Strona 1 z 1
[D3 04 3.0TDI
] Dziwny kabel do alternatora co to ?
: 22 wrz 2018, 15:33
autor: Sebzixd12
Witam. Posiadam audi a8 d3 3.0 tdi padło mi lądowanie w nim i postanowiłem zobaczyć czy na alternatorze jest ladowanie Ale okazało się że nie ma ale też zobaczyłem że wisi jakiś kabel niebieski i jest luźno. Dodam zdjęcia jak to wyglada . Czekam na propozycje
https://www.fotosik.pl/zdjecie/65e9e537863199ae
https://images92.fotosik.pl/42/65e9e537863199aemed.jpg
https://www.fotosik.pl/zdjecie/da23c6eff68bb6a8
https://images91.fotosik.pl/42/da23c6eff68bb6a8med.jpg
: 23 wrz 2018, 20:20
autor: Pepek
Oderwał się z zacisku wyjścia diod wzbudzenia i dlatego nie masz ładowania. Podłącz go pod zacisk D+ w alternatorze i naprawione.
: 24 wrz 2018, 11:40
autor: Sebzixd12
Tam są dwa niebieskie tą co jest tam wtyczka to w środku jest 1 pon z kablem niebieskim trochę grubszy od tego. A ten jest w jednej otulinie co idzie ten gruby kabel prxykecany na klucz 13 do alternatora .
: 25 wrz 2018, 19:15
autor: maciu
ten w otulinie to chyba jakaś radosna twórczość ale sprawdź czy ten drugi grubszy
we wtyczce ma przejście do modułu zarządzanie energią bo tak powinno być
Pepek pisze:Oderwał się z zacisku wyjścia diod wzbudzenia i dlatego nie masz ładowania. Podłącz go pod zacisk D+ w alternatorze i naprawione.
pacząc na schematy to możesz mieć rację ale niekoniecznie, zajrzyj do SSP287
generalnie ten przewodzik to taki LIN do altka - J644 (BEM) mówi mu czego chce
zwrotnie czyta różne parametry z altka (prezentowane w display grupach)
czy jednocześnie z transmisją można podac wzbudzenie czy jest ono realizowane wewnętrznie
w altku (jak sugeruje SSP287) to już do sprawdzenia, ważne aby ten niebieski
łączył BEMa i altka
: 25 wrz 2018, 22:00
autor: Pepek
Wg SSP287 alternator ma trzy wyjścia: masę, 12V z modułu J655 i to niby wzbudzenie idące do modułu zarządzania energią. Żadnego innego przewodu tam nie ma. W każdym razie jeśli przewód niebieski czy niebiesko/zielony jest podłączony do alternatora odłączyłbym go i testerem przejścia sprawdził czy sygnał dochodzi do bagażnika. Choć znając niestety D3 przypuszczam że moduł zarządzania energią powiedział nara.
: 25 wrz 2018, 22:25
autor: maciu
J655 to pirotechniczny przerywacz, to +12V to nie wzbudzenie tylko główny
kabel + do akku
w SSP schemat jest poglądowy i widać że wzbudzenie jest zmostkowane z +12
aczkolwiek to tylko schemat poglądowy gdyż jest zmostkowane też z diagnostyką
na schematach normalnych alternator ma masę, +12V i własnie diagnostykę z J644 czyli BEMa
która jest w SSP niebiesko zielona, wytłumaczenie tego jest dalej - zielony to sygnał wchodzący
do BEM, niebieski - wychodzący (przy jednym przewodzie)
ale może faktycznie po lini transmisji danych leci wzbudzenie +12... ktoś ma oscyloskop?

: 26 wrz 2018, 07:29
autor: marekp750
Jak Pepek wcześniej napisał,
niebieski kabelek 1.5 mm2 idzie do D+ (wtyczki dwu-pinowej, na pin nr 1).
Jest to połączenie modułu zarządzania energią (pin nr 8) z altkiem.
: 26 wrz 2018, 21:46
autor: Sebzixd12
Ten kabelek to była czyjąś plontanina bo dzisiaj altek poszedł do naprawy łożyska uszczelniacze i wirnik i ładowanie jest spowrotem a ten kabel sobie wisi. Temat do zamknięcia