Strona 1 z 1
[D3 03 4.0TDI
] Problem z ladowaniem
: 24 paź 2018, 20:07
autor: audi2018
Witam wszystkich. Przeczytalem wiele tematow ale nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi wiec postanowilem zalozyc temat.
Napiecie ladowania na akumulatorze wynosi 13.1v i takie samo jest na alternatorze. Akumulator jest w dobrej kondycji ale jest to 92ah a powinno byc troche wiecej. Druga sprawa jest taka ze na pewno nie jest on zakodowany. Czy moze wplywac to na zbyt niskie napiecie ladowania?
Bledy z vcdsa to 02254, 02479 , 02274, 02277 oraz 18037. Dodam ze grzanie szyby i luster nie dziala.
: 25 paź 2018, 06:52
autor: marekp750
Jak jest nieprawidłowo zakodowany aku w module to może ładować
pod koniec zmniejszonym napięciem. Ale czy do 13.1V powinien zejść... raczej do 13.5V.
Grzeje się kabel od + na akumulatorze?
A czemu jest niezakodowany akumulator?
Ładujesz go na MAX. Później kodujesz:
95Ah - 4F0915105C / 8K0915105E / 000915105AH / 000915105DK
I masz zakodowany.
Jak mierzyłeś napięcie na alternatorze?
: 25 paź 2018, 07:15
autor: drago_o
marekp750 pisze:Jak mierzyłeś napięcie na alternatorze?
Też się zastanawiam bo dojść do alternatora w 4.0TDI to wyczyn
marekp750 pisze:Ale czy do 13.1V powinien zejść...
Wydaje mi się, że przy zużywającym się alternatorze zarówno główne ładowanie jak i to zmniejszone proporcjonalnie maleje. Ale również te nieszczęsne połączenia przewodów plusowych. U mnie wyczyszczenei zwłaszcza tego na słupku A dało bardzo duży efekt.
: 25 paź 2018, 12:13
autor: audi2018
Sprawdze wieczorem czy kabel + sie grzeje.
Akumulator jest niezakodowany bo dowiedzialem sie o tym ze musi byc pare dni temu. Niestety nie posiadam vcds by zakodowac.
Napiecie na alternatorze bylo mierzone wlasnie w tym programie.
Kolego drago_o ktore dokladnie polaczenia masz na mysli?
: 25 paź 2018, 13:05
autor: drago_o
audi2018 pisze:Akumulator jest niezakodowany bo dowiedzialem sie o tym ze musi byc pare dni temu. Niestety nie posiadam vcds by zakodowac.
To kolego Marka masz pod nosem
audi2018 pisze:Napiecie na alternatorze bylo mierzone wlasnie w tym programie.
Jednak co miernik to miernik. Jak coś jest nie tak z elektryką to może jednak zmierzyć to innym urządzeniem niż ono same
audi2018 pisze:Kolego drago_o ktore dokladnie polaczenia masz na mysli?
Kabel plusowy nie idzie prosto do alternatora. Masz kilka połączeń. Sama klema, zaraz obok akumulatora jest rozłącznik pirotechniczny mający połączenia z obu stron i ostatnie połączenie jest w nogach pasażera przy słupku A, gdzie rozprowadzony jest plus do puszek bezpieczników(trzeba zdjąć osłone progu i odchylić dywanik).
: 25 paź 2018, 21:10
autor: audi2018
Kabel plusowy sie nie grzeje. Postaram sie posprawdzac te polaczenia w weekend. Nie wiem czy ma to jakies znaczenie ale od kabla plusowego tuz obok akumulatora idzie ta czarna 'skrzyneczka ktora powinna byc przykrecona ale nie jest i nigdy nie byla.
Kupilem dzis troche wiekszy akumulator centre future 100ah 900en bo tamten mial tylko 780en.
: 25 paź 2018, 21:12
autor: drago_o
Ta skrzyneczka przez którą idzie kabel plusowy to rozłącznik pirotechniczny
W razie wypadku ma odłączyć akumulator. Jest przykręcany razem z klamerką trzymającą akumulator jedną śrubą
Tak przynajmniej jest u mnie i wygląda to na fabryczne rozwiązanie
: 01 gru 2018, 19:46
autor: audi2018
To juz sie czegos nowego dowiedzialem
Wyczytalem tez ze moze byc uszkodzony sterownik akumulatora w bagazniku, a to tania rzecz wiec chyba kupie i odezwe sie do kolegi Marka o zakodowanie aku.
[ Dodano: 2018-11-12, 17:00 ]
Wymienilem sterownik w bagazniku na taki z literka C, ladowanie wzroslo o 0.2v. Jednak zaczela sie swiecic kontrolka na liczniku o braku ladowania, a na starym sterowniku sie nie swiecila.
Przeczyscilem takze wszytskie polaczenia i teraz mam ladowanie 13.4v ( mierzone na aku). Akumulator jednak dalej mam niezakodowany ale mam nadzieje w tym tygodniu to ogarnac.
Tylko nie wiem ktory akumulator bedzie najlepszy do zakodowania bo mam 3szt- wszystkie sprawne. Centra futura 100ah 900en, banner 95ah 740en, maxis 95ah 800en. Co myslicie?
[ Dodano: 2018-11-27, 23:15 ]
Niestety zakodowanie akumulatora nie pomoglo.
Nie moge dodac zalacznikow wiec podaje linki do vcds . Prosze o porady.
https://zapodaj.net/ab7a79df42978.jpg.html
https://zapodaj.net/1c19fd6df966e.jpg.html
https://zapodaj.net/c2758597960c4.jpg.html
[ Dodano: 2018-12-01, 19:46 ]
Jeden elektryk mowi ze regulator napiecia chce ladowac 14.5v wiec jest sprawny, jednak laduje 13.55v. Drugi twierdzi ze jest brak komunikacji z alternatorem wiec jest uszkodzony regulator.
: 01 gru 2018, 20:28
autor: szary824
Sprawdź napięcie bezpośrednio na alternatorze.
: 03 lut 2021, 21:39
autor: Dawis2008
Witam... chciał bym odgrzać temat gdyż mam podobny problem tylko a8 d3 fl 3.0 tdi mianowicie moduł akumulatora odcina mi grzanie szyby lusterek oraz kierownicy , moduł jest dobry zamieniałem z innym jak odlacze sterowanie modułu to wszystko działa .... poprzedni właściciel mówił ze był robiony alternator . Może ktoś wstawił jakiś nie orginalny regulator ? . Przy okazji będąc w sprawie tempomatu gościu powiedział ze z alternatora idzie jakieś złe napięcie i tempomat nie bd działał .... czy ktoś miał coś podobnego proszę o pomoc