalonym i cisza nic nie dmucha z kratek.
Moim zdaniem już od pewnego czasu wentylator nawiewu nie działał poprawnie ale albo nie zastało to zauważone albo zostało zbagatelizowane.
A skutki takich zaniedbań mogą być takie - coś takiego trafiło do mnie do zrobienia.
Dla objaśnienia - całe podszybie spalone ze wszystkim praktycznie co tam jest. Obudowa zespołu nawiewów, wiązki elektryczne, wygłuszenia itd. itp.
Masakra
lazi100 pisze:Nie można się połączyć komputerem bo wyskakuje brak komunikacji.
Z czym nie możesz się połączyć?... z wentylatorem?
lazi100 pisze:podłączyłem inna dmuchawę i dalej cisza. Co to może być ? Rezystor czy może bezpiecznik gdzieś się spalił ? Sprawdzałem bezpieczniki w konsoli i tam niby wszystko ok.W bagażniku także.Czy są jeszcze gdzieś bezpieczniki? Sprawdzilem na krotko wentylator dziala.
A prąd gdzie znika?
A miernika używałeś?
Pewnie moduł sterujący pracą wentylatora padł jak wszystko inne jest ok.
: 29 paź 2018, 20:20
autor: orkaskawina
Panowie podepnę się
Wymieniłem szczotki ponieważ miałem błąd , po wymianie błąd zniknął tylko Co wsadziłem zwykłe szczotki i to chyba był błąd ponieważ nie mam teraz tak mocnych obrotów na 12 wieje jak na 4 może 5 .Zastanawiam się czy te szczotki się jeszcze dotrą czy po prostu oryginalne mają domieszkę miedzi i przewodzą większy prąd.
: 30 paź 2018, 10:22
autor: FOSS
orkaskawina pisze:Wymieniłem szczotki ponieważ miałem błąd , po wymianie błąd zniknął tylko Co wsadziłem zwykłe szczotki i to chyba był błąd ponieważ nie mam teraz tak mocnych obrotów na 12 wieje jak na 4 może 5 .
Coś poszło nie tak. A może komutator już mocno wytarty.
Też kiedyś zmieniałem szczotki w swoim wentylatorze ale efekt końcowy był niezbyt zadowalający i finalnie kupiłem cały wentylator z auta bez szyberdachu z rocznika 2008.
orkaskawina pisze:Zastanawiam się czy te szczotki się jeszcze dotrą czy po prostu oryginalne mają domieszkę miedzi i przewodzą większy prąd.
Szczotki to należałoby chyba wstępnie dotrzeć pod kształt komutatora
: 30 paź 2018, 19:20
autor: orkaskawina
FOSS pisze:Szczotki to należałoby chyba wstępnie dotrzeć
Pewnie masz rację nawet wstyd się przyznać że człowiek po szkole elektrycznej co prawda trochę czasu minęło a czasami na tak prostych rzeczach się wyłoży
: 09 lis 2018, 15:46
autor: mateusz1851
Sprawdź Terminal 30 w skrzynce bezpieczników u pasażera w desce. Jestem dopiero co po wymianie opornicy bo u mnie padła przez wtyczkę która zrobiła zwarcie. Zapach spalenizny tragedia.