Strona 1 z 14
[D3 04
] Problem z systemem MMI w A8 D3
: 29 maja 2011, 22:30
autor: Niunia14
Witam
Mam problem z systemem MMI w moim A8. Polega on na tym że po zapaleniu samochodu po niedługim czasie cały system się wyłącza, tzn gaśnie cały komputer, przesteje grać radio i tak dalej. Przerwa ta, trwa kilka sekund po czym wszystko zaczyna działać a następnie znów dzieje się to samo. Czy ktoś z was wie jak sobie z tym poradzić ? Jak lub gdzie to można naprawić, najlepiej w okolicach Warszawy. Dodam jeszcze że rok mojej Audi to 2004
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
: 29 maja 2011, 22:42
autor: wolek
koleżanko powodów może być całe multum... od zalania konsoli środkowej(tej z przyciskami), przerwe w wiązce światłowodowej, po uszkodzony wzmacniacz audio (też często bywają zalane). Musisz podjechać do kogos kto ci przeskanuje audice, zrobi testy "połączeń przewodowo-optycznych", zapisze błędy (a będą napewno) i dopiero wtedy można coś radzić. Bo to co opisałeś można porównać do diagnozy typu "zepsuło mi się auto" co z tym zrobic? ...
w wawie masz sporo ludzi z forum co ci pomogą ze skanem. A myśle że kobiecie chętniej
P.s sorki z ironie. popraw Tagi tematu.
: 29 maja 2011, 22:57
autor: chrisvtr
niunia sprawdz czy jakis przycisk z konsoli srodkowej nie jest caly czas wduszony , czesto jak sie cos wyleje to sie pozniej kleją i nieodbijają , pzdr.
: 30 maja 2011, 17:26
autor: Niunia14
Nie no, konsola środkowa nie była nigdy niczym zalana więc ta opcja odpada. Czytałem na innych forach o podobnych problemach z tym że w A6 C6 i wiele osób wymieniało jako przyczynę moduł, więc to może to.
Ps. wolek, niestety ale nie jestem kobietą. Czsem nick może wprowadzać w błąd
: 30 maja 2011, 19:54
autor: wolek
to zmień płeć w profilu bo masz znaczek płci pieknej... i wprowadzasz w błąd.
: 31 maja 2011, 12:26
autor: FOSS
Niunia14 pisze:Ps. wolek, niestety ale nie jestem kobietą. Czsem nick może wprowadzać w błąd
Więc jak poprawisz profil (płeć, imię), przywitasz się w odpowiednim dziale i poprawisz tytul stosując odpowiednie tagi (edytując swojego pierwszego posta po lewej stronie na wysokości tytułu jest rozwijana lista tagów) to ja jestem z Warszawy (czasem pomagam), mam oryginalny VCDS (mogę w pełni zdiagnozować auto) i co więcej mam znajomego bardzo dobrego elektronika który na 100% ogarnia super łatwe i super trudne tematy...
działaj jak powyżej a potem pisz do mnie na PW, podaj do siebie tel i działamy.
: 01 cze 2011, 18:49
autor: Niunia14
Juz wszystko poprawiona tak jak powinno być
Bardzo prosze Was o pomoc. Czy jestescie mi wstanie napisac jaki moduł telefonu jest w Audi A8 D3 z roku 2004r z BT. Chodzi mi konkretnie o symbol, poniewaz nie wiem jaki zakupić.
Ewentualnie z jakim symbolem kupic tak żeby pasował.
Przyczyna przerywajacego radia własnie okazał się ten moduł.
I w jakim miejscu sie znajduje?
Byłbym bardzo wdzieczny, poniewaz w innym przypadku musiałbym rozbierac dwa razy auto i sprawdzac oznaczenie.
Z góry bardzo dzikękuje
: 01 cze 2011, 22:18
autor: wolek
bez rozbierania to można na 2 sposoby:
1)po kodach wyposażenia
2)jeśli masz scan/log z VCDS`a to tam masz napisane to co cię interesuje.
możesz odłączyć całkowicie ten moduł jeśli go nie używasz i nie zamierzasz i aby sysem powrócił do sprawności połączyć przerwe optyczną wiązki.
: 02 cze 2011, 09:56
autor: Niunia14
wolek dzieki za odpowiedz,
Powiem szczerze że nie jest mi potrzebny telefon, ale boje sie jak bede cos kombinował z przerywaniem tej wiązki to moze w przyszłosci zrobić sie jakies spiecie i pożar.
