Strona 1 z 3
[D3 03 4.2MPI
] Wymiana żarówek
: 22 mar 2012, 18:21
autor: fogg
Serwus.
Mam do wymiany zarowki swiatel drogowych.
Mam pytanie czy przy wymiane zarowek trzeba sciagac zderzak zeby wyjac lampy bo dojscie jest kiepskie,a moje dlonie sa troche za chleby zeby tam sie wcisnac
.
Jedni pisza ze trzeba inni ze nie,wiec wkoncu niewiem jak z tymi zarowkami.
pozdro-fogg
: 22 mar 2012, 19:44
autor: FOSS
Lampy da radę wyciągnąć bez zdejmowania zderzaka ale nie jest to proste i wymaga cierpliwości i sprawności manualnej.
Do odkręcenia masz 4 śrubki... wszystkie 4 od góry... 2 na pasie przednim od góry reflektora i 2 u dołu reflektora zaglądając na niego od tyłu w komorę silnika.
Przyznaję, jest ciasno i niewygodnie ale da się tak wymienić i żarówki i przetwornicę.
fogg, jeżeli auto z tego tematu jest Twoje to popraw profil.
Pozdrawiam, FOSS
: 22 mar 2012, 20:22
autor: JIMM
fogg pisze:do wymiany zarowki swiatel drogowych.
Mam pytanie czy przy wymiane zarowek trzeba sciagac zderzak zeby wyjac lampy
tak jak pisał FOSS , nie trzeba zderzaka zciągać...gdyż pod lampa są prowadnice slizgowe ale trzeba trochę sprytu............ja wymieniam bez wyciągania lamp a demontuje filtr po prawej stronie a po lewej wołam syna bo ma mniejsza rękę :mrgreen:
: 22 mar 2012, 20:57
autor: fogg
No i wszystko w temacie :-D .
Podziekowal Panowie,w sobote ogarniam temat jak pogoda pozwoli.
: 23 mar 2012, 22:05
autor: arektoporski
czesc
u siebie jak wymienialem zarniki to po prawej to tak jak kolega pisal ,wyjac filtr a po lewej odkrecilem nadkole i dojscie super
pozdro
: 24 mar 2012, 21:57
autor: fogg
Zarowki wymienione :-D .
Z prawej strony wybebeszylem lampe tak jak koledzy napisali cztery srobki od gory, plus jeszce poluzowalem nadkole i bez problemowo wyjechala na slizgach,a z lewej strony odkrecilem filter powietrza i wymienilem zarowke bez wyciagania lampy.
Calosc z wypiciem kawy zajela okolo 30 min ;-)
: 25 mar 2012, 20:34
autor: EVAN
Żeby nie zakładać nowego tematu to zapytam tutaj. Świecie mi jeden xenon wyżej niz drugi. Poziomowanie jest OK bo po odpaleniu oby dwa idą w górę i w dół po czym ustawiają się w swojej pozycji. Czy jest regulacja ręczna tych lamp?
Chodzi mi o lampę od kierowcy- świeci mi dosyć wysoko.
: 25 mar 2012, 23:06
autor: FOSS
EVAN pisze:Czy jest regulacja ręczna tych lamp?
Chodzi mi o lampę od kierowcy- świeci mi dosyć wysoko.
Oczywiście że jest.... z tego co pamiętam od góry reflektora masz 2 jasne śrubki na ampula.... jedna od wysokości
(góra/dół) a druga od kąta
(prawo/lewo)...
w Twoim roczniku jak ustawisz je ręcznie to nic nie musisz adaptować i powinny zostać na ustawionym przez Ciebie poziomie ;-)
: 26 mar 2012, 09:10
autor: EVAN
OK dzięki
Miałem problem z czujnikiem od poziomowania w lewym przednim kole. Właśnie ten reflektor mi czasem "leżał" na dole. Ostatnio byłem na przeglądzie w ASO i chyba gdy reflektor "leżał" oni podkręcili go ręcznie do góry.
Teraz czujnik znowu ożył i lampa wali do góry aż miło.
Takie mam przypuszczenia :roll:
: 30 kwie 2013, 21:07
autor: covacsxxx
Panowie, dzisiaj wymienialem u siebie zarniki i takie pytanie mi sie nasuwa, otoz odkrecilem te srubki i lampa nie wyjechala mi gdyz przeszkadzal zderzak a dokladniej element zderzaka obok atrapy. co zle zrobilem?
: 01 maja 2013, 08:45
autor: 123mielony
covacsxxx pisze:Panowie, dzisiaj wymienialem u siebie zarniki i takie pytanie mi sie nasuwa, otoz odkrecilem te srubki i lampa nie wyjechala mi gdyz przeszkadzal zderzak a dokladniej element zderzaka obok atrapy. co zle zrobilem?
A juz myślałem że to tylko mnie się coś niepowiodło z tym wysunięciem lampy,ale widzę że jest nas conajmniej dwóch.Od strony kierowcy musisz odchylić nadkole i jest piękny dostęp.
: 01 maja 2013, 10:40
autor: FOSS
123mielony pisze:covacsxxx pisze:Panowie, dzisiaj wymienialem u siebie zarniki i takie pytanie mi sie nasuwa, otoz odkrecilem te srubki i lampa nie wyjechala mi gdyz przeszkadzal zderzak a dokladniej element zderzaka obok atrapy. co zle zrobilem?
A juz myślałem że to tylko mnie się coś niepowiodło z tym wysunięciem lampy,ale widzę że jest nas conajmniej dwóch.Od strony kierowcy musisz odchylić nadkole i jest piękny dostęp.
Koledzy... temat dotyczy aut pre-FL... w nich oba żarniki spokojnie można wymienić od góry wysuwając lampy do przodu.... podobnie jest z przetwornicami.
Niestety w autach po-FL a dokładniej z grillem "single frame" bez ruszania zderzaka lamp nie da się wogóle wysunąć więc wymiana żarników czy przetwornic to minimum zabawa z nadkolami i dochodzenie od dołu albo pójcie na całość i ściągnięcie przedniego zderzaka i wtedy lampy są już zupełnie na wierzchu ;-)
: 01 maja 2013, 10:47
autor: 123mielony
FOSS pisze:Ja oba żarniki wymieniam z góry wysuwając lampy do przodu
Damian powiedz mi czy wystarczy odkręcić te cztery śróbki i lampa wyjedzie do przodu czy coś jeszcze trzeba odkręcać - demontować?
: 01 maja 2013, 10:52
autor: FOSS
123mielony pisze:FOSS pisze:Ja oba żarniki wymieniam z góry wysuwając lampy do przodu
Damian powiedz mi czy wystarczy odkręcić te cztery śróbki i lampa wyjedzie do przodu czy coś jeszcze trzeba odkręcać - demontować?
Edytowałem powyżej - temat dotyczy aut pre-FL czyli na małym grillu a wy obaj, niezależnie od roczników, macie już "single frame" i to jest ta istotna różnica ;-)
: 01 maja 2013, 10:59
autor: 123mielony
I wszystko jasne.
Dzięki