Strona 1 z 2

[D3 06 3.2FSI ] Czujnik deszczu a domykanie szyb

: 15 kwie 2012, 15:16
autor: arektoporski
witam . moze ktos przerabial ten temat ... chodzi mi o sytuacje gdzy np. w lato wietrzymy auto po przez przytrzymanie na pilocie przycisku otwierania (szyby i szyber sie otwieraja) potem zamykam auto z pilota ,i w momencie gdzy zacznie padac deszcz szyby i szyber sie sam zamyka ,ponizej link z filmem jest to co prawda passat ale mam kolege z a8 d3 i on ta opcje posiada ,wiec tez chcialbym ja miec :))))


: 15 kwie 2012, 18:11
autor: bunga bunga
Fajne, też bym tak chciał. Myślę, że to jest do zrobienia. I pewnie mr-fix.pl będzie wiedział.

8-)

: 20 kwie 2012, 08:50
autor: darob75
Znalazlem cos takiego :
http://www.myturbodiesel.com/1000q/a5/a ... sor-vw.htm
Pobawie sie i dam znac .

: 20 kwie 2012, 09:10
autor: mr-fix.pl
Poszukałem troszkę w temacie, ale niestety na razie nic o tej funkcji w Audi nie widzę. W VW da się to załatwić bez problemu...

: 20 kwie 2012, 09:41
autor: mdamian
darob75 pisze:Znalazlem cos takiego :
http://www.myturbodiesel.com/1000q/a5/a ... sor-vw.htm
Ja widzę tu jeden minus , moim zdaniem szyber dach powinien pierwszy się zamknąć .
Przez szyber więcej wleci wody , niż przez okna .
A co do zamykania okna i szyber dachu , to można to zrobić z kluczyka .

: 20 kwie 2012, 10:05
autor: FOSS
mr-fix.pl pisze:Poszukałem troszkę w temacie, ale niestety na razie nic o tej funkcji w Audi nie widzę. W VW da się to załatwić bez problemu...
Na moje oko w D3 problem pewnie leży po stronie systemu zarządzania energią.... bo jak auto jest zamknięte z zewnątrz to czujnik deszczu jest wyłączony więc nie ma skąd wziąć sygnału do uruchomienia domykania szyb i szyberdachu :roll:
mdamian pisze:A co do zamykania okna i szyber dachu , to można to zrobić z kluczyka .
hehehe, ale cały w tym pic żeby działo się to automatycznie.
Poza tym czasami możesz po prostu nie zdążyć.... osobiście miałem taki przypadek gdzie taka automatyczna funkcja uratowałaby mój panel MMI....
zostawiłem auto pod domem z uchylonym do góry szyberdachem... jak często zresztą w ciepłe letnie dni.... przysiadłem do obiadu a tu zerwała się mega ulewa... szyber zamknąłem pilotem z balkonu w ciągu 1 minuty ale i tak było już za późno.... panel MMI pływał już w deszczówce i niedługo później poszedł się je...ć :evil:

Jak mr-fix coś wymyśli to na pewno sobie coś takiego dłubnę.

: 20 kwie 2012, 12:20
autor: bunga bunga
A nie można zrobić tak jak przy uzbrajaniu alarmu. Że po włączeniu centralnego zamykają się szyby i szyber? A jeżeli nie włącza się centralnego wtedy w deszcz zamykają się szyby, szyber i dodatkowo załącza centralny zamek i alarm?

8-)

: 20 kwie 2012, 19:06
autor: arektoporski
a nie jest to opcja po lifcie 2008 - 2010 rok ?

: 20 kwie 2012, 20:05
autor: FOSS
Serrgiusz pisze:A nie można zrobić tak jak przy uzbrajaniu alarmu. Że po włączeniu centralnego zamykają się szyby i szyber? A jeżeli nie włącza się centralnego wtedy w deszcz zamykają się szyby, szyber i dodatkowo załącza centralny zamek i alarm?

8-)
Po uzbrojeniu alarmu i zamknięciu centralnego to nie to samo... powiem więcej, to coś zupełnie innego.

