[D3 05 4.2TDI ] (Nie)uszkodzony czujnik temperatury spalin
: 30 paź 2019, 21:52
Postaram się w miarę możliwości dokładnie i krótko przedstawić mój problem.
Kupiłem Audi z 2006r., A8 D3 4.2 TDI , silnik BVN.
Autem po zakupie zrobiłem około 400km, głównie trasa i na końcówce trochę miasta (deszczowe dni). Auto nagle straciło moc, ledwo dociągało do 50 km/h. Okazało się, że jeden z ECU jest zalany wodą – brakowało korka w obudowie. Znalazłem „serwis” do którego wysłałem oba ECU. Tam stwierdzono, że jeden ECU jest sprawny, a drugi na tyle uszkodzony, że nie można sczytać IMMO. Nie poinformowano mnie o innych problemach. Otrzymałem dwa sterowniki: jeden mój sprawny, drugi z przegranym softem z mojego (tego uszkodzonego). Po zamontowaniu sterowników w aucie, auto odpaliło bez problemu, ale migała „spiralka”.
Odczyt z VCDS-a :
2 Faults Found:
001348 – Sensor 1 for Exhaust Temp Bank 1 (G235)
P0544-001-Circuit Malfunction
……………………………………..
005650- Engine Control Module Incorrectly Coded
P1612 – 001 – MIL ON
……………………………………..
Odczyt wskazywał na uszkodzenie czujnika temperatury spalin w turbinie. Po rozpięciu wtyczki od czujnika po lewej stronie (dobry dostęp) błąd był ten sam. Wydawałoby się, że uszkodzony jest ten czujnik, ale po podstawieniu sprawnego czujnika nic się nie zmieniło. Te same błędy. Napięcie na wtyczce 5V.
Co to może być? Złe kodowanie silnika? Uszkodzony „nowy stary” ECU?
Proszę forumowiczów o pomoc, ewentualnie wskazanie gdzie jej szukać.
Z góry dziękuję.
Ps. Jeszcze nie zdążyłem się w pełni nacieszyć „autkiem”, ale już wiem, że to jest to.
Kupiłem Audi z 2006r., A8 D3 4.2 TDI , silnik BVN.
Autem po zakupie zrobiłem około 400km, głównie trasa i na końcówce trochę miasta (deszczowe dni). Auto nagle straciło moc, ledwo dociągało do 50 km/h. Okazało się, że jeden z ECU jest zalany wodą – brakowało korka w obudowie. Znalazłem „serwis” do którego wysłałem oba ECU. Tam stwierdzono, że jeden ECU jest sprawny, a drugi na tyle uszkodzony, że nie można sczytać IMMO. Nie poinformowano mnie o innych problemach. Otrzymałem dwa sterowniki: jeden mój sprawny, drugi z przegranym softem z mojego (tego uszkodzonego). Po zamontowaniu sterowników w aucie, auto odpaliło bez problemu, ale migała „spiralka”.
Odczyt z VCDS-a :
2 Faults Found:
001348 – Sensor 1 for Exhaust Temp Bank 1 (G235)
P0544-001-Circuit Malfunction
……………………………………..
005650- Engine Control Module Incorrectly Coded
P1612 – 001 – MIL ON
……………………………………..
Odczyt wskazywał na uszkodzenie czujnika temperatury spalin w turbinie. Po rozpięciu wtyczki od czujnika po lewej stronie (dobry dostęp) błąd był ten sam. Wydawałoby się, że uszkodzony jest ten czujnik, ale po podstawieniu sprawnego czujnika nic się nie zmieniło. Te same błędy. Napięcie na wtyczce 5V.
Co to może być? Złe kodowanie silnika? Uszkodzony „nowy stary” ECU?
Proszę forumowiczów o pomoc, ewentualnie wskazanie gdzie jej szukać.
Z góry dziękuję.
Ps. Jeszcze nie zdążyłem się w pełni nacieszyć „autkiem”, ale już wiem, że to jest to.