Witam. Auto po 3 dniach postoju nie ma prądu. Jakieś 7 dni temu podpinałem VCDS był był bład 005633 ZACISK 30 J317 . Dlaczego prąd mi znikł na Aku 0v zero jakiej kolwiek reakcji na prostownik. Przekaznik padł ? Gdzie on się znajduję ?
[ Dodano: 2023-11-01, 21:45 ]
Chciałbym dodać że podłączyłem Akumulator i od razu załączyły się wentylatory. Przekaźnik pod nogami kierowcy dostał szału zaczął pstrykac ale po 30 sekundach wszystko się uspokoiło. Fachowcy co doradzicie? Jest od wentylatorów jakieś przekaźniki? Wentylatory były nie dawno wymieniane. Wszystko grało jak należy aż do dziś. Akumulator rozładowały napewno wentylatory w nocy. Ale dlaczego ? I jak odnieść się do tego błędu zacisk 30 j317?
[ Dodano: 2023-11-02, 09:47 ]
Są tu jacyś fanatycy zęby coś doradzić pomóc? ? Czy te forum to tylko od zbednego pier...?
: 05 lis 2023, 20:55
autor: sssebek
Miałem kiedyś podobny problem w GOlfie MK4 i powodem był jeden z kabli upalony/ugnity przy module wentylatorów. Brak przejścia na nim powodował ciągłą pracę wentylatora, a że bywało to losowo (raz przejście było, raz nie) to potrafił się wzbudzić w środku nocy i rano auto już nie odpaliło. Wiem że to nie A8, ale przeglądnąłbym wtyczki w części instalacji odpowiedzialnej za sterowanie wentylatorów. Sam przekaźnik też może być uwalony i np. się zespawywać mogą styki robocze. Co do anomalii przyładowaniu aku. Normalne. Podpinasz prostownik, który za pewno nie jest w stanie wypuścić z siebie tyle prądu ile pociągnie akumulator w pierwszej fazie ładowania, a do tego wszystkie moduły próbują wstać więc prostownik jest przeciążony i albo się naprzemiennie włącza i wyłącza, albo po prostu nie wydala i elektronika głupieje (co konkretnie się dzieje zależy od wielu czynników, między innymi tego, jaki masz prostownik). Przy tak mocno rozładowanym aku, na twoim miejscu bym go odpiął i w pierwszej kolejności podładował z pominięciem instalacji samochodu.
: 06 lis 2023, 18:18
autor: deeper2
Dzięki za wypowiedz Kolego chociaż jeden coś doradził Doszłem co było . Przejarane kable na prawej podłużnicy . 53 kable poszły się srać . Zrobiłem wstawke z drugiej wiązki wszystko gra. Zero błędów od jakich kolwiek zacisków 30 i tym podobne. Za to mam bład AirBaga 1639 bład czujnika g284 MIL ON. Wymieniłem czujnik na pasie i dalej to samo. Może ktoś doradzi jakie napiecie powinno być na kablu AirBaga jak sprawdzić przejscie kabla ? i do kąd on idzie ? Ktoś coś podpowie ?
: 06 lis 2023, 21:00
autor: sssebek
Zacznij od sprawdzenia kostek, najczęściej to w nich jest problem ze stykiem
: 06 lis 2023, 21:11
autor: deeper2
Sprawdzałem kostkę i wszystko gra czysciłem pryskałem sprawdzałem przejscie . Wszystko niby gra . Bezpieczniki czujnik wszystko sprawdzone i kicha kolego.
: 07 lis 2023, 10:27
autor: sssebek
Ten czujnik który wymieniłeś, masz 100% pewności że jest sprawny?
: 07 lis 2023, 10:47
autor: deeper2
Pewności 100 to raczej nie dam. Najwyżej zamienię czujniki stronami z prawej na lewą z lewej na prawą bo strona kierowcy błędu nie wyrzuca.
: 07 lis 2023, 22:21
autor: sssebek
o i to jest dobry pomysł, bo pozwoli na jednoznaczną odpowiedź czy sam czujnik jest ok
: 08 lis 2023, 21:13
autor: deeper2
Sprawdzałem podmieniałem lewy na prawo prawy na lewo. Coś jest z kablami po prawej stronie bo ten z lewej chodzi na prawej. Przydał by sie schemat instalacji to bym wiedział o co biega a to w ciemno strzelać szukałem w elsie i autodacie ale schematu nie mogę znaleść jaki kabel i od czego gdzie leci.
[ Dodano: 2023-11-08, 21:13 ]
Problem rozwiązany. Ujarany pin od modułu Air Bag w środku.
: 08 lis 2023, 23:32
autor: sssebek
Właśnie miałem pytać, czy odnalazłeś już ten moduł. Grunt że problem rozwiązany.