Strona 1 z 1

[D3 05 3.0TDI ] Akumulator - dziwny przypadek

: 24 kwie 2012, 21:13
autor: ralf
Witam

Może ktoś pomoże ,

Audi a8 D3 3.0 tdi 2005r

Zapaliła się przy starcie kontrolka ładowania.Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu zgasła czyli myślałem że wszystko ok . Po przejechaniu kilku km zapaliła się kontrolka ESP .Ponowny restart i zgasła i za chwile kolejny raz ESP ,zgasiłem próba odpalenia i brak prądu akumulator rozładowany. Podjechał znajomy mechanik odpaliliśmy na kable wszystko wróciło do normy akumulator się naładował ESP po 100m zgasła i jest wszystko ok. Co może być przyczyną? Akumulator nie jest pierwszej młodości.

Z góry dziękuje za pomoc ,może ktoś miał identyczny przypadek?

: 24 kwie 2012, 21:19
autor: jojo-jar
bateria do wymiany. Zrób jeszcze adaptacje akumulatora, moze jest zły wprowadzony

: 24 kwie 2012, 21:28
autor: ralf
jojo-jar pisze:bateria do wymiany. Zrób jeszcze adaptacje akumulatora, moze jest zły wprowadzony

Dziękuje za expresową pomoc ;-)


Podczas jazdy stan ukumulatora wrócił do 100% .Po zgaszeniu odpala od kopa i wszystko ok .
Co tzn. adaptacja akumulatora? Ostatnio byłem w ASO na przeglądzie i wszystko ok. Akumulator już raz mi zrobił niespodziankę ,ale to było zimą dlatego obstawiłem porę roku.

: 24 kwie 2012, 23:09
autor: mdamian
Tyle czytam o adaptacji akumulatora , może ktoś napisać jak to zrobić ??

: 25 kwie 2012, 09:31
autor: maciu

: 25 kwie 2012, 10:17
autor: mdamian
Dzięki maciu,

: 29 kwie 2012, 12:17
autor: johnmark
Ja osobiście obstawiam szczotki na alternatorze. Jeśli szczotki się podwieszą to i kontrolki ładowania też nie będzie, zbyt niskie napięcie i ESP samoczynnie się wyłączy. Odpaliłeś na kable, szczotki przyległy do pierścieni ślizgowych i wszystko wraca do norny. W trakcie pracy silnika to alternator pokrywa całkowite zapotrzebowanie na prąd.

: 29 kwie 2012, 21:37
autor: ralf
johnmark pisze:Ja osobiście obstawiam szczotki na alternatorze. Jeśli szczotki się podwieszą to i kontrolki ładowania też nie będzie, zbyt niskie napięcie i ESP samoczynnie się wyłączy. Odpaliłeś na kable, szczotki przyległy do pierścieni ślizgowych i wszystko wraca do norny. W trakcie pracy silnika to alternator pokrywa całkowite zapotrzebowanie na prąd.


Witam,

Wymieniłem akumulator i jak ręką .......... :-) Od nowości był orginalny dlatego już odmawiał posłuszeństwa.Kupiłem akumulator Varta 100Ap ,orginalny miał 110 ale to chyba nie problem ,za to moc rozruchowa ciut większa. Troche szkoda ,że wszystko się zresetowało. Dziwna sprawa z tą adaptacją ,ale przyjął bez problemu.

Dziękuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam

: 04 maja 2012, 09:44
autor: shaqal
Podejrzewam że masz modul zarządzający pracą akumulatora, trzebaby zakodowac nowy akumulator żeby wszystko prawidłowo działało.

: 06 maja 2012, 14:52
autor: ralf
shaqal pisze:Podejrzewam że masz modul zarządzający pracą akumulatora, trzebaby zakodowac nowy akumulator żeby wszystko prawidłowo działało.

Podpinali kompa i go adaptowali czyli wpisali chyba NR seryjny model itd.Przyjął i normalnie odpalił. Wszystko chodzi bez zarzutu tylko ustawienia się skasowały . Mam wrażenie ,że więcej zaczął paliwa popijać .Wcześniej na kompie jazda miasto pokazywał od 10 do 11,5 teraz 14 i ciężko zejśc poniżej 12 ,może po tej wymianie i po zresetowaniu nie ustawił jeszcze sredniej ?