Bo mi tu nie chodzi o postawienie auta pod swoim domem na posesji ale np. o pójście do kina w ciepły letni dzień i pozostawienie auta z uchylonym do góry szyberdachem.
Będąc w kinie nie masz żadnej kontroli nad tym co dzieje się na zewnątrz i właśnie wtedy kiedy zerwie się letnia burza z ulewą aktywny czujnik deszczu mógłby zamknąć dach automatycznie ;-)

I wprawdzie w swoich poprzednich A8 i S8 miałem właśnie tak, że po uzbrojeniu alarmu domykały się wszystkie szyby ale szczególnie w ciepłe letnie dni żałowałem czasem, że nie można zostawić czegoś uchylonego... ale D2 to nie D3 :lol:

: 20 kwie 2012, 22:25
autor: pebo
W A8 jest funkcja przewietrzania wnętrza, więc to działa przy zamkniętych szybach i szyberdachu, ale wymaga solardachu. Nawiasem mówiąc, fajna sprawa.

: 21 kwie 2012, 09:31
autor: FOSS
pebo pisze:W A8 jest funkcja przewietrzania wnętrza, więc to działa przy zamkniętych szybach i szyberdachu, ale wymaga solardachu. Nawiasem mówiąc, fajna sprawa.
Solar u mnie jest i przewietrzanie działa :lol:
ale i tak często zostawiam uchylony szyber bo nie zawsze chce mi się go zamykać (jeżdżę często z uchylonym) a i przewietrzanie działa wtedy lepiej ;-)
ale nauczony doświadczeniem z zalanym MMI teraz uważam kiedy, gdzie i na jak długo pozostawiam go z uchylonym dachem :-?

: 06 paź 2012, 12:53
autor: FOSS
Apropos szyberdachu... jakiś czas temu zauważyłem pewną ciekawostkę...
jadąc z otwartym szyberdachem spoiler znajdujący się w przedniej części dziury w dachu zmienia swoje położenie w zależności od prędkości jazdy... poniżej 30km/h wyraźnie się chowa...
czy też macie coś takiego??

: 06 paź 2012, 16:55
autor: labas
FOSS pisze:Apropos szyberdachu... jakiś czas temu zauważyłem pewną ciekawostkę...
jadąc z otwartym szyberdachem spoiler znajdujący się w przedniej części dziury w dachu zmienia swoje położenie w zależności od prędkości jazdy... poniżej 30km/h wyraźnie się chowa...
czy też macie coś takiego??
Dokładnie tak jest, przy większej prędkości podnosi się do góry, można zasuwać ponad dwie stówki i z tyłu na siedzeniach jest znośnie, nie urywa głowy.

: 06 paź 2012, 17:00
autor: FOSS
labas pisze:Dokładnie tak jest, przy większej prędkości podnosi się do góry, można zasuwać ponad dwie stówki i z tyłu na siedzeniach jest znośnie, nie urywa głowy.
To oczywiście całkiem logiczne ale szczerze mówiąc nie zastanawiałem się nigdy nad tym a mechanizm tego spojlera wydawał mi się czysto mechaniczny czyli podnosi się jak otwierasz szyber a chowa jak zamykasz... a tu się okazuje, że ma dodatkowe sterowanie zależne od prędkości jazdy.
Przyznaję, że jeździłem zawsze bez świadomości takiego małego szczegółu ;-)

: 08 paź 2012, 22:03
autor: pebo
FOSS pisze:
labas pisze:Dokładnie tak jest, przy większej prędkości podnosi się do góry, można zasuwać ponad dwie stówki i z tyłu na siedzeniach jest znośnie, nie urywa głowy.
To oczywiście całkiem logiczne ale szczerze mówiąc nie zastanawiałem się nigdy nad tym a mechanizm tego spojlera wydawał mi się czysto mechaniczny czyli podnosi się jak otwierasz szyber a chowa jak zamykasz... a tu się okazuje, że ma dodatkowe sterowanie zależne od prędkości jazdy.
Przyznaję, że jeździłem zawsze bez świadomości takiego małego szczegółu ;-)
Ano jak pierwszy raz jechałem z szybrem uchylonym po mieścinie to mi to ciągle wachlowało i starałem się ogarnąć, czy to może jakieś zwarcie czy inna sprawa na wiązkach. Dopiero gdy sprawdziłem logi błędów i poczytałem o temacie okazało się, iż to tak ma być.