Strona 1 z 4
[D3 03 4.2MPI/LPG
] Rozładowany akumulator, coś nie tak
: 28 paź 2010, 12:15
autor: domin1212
Witam panowie mam problem z poziomem akumulatora jak jest 100% to jak postoje i słucham muzyki to szybko się rozładowywuje i wyskakuje że za 3min wyłaczy system i jak wyłaczy to znowu włączam i tak asz już zostanie mi jedna kreska poziomu aku. a jak odpalam to pali normalnie nie odczuwając że słabiej kręci i potem musze z 3-4 dni pojeździć żeby się to naładowało to chyba raczej jest coś nie tak czyżby akumulator juz siadał ma już 7 lat od nowości czy może ładowanie słabe, jak sprawdzić czy ładuje wystarczająco ? Z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam!!!
: 28 paź 2010, 12:27
autor: 123mielony
Kolego jak na 7 lat działania non stop to i tak swoje wysłużył,ma prawo nie domagać.
: 28 paź 2010, 12:46
autor: wolek
kolego sam sobie odpowiedziałeś na pytanie możesz spróbować ją wyprostować(naładować prostownikeim).
Jak będziesz wymieniał to polecam do Klekota 110 ja zmieniałem u siebie w tamtym roku i po 4h słuchania muzyki dalej pali na dotyk i nie pokazuje mi się ten komunikat już wcale
: 28 paź 2010, 19:15
autor: daro72
Nie polecam większej pojemności akumulatora niż zalecana. Skraca to jego żywotność. Ja w drugim aucie miałem koło 20 Ah więcej i akumulator wytrzymał ledwie 2 lata z haczykiem. To samo mi powiedzieli w serwisie.
: 28 paź 2010, 19:58
autor: wolek
ale z tego co pamiętam to 110Ah jest górną granicą zalecaną przez ASO
: 28 paź 2010, 20:37
autor: przemoR888
jak masz czas to możesz pobawić się z akumulatorem i go odsiarczyć.
1.Wylewasz kwas z aku,
2. Zalewasz wodą demineralizowaną, ładujesz bardzo małym prądem aż zgęstnieje elektrolit (badać trzeba areometrem)
3. zlewasz wodę, zalewasz nową i to co w punkcie 2 aż woda przestanie gęstnieć.
4. zalewasz nowy kwas i ładujesz aku.
Tak to się robiło dawno temu jak nie było akumulatorów w sklepach :mrgreen:
Znam metodę z opowieści a nie z praktyki.
Na dzień dzisiejszy metoda ta się nie opłaca
akumulator i tak wytrzymał bardzo długo, ponieważ była to jeszcze dobra konstrukcja. Jak kupisz nowy to nie zdziw się jak padnie za 3lata :-)
: 30 paź 2010, 23:29
autor: pebo
Kupując nowy akumulator możesz nabyć kolejny w typoszeregu i to mu nie zaszkodzi. Ale jeśli różnica między zalecanym a zakupionym będzie zbyt duża, to tak jak koledzy piszą albo będzie za słaby, albo ciągle niedoładowany. I długo nie posłuży.
: 31 paź 2010, 08:50
autor: kukiluki
To i ja się podłączę.
U mnie pokazywało na starej baterii 74ah, że ma ok 65%,
wczoraj kupiłem nową 100ah i pokazuje mi dokładnie to samo, co jest grane?
: 31 paź 2010, 11:31
autor: dice111
Adaptacje po wymianie aku robicie ?
: 31 paź 2010, 12:12
autor: kukiluki
Łupss..
No wsio jasne, nie wiedziałem, że trza.
Jak??
: 31 paź 2010, 13:05
autor: dice111
: 31 paź 2010, 17:03
autor: 123mielony
Muszę sie przyznać że nie wiedziałem o czymś takim jak adaptacja aku.U mnie przy wymianie na nowy to miałem taka historie, myślałem że nowy akumulator jest walnięty bo po wpięciu go do auta zero reakcji dopiero po drugim wpięciu zakręcił i działa do dziś.Czy to mogło być zpowodowane brakiem adaptacji czy jakiś zbieg okoliczności.
: 31 paź 2010, 19:46
autor: FOSS
123mielony pisze:Muszę sie przyznać że nie wiedziałem o czymś takim jak adaptacja aku...
Ale czy przypadkiem proces adaptacji nowego aku nie dotyczy dopiero modelu D3??
Bo jak w moim też to powinienem zrobić to ja pierdziu... brak adaptacji mógłby być przyczyną mojego dziwnego błędu pt. "zbyt niskie napięcie zasilania" :diabel:
: 31 paź 2010, 22:35
autor: dice111
W D2 wygląda to tak, że po każdorazowym odpięciu aku, przekreccie kluczyk (nie uruchmiaiac silnika) i zostawcie na 2-3 min.
: 01 lis 2010, 09:11
autor: 123mielony
dice111 pisze:W D2 wygląda to tak, że po każdorazowym odpięciu aku, przekreccie kluczyk (nie uruchmiaiac silnika) i zostawcie na 2-3 min.
Dice 111 a jeżeli nie zrobiłem tej adaptacji to będą jakieś objawy czy inne konsekwencję mające wpływ na żywot akumulatora.