Czy jest wogule taka mozliwośc czy niczym to nie grozi?
I wogule w jaki sposób najlepiej połaczyc ta przerwe optyczną wiazki?
: 02 cze 2011, 10:29
autor: FOSS
Niunia14 pisze:Powiem szczerze że nie jest mi potrzebny telefon, ale boje sie jak bede cos kombinował z przerywaniem tej wiązki to moze w przyszłosci zrobić sie jakies spiecie i pożar.
Czy jest wogule taka mozliwośc czy niczym to nie grozi?
I wogule w jaki sposób najlepiej połaczyc ta przerwe optyczną wiazki?
Napisałem Ci na PW swój telefon... mam w Warszawie b.dobrego elektronika więc dzwoń, wyślij SMS a ja podeślę Ci do niego kontakt... podjedziesz, On obejrzy i powie Ci wszystko co będziesz chciał wiedzieć ;-)
no może prawie wszystko bo wszystkiego to nie wie nikt, nawet google :-P
: 02 cze 2011, 15:04
autor: Niunia14
Dziekuje za telefon, ale niestety w tym problem ze do domu przyjezdzam tylko w Niedziele ( chodzi o Wawe) i mysle ze nikt wtedy nie bedzie chciał siedziec mi przy aucie.
Ze znalezieniem elektryka nie bede miał problemu, bo nawet juz rozmawiałem, ale kazał sie dowiedziec gdzie znajduje się ten moduł? ( wyczytałem ze w A6 jest pod wykładzina pasażera przy fotelu ) A jak jest w A8 to nie wiem, a nie chce całego samochodu rozbierac.
On zna jakis spsoób z tasma i gwozdziem , ale pisze dlatego , bo moze znacie jakis bardziej fachowy pomysł jak to wykonac.
: 02 cze 2011, 16:20
autor: wolek
Pamiętaj tylko żę po fizycznym odłączeniu(pozbyciu się) modułu konieczne jest wykodowanie go z gateway`a i chyba control head`a pewnie jeszcze gdzieś siedzi info i jego obecności. bo będzie sypał błędami. Istnieją gotowe "pętle swiatłowodowe" do kupienia, szukaj na allegro, navik...
Niunia14 pisze:On zna jakis spsoób z tasma i gwozdziem , ale pisze dlatego , bo moze znacie jakis bardziej fachowy pomysł jak to wykonac.
zabrzniało jak naprawa trabanta młotkiem. bądz bardzo ostrożny bo te auto to w bardzo dużej części czysta elektronika i łatwo coś upalić. ja osobiście bym nie pozosaiwał auta w "niepewnyh rękach"
Niunia14 pisze:Powiem szczerze że nie jest mi potrzebny telefon, ale boje sie jak bede cos kombinował z przerywaniem tej wiązki to moze w przyszłosci zrobić sie jakies spiecie i pożar.
wiązka światłowodowa polega na przesyłaniu informacji (strumieniem świetlnym) czyli bezpiecznym. odsyłam cię do jakiejś literatury np. .
WIKI
dodatkowo podaje ci
LINK do strony gdzie znajdziesz info o modułach telefonicznych
: 03 cze 2011, 08:01
autor: Niunia14
wolek pisze:Pamiętaj tylko żę po fizycznym odłączeniu(pozbyciu się) modułu konieczne jest wykodowanie go z gateway`a i chyba control head`a pewnie jeszcze gdzieś siedzi info i jego obecności. bo będzie sypał błędami.
czy do usuniecia tego potrzebny njest komputer czy moge zrobic to sam?
: 03 cze 2011, 09:35
autor: FOSS
Niunia14 pisze:wolek pisze:Pamiętaj tylko żę po fizycznym odłączeniu(pozbyciu się) modułu konieczne jest wykodowanie go z gateway`a i chyba control head`a pewnie jeszcze gdzieś siedzi info i jego obecności. bo będzie sypał błędami.
czy do usuniecia tego potrzebny njest komputer czy moge zrobic to sam?
VAG/VCDS/WAS czyli prawie zawsze też komputer ;-)
: 03 cze 2011, 16:45
autor: wolek
dokładnie bez sprzętu nic nie podziałasz... ale proponuje zainwestować w interfejs i z naszą pomocą wyjdzie chyba taki sam koszt jak bys komuś to zlecił a dodatkowo wtedy masz sprzęt diagnostyczny na własność
Pozdrawiam.