Strona 1 z 2
[D3 04 4.0TDI
] d3 4.0 tdi słabo kręci rozrusznik
: 18 mar 2019, 15:31
autor: Adrian138
witam wszystkich mam taki problem moj rozrusznik bardzo słabo kręcki i szybko rozładowuje akumulator dodam ze to juz druga nowa bateria .kreci tak slabo ze czasem nie odpali .a i dodam jeszcze ze jak odpalam na kable to kreci normalnie wtedy odpala z dotknięciem kluczyka co jest ? slyszalem ze to moze byc przez bezpiecznik napięcia . mieliscie taki przypadek ???
: 19 mar 2019, 06:42
autor: drago_o
Adrian138 pisze:slyszalem ze to moze byc przez bezpiecznik napięcia . mieliscie taki przypadek ???
To raczej sobie odpuść
Adrian138 pisze:witam wszystkich mam taki problem moj rozrusznik bardzo słabo kręcki
Czy jak wrócisz po dłuższej drodze i zgasisz auto a następnie spróbujesz je odpalić zaraz to zakręci normalnie mocno?
Mierzyłeś ładowanie na odpalonym silniku?
Mierzyłeś pobór prądu na postoju - w spoczynku (około 15minut po zamknięciu auta)?
: 19 mar 2019, 07:22
autor: Adrian138
Po dłuższej drodze właśnie jest bez zmian . Jeszcze nic nie mierzyłem dzisiaj po pracy posprawdzam
: 19 mar 2019, 15:18
autor: drago_o
Albo rozrusznik ma kapę albo alternator lub ewentualnie słaby prąd ładowania przez kabel plusowy idący z alternatora. 3 rzeczy do sprawdzenia na start
a później. Jeszcze pobór prądu po uśpieniu czy coś go nie kradnie na postoju.
: 19 mar 2019, 16:36
autor: Adrian138
Dzięki za podpowiedź postaram się dzisiaj to sprawdzić i dam znać
: 19 mar 2019, 21:07
autor: maciu
zobacz też czy po takim cięższym odpaleniu nie grzeje ci się kabel plusowy przy akku
i na słupku A na dole
: 19 mar 2019, 21:21
autor: Adrian138
Sprawdziłem ładowanie pokazuje 14.20 na postoju nie pobiera
zostaje chyba rozrusznik
ale faktycznie sie wtedy grzeje
: 19 mar 2019, 21:53
autor: maciu
plusowe do poprawienia obowiązkowo, zdziwisz sie jak może po takim zabiegu odżyć
pomiar na "postoju" jak robiłes?
: 20 mar 2019, 06:12
autor: drago_o
Miejsca połączeń przewodu plusowego poprawić. Ładowanie mierzy się ciężko ale 14.2 to całkiem dobry wynik.
: 21 mar 2019, 07:42
autor: Adrian138
Pomiar robiłem na postoju ;;) do poprawienia tzn ? Przeczyscic liczenia ?
: 21 mar 2019, 10:49
autor: drago_o
Tak, łączenia przewodu plusowego w wielu przypadkach poprawiają ładowanie. Zwłaszcza to przy słupku A. Natomiast co do pomiaru to zmierz na jałowych obrotach gdy zejdą do normalnej wartości i zmierz też wartość poboru prądu po uśpieniu auta.
Skoro przewód się grzeje to nie musi być to rozrusznik. Może być to wina połączenia/przewodu. Obrazując dokładniej... czy próbowałeś odpalać swoje rozładowane D3 kiedyś cienkimi kablami? Po chwili kręcenia robią się gorące, podpowiem, a auto nie odpali bo nie będzie mieć na tyle prądu aby solidnie zakręcić.
: 21 mar 2019, 18:00
autor: maciu
Adrian138 pisze:Pomiar robiłem na postoju ;;) do poprawienia tzn ? Przeczyscic liczenia ?
no ale jak na postoju... normalnie na postoju to to auto żre jak dzikie
same łączenia może być za mało, natniesz izolację będziesz widział czy
nie jest poczerniała miedź... wtedy trzeba wpuszczać cynę na gorąco w kabel
i to sporo.... było o tym tu wątków kilka poczytaj
: 21 mar 2019, 18:26
autor: Adrian138
na jalowym ma 14.2 a w uspieniu 12.6
a no okej ogarne to i dam znac dzieki
: 21 mar 2019, 21:06
autor: drago_o
1. Na jałowym spoko, działa alternator
2. Po uśpieniu masz mierzyć prąd. Ale skoro już zmierzyleś napięcie to jeśli po 15 minutach masz 12.6V to szukaj nowego akumulatora
chyba, że prąd jakiś duży po zgaszeniu pozostaje.
: 22 mar 2019, 16:04
autor: maciu
drago_o pisze:Miejsca połączeń przewodu plusowego poprawić. Ładowanie mierzy się ciężko ale 14.2 to całkiem dobry wynik.
i jeszcze do tego chciałem... 14,2 nie jest wcale uważam takim dobrym wynikiem...
po pierwsze trzeba to odnieść do tego co żąda BEM... mój żąda 14,8
i mierzone w gniezdzie zapalniczki oscyluje 14,5 - 14,7 a tam jest zawsze 0,1 - 0,2 mniej
niz na samym akku, niby nic ale wszystko się dokłada i potem kabel ciepły
akku niedoładowany....