Strona 1 z 2

[D3 06 4.2MPI ] Xenon raz działa, raz nie..

: 27 paź 2019, 20:37
autor: Radoslav
Tydzień temu lewy palnik xenonowy najpierw zaczął co jakiś czas mrugać, a następnie zgasł.
Pomyślałem, że pewnie żywot palnika dobiegł końca, więc zleciłem wymianę obu palników na nowe + wszystkie inne żarówki w przednich lampach.
Niestety pomogło tylko na 1 dzień, a następnie znowu lewa lampa z nowym palnikiem xenonowym zgasła.
Teraz jest loteria: raz świeci raz nie..

Domyślam się, że może być to problem z przetwornicą, a może z zapłonnikiem (starterem) ?
Czy mogę to jakoś sprawdzić we własnym zakresie ?

: 27 paź 2019, 20:49
autor: dice111
Przełożyć lewy z prawym ?

: 29 paź 2019, 21:36
autor: Radoslav
No tak, ale wiemy ile z tym roboty..
Miałem cichą nadzieję, że po opisie objawów ktoś napisze, że to np. Na 100% przetwornica :D

: 29 paź 2019, 22:40
autor: FOSS
Radoslav pisze:No tak, ale wiemy ile z tym roboty..
Miałem cichą nadzieję, że po opisie objawów ktoś napisze, że to np. Na 100% przetwornica :D
Na 99% przetwornica ;)

: 01 lis 2019, 09:04
autor: d1dejay
Panowie pomóżcie , podepnę się pod temat nie ma sensu otwierać nowego.
Wymieniałem wczoraj żarówki jedną wymieniłem z drugą mam zaś problem od strony kierowcy . założyłem żarówkę i ciężko było podłączyć kabel do żarnika to podłączyłem go i chciałem włożyć teraz nie mogę go przekręcić co mam zrobić ?

Nie mam wyjścia i zdemontować lampę :(

: 01 lis 2019, 09:56
autor: pioter
Może będzie Ci łatwiej odchylić nadkole .

: 01 lis 2019, 14:04
autor: FOSS
d1dejay pisze:Panowie pomóżcie , podepnę się pod temat nie ma sensu otwierać nowego.
Wymieniałem wczoraj żarówki jedną wymieniłem z drugą mam zaś problem od strony kierowcy . założyłem żarówkę i ciężko było podłączyć kabel do żarnika to podłączyłem go i chciałem włożyć teraz nie mogę go przekręcić co mam zrobić ?
Najpierw uporządkujmy temat...
Jeżeli masz xenony to tam nie ma żarówek tylko żarniki.
Na żarniku z tyłu jest zapłonnik a dopiero do niego jest podłączony kabel zasilający.

Sposób podłączenia wygląda następująco...
- montujesz żarnik w lampie
- na żarnik montujesz zapłonnik
- do zapłonnika podłączasz kabel zasilający

Jeżeli kabel podłączyłeś do zapłonnika przed zamontowaniem go na żarniku to ŹLE - konstrukcja tegoż zapłonnika jest taka, że nie można tego montować w odwrotnej kolejności.
Poprawne zapięcie zapłonnika na żarniku umożliwia poprawne podłączenie przewodu zasilającego.
Podpięcie kabla zasilającego do zapłonnika leżącego luzem uniemożliwia jego późniejszy montaż na żarniku.
d1dejay pisze:Nie mam wyjścia i zdemontować lampę :(
Tak jest najłatwiej bo jak masz lampę w ręku to wszystko masz jak na dłoni.
Ale nie trzeba jej rwać z auta - można tam dojść po zdemontowaniu nadkola ale w dalszym ciągu jest ciasno.

: 01 lis 2019, 20:07
autor: orkaskawina
W przetwornicach najczęściej nie łączy tranzystor.Ponowne lutowanie pomaga sprawdzone z autopsji.

Obrazek

: 01 lis 2019, 22:10
autor: d1dejay
ogólnie to ja się zdziwiłem bo na samym początku normalnie założyłem przekręciłem lecz z powodu małej ilości miejsca nie mogłem podłączyć kabla i odłączyłem i podłączyłem kabel i teraz całkiem nie mogę tego zrobić dlatego pytam może mieliście podobną sytuację jutro się za to zabiorę i niestety wykręcę lampę innej możliwości nie mam i tak to na parkingu robię i trochę już zimno jest

: 01 lis 2019, 23:49
autor: Radoslav
D1dejay to powinno Ci nieco rozjaśnić sprawę:



Panowie czy wymiana samej przetwornicy jest skomplikowana?
Czy to jest właściwa przetwornica do mojej A8?
https://allegro.pl/oferta/przetwornica- ... e=facebook

Nie muszę odłączać akumulatora do wymiany?

: 05 lis 2019, 11:20
autor: d1dejay
ok znowu edytuje całość,

okazało się że źle patrzyłem myślałem że przetwornica jest za żarówka i to ją rozkręciłem ale poszperałem na forum i dowiedziałem się że jest tuż przy chłodnicy rozkręciłem i faktycznie puścił lut tak jak kolega pokazał na zdjęciu teraz pytanie normalnie to zlutować z tym starym tranzystorem czy nowy? albo jakieś zdjęcia jak to zlutować żeby działało

: 07 lis 2019, 21:02
autor: Radoslav
d1dejay, napiszesz jak dostałeś się do przetwornicy od strony kierowcy?
Czy u Ciebie to taka przetwornica:
https://allegro.pl/oferta/przetwornica- ... 6944643162 ??

: 08 lis 2019, 11:56
autor: FOSS
Radoslav pisze:Czy u Ciebie to taka przetwornica:
https://allegro.pl/oferta/przetwornica- ... 6944643162 ??
Tak, to jest przetwornica.
I jest zamontowana z boku lampy, od strony grilla.
W po-lifcie musisz ruszyć zderzak bo nachodzi na lampę.

: 08 lis 2019, 20:12
autor: Radoslav
Ech, miałem nadzieję, że załatwię to sam w jakiś pogodny dzień, ale chyba znowu oddam auto do serwisu.
Konstruktorzy Audi słabo przemyśleli dostęp do elementów z przodu auta. Już któryś raz z kolei spotykam się z tym, że trzeba ściągać zderzak, żeby coś zrobić.
A może właśnie dobrze to przemyśleli, żeby użytkownik sam za dużo nie naprawił ;)

: 09 lis 2019, 13:17
autor: orkaskawina
Konstruktorzy Audi słabo przemyśleli dostęp do elementów z przodu auta.
Tak nie do końca , kupując W12 też tak myślałem że z miejscem krucho, ale Polak potrafi i nie jest tak źle, ja zderzak lekko popuściłem bez ściągania i lampa wyszła bez problemu ,więc da się .Sama przyjemność robić przy tych autach choć robić coś pierwszy raz to kur...y lecą na konstruktorów.